Szukaj

Kategorie

Jaki samochód do 20 tys. zł wybrać? Zobacz 16 propozycji z segmentów B, C, D na rok 2019

Auto do 20000 zł - Opel Astra H


Samochody do 20 000 zł to grupa aut, która cieszy się na polskim rynku dużym zainteresowaniem. W czołówce najczęściej wybieranych modeli są wozy segmentu C, czyli tak zwane kompakty. Przyjrzymy się jednak również pojazdom rodzinnym (segment D) i miejskim (segment B). Które z nich warto wybrać w tej cenie? Jakie silniki są godne polecenia? Na co uważać? Na wszystkie te pytania odpowiadamy w tekście.

Klasa kompakt - segment C

W pierwszej kolejności przyjrzymy się autom z najbardziej popularnego w Polsce segmentu. Samochody segmentu C idealnie spisują się zarówno w mieście jak i średniej długości trasach. Koszty ewentualnych napraw i części są na akceptowalnym poziomie a komfort jazdy jest wystarczający dla większości kierowców. W cenie 20 tys. zł możemy znaleźć wiele modeli, które w dalszym ciągu wyglądają bardzo dobrze i posłużą jeszcze kilka ładnych lat.

Volkswagen Golf V

Volkswagen Golf V

Jednym z najpopularniejszych modeli jest Volkswagen Golf V. Jego mocne strony to wysoki poziom wykonania wnętrza, dobre własności jezdne, duża dostępność tanich części zamiennych oraz bogaty wybór wersji silnikowych. Do wad należy zaliczyć przede wszystkim słabe zabezpieczenie antykorozyjne, awaryjną dwusprzęgłową skrzynię zautomatyzowaną DSG oraz silniki z poważnymi wadami fabrycznymi.

Na którą jednostkę warto się zdecydować? Na pewno na niezawodny motor benzynowy 1.6 MPI (102 KM) dobrze współpracujący z instalacją LPG oraz na udaną jednostkę wysokoprężną 1.9 TDI (90, 105 KM), ale poza motorami oznaczonymi jako BLS i BXE z wadami fabrycznymi – oznaczenie to znajdziemy na osłonie rozrządu lub na naklejce przy kole zapasowym. Radzimy też unikać awaryjnych silników 2.0 TDI (136, 140, 170 KM) oraz benzynowych wariantów 1.4 TSI (122, 140 i 170 KM).

Ford Focus Mk2

Ford Focus Mk2

Kolejnym ciekawym samochodem do 20 tys. zł jest Ford Focus Mk2. Ten model podobnie jak Golf V również może pochwalić się dobrym prowadzeniem w zakrętach, jego mocną stroną jest także atrakcyjna cena. Za tę kwotę uda się kupić Golfa V z danego rocznika lub kilka lat młodszego Focusa Mk2. Ford na tle konkurentów wyróżnia się jeszcze najbardziej przestronnym wnętrzem. Ma też jeden z największych bagażników w klasie – około 400 l w wersji hatchback. Mankamenty tego modelu to słabe zabezpieczenie antykorozyjne, spora ilość drobnych, ale irytujących usterek, a także przeciętne wykończenie wnętrza.

Przy wyborze silnika warto zainteresować się jednostkami Diesla 1.6 TDCi (90, 109 KM) oraz 2.0 TDCi (110, 136 KM). To solidne konstrukcje opracowane wspólnie z francuskim koncernem PSA. Spotykane również w Peugeotach i Citroenach jako HDI. Zdecydowanie dynamiczniejsze są wersje 109- i 136-konna i te najbardziej polecamy. Z silników benzynowych godna uwagi jest wersja 1.6 l (100 KM). Radzimy uważać na wariant 1.8 TDCi (100, 115 KM), choć nie ma filtra DPF to boryka się z problemami awaryjnych wtryskiwaczy. Trzeba pamiętać też o tym, że silniki benzynowe niezbyt dobrze znoszą instalacje gazowe.

Opel Astra H

Opel Astra H

Trzecim najbardziej popularnym autem kompaktowym na tym pułapie cenowym jest Opel Astra H. W tym przypadku również możemy liczyć na atrakcyjne koszty eksploatacji, porównywalne do Forda czy Renault Megane II, nieznacznie niższe niż w przypadku Volkswagena Golfa V. Dzięki prostej budowie tanie będą również wszelkie czynności serwisowe wykonywane przy tym aucie. Poza tym w większości kategorii na tle swoich rywali Opel Astra H wypada raczej przeciętnie. Nie można go pochwalić ani za dobre własności jezdne, ani za zabezpieczenie antykorozyjne, ani za przestronność czy wykończenie wnętrza. Plastiki w środku są twarde, trzeszczą i łatwo się rysują. Za 20 tys możemy kupić nawet modele z ostatniego roku produkcji tj. 2012.

Pomimo ogólnej przeciętności auta w ofercie silnikowe jest wiele udanych i niezawodnych wersji. Najbardziej godne uwagi są jednostki benzynowe 1.6 l (116 KM) oraz 1.8 l (125, 140 KM). Co istotne, zarówno ten słabszy jak i mocniejszy motor dobrze współpracują z instalacją gazową. Godne uwagi są również 120- i 150-konna wersja silnika wysokoprężnego 1.9 CDTI. To jednostki wysokoprężne konstrukcji Fiata spotykane również w modelach Alfa Romeo.


Honda Civic VIII

Honda Civic VIII

W grupie aut do 20 tys. zł jest jeszcze ciekawa propozycja z Japonii, czyli Honda Civic VIII znana szerzej jako ,,UFO’’. Samochód jest przede wszystkim ponadprzeciętnie przestronny. Ma nowocześnie składane tylne fotele (można postawić je w pionie i uzyskać dodatkową przestrzeń na bagaże za przednimi siedzeniami). Mocną stroną tego modelu jest też rewelacyjny układ jezdny, to obok Forda Focusa Mk2 najlepiej prowadzące się auto w tej klasie. Trzeba pogodzić się jednak z dość sztywno zestrojonym zawieszeniem. Dla osób lubiących szybką jazdę będzie to zaleta, ale dla tych, którzy cenią komfort wada.

Samochód trzeba pochwalić jeszcze za bardzo staranne wykończenie wnętrza oraz za niezawodność. To właśnie z tej ostatniej cechy słynną wszystkie generacje modelu Civic. Największe wady tej konstrukcji to między innymi drogie niektóre części, nie wszystko występuje tutaj w zamiennikach. Do tego auto jest jednym z najdroższych w tym segmencie jeżeli chodzi o sam zakup. Za te same pieniądze uda się znaleźć sporo młodszy model konkurencji, ale cóż, za markę Honda trzeba swoje zapłacić. Narzekać można jeszcze na słabą widoczność do tyłu. Skutecznie utrudnia ją nietypowa szyba z wkomponowanym spojlerem.

Jeżeli chodzi o silniki to właściwie każdy z nich jest trwały. Naszym zdaniem jednak ze względu na dobrą dynamikę najbardziej godne uwagi są benzynowy motor 1.8 i-VTEC (140 KM) oraz diesel 2.2 i-CTDi (140 KM). Niestety ta pierwsza jednostka niezbyt dobrze znosi zasilanie gazem, z drugiej strony jest za to bardzo oszczędna. Niestety mając do wydania równo 20 000 zł lub nieco mniej mamy do wyboru właściwie tylko diesla i podstawowy silnik 1.4 i-VTEC 99 KM.

Renault Megane II

Renault Megane II

Oprócz aut niemieckich i japońskich warto rozważyć również zakup samochodu francuskiego, na przykład Renault Megane II. Co prawda za około 20 000 zł można już kupić trzecią generację tego modelu. Jednak głównie są to auta z ryzykownym silnikiem 1.5 dCi – szczególnie w przypadku egzemplarzy z początku produkcji. Renault Megane II to samochód, który wyróżnia się dość komfortowo zestrojonym zawieszeniem, bardzo atrakcyjną ceną zakupu w stosunku do rocznika (jedno z najtańszych aut w klasie), niskimi kosztami utrzymania, a także bardzo dużym wyborem niezawodnych silników benzynowych. Auto może pochwalić się też wzorowym zabezpieczeniem przed korozją – niektóre elementy karoserii wykonano z plastiku, co w dużej mierze rozwiązało problem rdzy poprzednika. W podobnej cenie można również znaleźć Renault Scenic II.

Mankamenty francuskiej konstrukcji to źle spasowane, skrzypiące wnętrze, problematyczna elektronika (w egzemplarzach przedliftingowych), a także awaryjne silniki wysokoprężne 1.5 dCi (82, 86, 101, 103, 106 KM) i 1.9 dCi (110, 115, 120, 130 KM). Godne polecenia są za to jednostki benzynowe 1.6 l (113 KM) i 2.0 l (135 KM), a także diesel 2.0 dCi (150, 173 KM).

Volovo V50

Volvo V50

Volvo V50 jest idealnym autem rodzinnym. Z jednej strony przestronny, pojemny i stonowany, z drugiej strony potrafi pokazać pazur. Jakość materiałów wnętrza klasycznie dla Volvo - na bardzo wysokim poziomie. Zresztą poziom bezpieczeństwa również (5 gwiazdek Euro NCAP). Volvo V50 było produkowane w latach od 2004 do 2012. W cenie do 20 tys PLN znajdziemy już modele poliftingowe (tj od roku 2007). Wersje poliftowe wyposażone są m.in w system antypoślizgowy DSTC oraz 6 poduszek powietrznych. Na rynku wtórnym znajdziemy również modele z napędem 4x4.

Wybierając wersję odpowiednią wersję silnikową powinniśmy zainteresować się jednostką 1.6 D2 jeśli priorytetem jest dla nas małe spalanie, a osiągi nie są tym co jest dla nas najważniejsze. 1.6 Pomimo tego, że Volvo V50 jest dość sporym pojazdem to z silnikiem D2 potrafi na strasie uzyskać średnie spalanie poniżej 4l/100km. Chcesz by Volvo pokazało co potrafi? Wybierz szwedzką, pięciocylindrową konstrukcję o pojemności 2.5l oznaczoną symbolem T5. Turbodoładowany silnik o mocy 230 KM pozwala na to, by to rodzinne kombi do setki dobiegło już w 6.8s. Budżet 20 tys pozwoli na zakup Volvo V5 2.5l T5 z początkowych roczników produkcji (2004-2005).


Auta rodzinne - segment D

Samochody używane z segmentu D oferują znacznie wyższy komfort od aut kompaktowych jednak jakość wykonania i osiągi zwykle idą w parze ilością złotych, które pozostawimy w serwisach przy ewentualnych naprawach i przeglądach.



BMW serii 3 E90

BMW E90 seria 3

BMW serii 3 (E90) to jeden z najbardziej ekskluzywnych samochodów w tym segmencie. Wysoka jakość wykonania, bogate wyposażenie oraz duża gama dynamicznych silników przyciąga wiele osób. W cenie do 20 tys możemy kupić BMW serii 3 z roczników od 2005 do 2012. Lifting miał miejsce w 2007 roku. W przypadku BMW bardzo duży wpływ na cenę na rynku wtórnym ma opcja wyposażenia oraz silnik. Nie bez znaczenia jest też pochodzenie auta oraz jego stan techniczny. Koszt utrzymania BMW w jednej z topowych wersji silnikowej jest znacząco wyższy niż aut z silnikami 1.6 czy 2.0. Wraz z mocą silnika drożeją części układ hamulcowego, zawieszenie itp.

W kwestii silników warto pamiętać o tym, że ich pojemność wpływa nie tylko na koszty pozostałych elementów, ale także na potencjalne koszty naprawy samego serca pojazdu. W przypadku silników benzynowych warto zwrócić uwagę na silnik 2.0 - rzędowy czterocylindrowy (wersja 320i). Jeśli nasz portfel zniesie większe zużycie paliwa lepiej wybrać od razu motor 6 cylindrowy o mocy 170, 218 lub 258KM. Silnik benzynowy 1.6 zdecydowanie odradzamy ze względu na możliwe awarie rozrządu. Wśród diesla najlepszymi propozycjami są znów motory 6 cylindrowe - oznaczane jako 325d i 330d.

Audi A4 B7

Audi A4 B7

Za dwadzieścia tysięcy złotych możemy nabyć Audi A4 z rocznika od 2004 do 2009. Ewentualnie możemy rozważyć też wcześniejszą generację czyli Audi A4 B6. Zarówno B6 jak i B7 zbudowane są na tej samej płycie podłogowej i są do siebie bardzo podobne. Największe różnice dotyczą dostępnej gamy silnikowej. Wnętrze Audi A4 B7 jest eleganckie i klasycznie niemieckie. Wszytko jest rozmieszczone tak jak w każdym innym samochodzie z grupy Volkswagena. Jakoś materiałów jest na bardzo wysokim poziomie.

Wybierając silnik w używanym Audi A4 często musimy wybierać między niezawodnością, a osiągami. Większą trwałością cieszą się starsze konstrukcje, mające też niższą moc. Liderem niezawodności jest benzynowe 1.8T o mocy 163KM oraz 1.9 TDI o mocy 116KM. Silniki 2.0 TFSI oraz 2.0 TDI pomimo znacznie lepszych osiągów, w przypadku aut używanych, mogą okazać się znacznie bardzie zawodne i wybór ich może się wiązać dla nas z większym ryzykiem wystąpienia drogich w naprawie usterek. Dla osób lubiących sport oraz odrobinę poszaleć polecamy silniki 3.2l i 4.2l w połączeniu z napędem quattro (4x4) - choć trzeba pamiętać, że koszty eksploatacji tych jednostek będą olbrzymie.

Rozważając zakup Audi warto również sprawdzić ogłoszenia sprzedaży Audi A6, ponieważ cena tego modelu na rynku wtórnym nie odbiega tak bardzo od A4. W przedziale do 20 tysięcy złotych mamy do dyspozycji Audi A6 C5 lub C6

Toyota Avensis II

Toyota Avensis 2

Pomimo tego, że Toyota znana jest z niezawodności to Avensis II z początku produkcji borykał się z kilkoma problemami, które później rozwiązano. Wiele z nich zostało również naprawionych w serwisach w ramach gwarancji. Dla pewności jednak lepiej wybrać wersje polifitngową z lat 2006-2009. Szczególnie, że budżet 20 tysięcy na to pozwala. Toyota Avensis jest przestronna, dobrze się prowadzi, a dostępna gama siników i wersje wyposażenia zadowolą wymagających kierowców i pasażerów. Zawieszenie Avensisa doskonale sprawdzi się tam gdzie drogi nie są idealnie równe.

Silniki benzynowe sprawują się bez zarzutu, również w wersjach sprzed liftingu. Optymalnym wyborem są motory o pojemności 1.8 (129KM) oraz 2.0 (147KM). Silnik 1.6(100KM) w naszym odczuciu jest za słaby do tak dużego auta, choć również cieszy się dobrą opinią od strony technicznej. Najlepszym wyborem z gamy silników wysokoprężnych jest 2.0 D-4D o mocy 126KM oferujące przyzwoite osiągi i bardzo dobre wyniki spalania jak na ten segment.

Renault Laguna III

Renault Laguna 3

Poprzez negatywną opinię na temat poprzedniczki, ceny Laguny III są nieproporcjonalnie niskie do tego, co tak na prawdę oferuje ten model. Jakie auto do 20 tyś złotych możemy dostać wybierając Renault Lagunę? Tu spotka nas zaskoczenie, ponieważ zdarzają się oferty pojazdów nawet z 2010-2011 roku. Renault Laguna III jest została pozbawiona problemów, z którymi borykała się poprzednia generacja. Elektryka i elektronika działa poprawnie, a poziom bezpieczeństwa tak jak w przypadku Laguny II potwierdzony 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP.

Silnik 1.6 (110KM) pomimo tego, że jest dość trwały i relatywnie tani w przypadku drobnych awarii (cewki, koło zmiennych faz rozrządu), wydaje się być za słabym do tego auta rodzinnego. Zdecydowaniem lepszym wyborem będzie silnik 2.0 (140KM) konstrukcji Nissana z trwałym łańcuchem rozrządu i lepiej dobraną mocą do masy pojazdu. Wśród konstrukcji diesla najlepszą opcją jest wybranie któregoś z silników o pojemności 2.0 dCi (130, 150 lub 175KM). Jednostka 1.5dCi jest uznawana za awaryjną i jest odrobinę za słaba do tak dużego auta.

Opel Vectra C

Opel Vectra C

Opel Vectra C jest autem bardzo przestronnym i dobrze wykonanym. Ogłoszenia w przedziale 15 -20 tys dotyczą zwykle wersji poliftowej tj. z roczników 2005-2008. Aktualnie cena Vectry jest relatywnie niska ponieważ już od 2008 roku produkowany był Opel Insignia o znacznie nowocześniejszej linii. Dokładając kilka tys można pokusić się o zakup Opla Insigni. Wybierając Vectrę C warto wiedzieć, że wersja kombi i sedan były budowane na innych płytach podłogowych. Wersja kombi posiadała tą samą płytę podłogową co pozycjonowany klasę wyżej Opel Signum. Dzięki temu właściwości jezdne Vectry w kombi oceniane są wyżej niż wersji sedan.

Za najlepsze silniki w tym modelu uważane są dieslowskie 1.9CDTI zwykle o mocy 120 lub 150KM. Gorzej oceniany jest diesel o pojemności 2.2l i mocy 125KM (po lificie) oraz 2.0l (100KM). Najtrwalszą jednostką benzynową jest zdecydowanie motor 1.8 o mocy 122KM. Pomimo umiarkowanej dynamiki i sporego zapotrzebowania na benzynę warto wybrać ten silnik jeśli zależy nam tym by zawsze bez problemu dotrzeć do celu. Dobra opinia tej jednostki sprawia, że często znalezienie ogłoszenia Vectry w dobrym z tym silnikiem graniczy z cudem.

Decydując się na Opla Vectrę lepiej unikać automatycznej skrzyni, która miewa problemy z modułami sterującymi. Klasyczna skrzynia manualna będzie znacznie lepszym wyborem.


Samochody miejskie do 20 tys - segment B

Samochody z segmentu B idealnie sprawdzają się w mieście czy kiedy chcemy wyskoczyć gdzieś niedaleko poza na weekend. Dłuższe trasy dla samochodu nie stanowią problemu, jednak poziom komfortu może być dla wielu niezadowalający. Rozważając jakie auto do 20 tys kupić w segmencie aut miejskich warto zdecydować na czym najbardziej nam zależy. Czy stawiamy na bezawaryjność, komfort, wygląd czy wybieramy samochód. którego koszty eksploatacji i napraw będą jak najniższe.


Toyota Yaris II

Toyota Yaris II

Do samochodów, które są uważane za bardzo mało awaryjne należy m.in. Toyota Yaris. Auta do 20 tys. to głównie modele drugiej generacji. Trzecia generacja pojawiła się dopiero w 2011 roku, więc nie powinno to dziwić. Toyota Yaris II była produkowany od 2005-2011 roku. Jakość wykonania jest na wysokim poziomie. Dobrze spasowane plastiki, odpowiednia pozycja za kierownicą i dobra widoczność dają dużo przyjemności podczas jazdy miejskiej. Samochód jest zwrotny a zarazem stabilny w prowadzeniu. W trasie przy większej prędkości poziom hałasu może być męczący.

Najczęściej spotykane silniki to jednostki benzynowe o pojemności 1.0 VVT-i (69KM) oraz znacznie cichszy i dynamiczniejszy 1.3 VVT-i (86KM). Auta używane z silnikiem 1.3 dość często są wyposażone w instalacje LPG (spalanie gazu wynosi ok 7l/100). Jeśli planujemy tylko jazdę miejską i mamy obawy odnośnie montażu instalacji gazowych spokojnie możemy wybrać wersję 1.0 i cieszyć się spalaniem benzyny na poziomie ok 5.5l/100km.

Wielbiciele diesla mogą wybrać ekonomiczne 1.4 D-4D o mocy 90KM. Yaris z dieslem spala ok 5l/100km. Warto jednak pamiętać o tym, że silniki diesla nie są polecane do jazdy typowo miejskiej. Krótkie odcinki mogą negatywnie wpływać na ich żywotności i narazić nas na niepotrzebne koszty.

Opel Corsa D

Opel Corsa D

Opel Corsa D był produkowany w latach od 2009-2014. Samochody do 20 tys to w dużej mierze już auta poliftowe (face lifting miał miejsce w 2011 r), które są wyposażone w światła do jazdy dziennej. Jakość wykonania wnętrza stoi na dobrym poziomie, choć część użytkowników narzeka na trzeszczące plastiki. Warto za to zwrócić uwagę na poziom bezpieczeństwa IV generacji Corsy - uzyskała ona 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. Dostęp do tanich cześć zamiennych również przemawia za Corsą.

Dostępna gama silników jest duża. Począwszy od typowo miejskich jednostek benzynowych o pojemności 1.0 (60 KM) i 1.2 (69, 80, 86 KM) 1.4 (90KM), po silniki dla osób lubiących sport - 1.6 Turbo (150, 192, 210 KM) z wersji OPC. Godnymi polecenia są jednostki 1.2 (80KM) i 1.4 (90KM) oferujące dobre osiągi i małą awaryjność. Poziom spalania jest nieznacznie wyższy niż w przypadku silników 1.0 jednak komfort i prowadzenie jest zdecydowanie lepsze. Nie ma również problemu z założeniem gazu do silników 1.2 i 1.4. Wybierając diesla rozważyć można 1.3 CDTI. Do spokojnej jazdy silnik ten powinien spokojnie wystarczyć. Na uwagę zasługuje również 1.7 CDTI od Isuzu - jednak tu warto wybrać egzemplarz bez filtra DPF.

Peugeot 207

Peugeot 207

Ciekawą propozycją auta miejskiego w cenie do 20 tys jest również Peugeot 207. Produkcje tego modelu rozpoczęto w 2006 roku. Od 2012 roku zastąpił go Peugeot 208, którego również może udać się kupić w zadanym przedziale cenowym. Ciekawa linia, wygodne wnętrze oraz dobre właściwości jezdne to kluczowe atuty tego modelu Peugeota. Jest to też jeden z nielicznych przedstawicieli segmentu B, występujący w wersji kombi. Peugeot 207 SW zapewni nam ogromny bagażnik o pojemności 371l przy złożonych siedzeniach i ponad 750l po ich rozłożeniu.

Bazowy silnik 1.4 o mocy 75KM jest trwałą i tanią w eksploatacji jednostką dobrze znoszącą instalację gazową. Spalanie na poziomie ok 7 litrów jest akceptowalne, natomiast przyspieszenie do setki pozostawia już sporo do życzenia. Jeśli zależy nam na bardziej dynamicznym poruszaniu się rekomendujemy silnik 1.4 16v (88KM). Alternatywnie do wyboru mamy jeszcze silnik 1.6HDi o mocy 90KM. Ten silnik diesla uważany jest za jedną z bardziej trwałych konstrukcji, która jest dobrym kompromisem jeśli chodzi o dynamikę i spalanie. Peugeot 207 HDi powinien mieścić się ze spalaniem w granicach 5.5l/100km w cyklu mieszanym.

W przypadku używanych samochodów Peugeot i Citroen warto wiedzieć o możliwej dość drogiej naprawy tylnej belki, jeśli na czas nie dokona się wymiany łożysk igiełkowych. Zamiast szukać używanych belek lepiej oddać do regeneracji swoją belkę w jednym z serwisów specjalizującym się w ich naprawach. Podczas zakupu dokładnie sprawdź czy tylne koła, patrząc na tył samochodu, nie wyglądają tak: /-----\

Ford Fiesta Mk7

Ford Fiesta Mk7

Siódma generacja Forda Fiesty pojawiła się w 2006 roku i była produkowana do 2017 roku. Ładne wnętrze pojazdu, z nowoczesną deską rozdzielczą przyciąga wzrok. Jakość zastosowanych materiałów jest na dobrym poziomie. Poza ładnym wnętrzem wybierając Fiestę dostaniemy gratis jeden z największych bagażników w segmencie B. Na pochwałę zasługuje zawieszenie, które podobnie jak w przypadku Forda Focusa jest jednym z najlepszych w swojej klasie.

Jeśli chodzi o silnik Ford udostępnił dużą gamę opcji. Dużą popularnością i dobrą opinią cieszą się siniki benzynowe o pojemności 1.25 i mocy 82KM. Jednostka ta nie pozwala wprawdzie na ponadprzeciętnie szybkie rozpędzanie pojazdu, ale jest dość ekonomiczna w mieście, a na trasie średnie spalanie potrafi zejść nawet do poziomu ok 4,5l/100km. Najsłabszy diesel 1.4 TDCi (68KM), jest raczej odpowiedni dla bardzo spokojnych kierowców. Z tym silnikiem sprint do setki zajmuje Fieście blisko 15s. Mocniejszy 1.6 HDi o mocy 109KM daje zdecydowanie więcej przyjemności z jazdy.

Pod względem awaryjności Ford Fiesta Mk7 wypada całkiem dobrze. Jednocześnie ceny części eksploatacyjnych oraz wizyt w serwisach nie powinny przyprawić nas o zawrót głowy.

Mazda 2 II generacja

Mazda 2 II generacja

Mazda 2 to jeden z najzgrabniejszych, naszym zdaniem, samochodów miejskich, jaki można kupić do 20 tysięcy złotych. Samochód był produkowany od 2007 do 2014 roku. Został on zbudowany na płycie podłogowej Forda Fiesty VII generacji. Charakterystyczne umiejscowienie lewarka zmiany biegów jest jednym ze znaków rozpoznawczych tego modelu. Jakoś materiałów użytych we wnętrzu jest dobra, tak jak i spasowanie elementów deski. Auto bardzo dobrze się prowadzi, a trójramienna kierownica nadaje odrobiny sportowego charakteru.

Mazda specjalizuje się w bardzo żwawych silnikach benzynowych. Można znaleźć również Mazdę 2 z silnikami diesla o pojemności 1.4 lub 1.6, jednak rekomendujemy wybór silnika benzynowego. Najpopularniejsza jednostka 1.3 MZR (86KM) jest oszczędna i idealnie nadaje się do spokojnej jazdy po mieście. Silnik 1.5 (103KM) oferuje bardzo dobre osiągi (10,7 do setki) a jednocześnie poprzez małą masę pojazdu nie jest zbyt paliwożerny. Spora ilość części jest wspólna dla Mazdy 2 i Forda Fiesty przez co dostępność i ceny wybranych podzespołów są na całkiem przyzwoitym poziomie.


Data publikacji: 2019-05-31, ostatnia zmiana: 2019-07-01


Spodobało Ci się?


Zobacz ogłoszenia

 Nissan Juke,  1.62  (190 KM) Benzyna,  2010
36 000 zł
Katowice
(woj. śląskie)
 Toyota Aygo 1.0 klima serwis I właściciel 5 drzwi stan BDB
12 700 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Honda Civic,  1.8  (140 KM) Benzyna,  2006
19 000 zł
Katowice
(woj. śląskie)
 Subaru Impreza silnik Boxer 4x4 tylko eksport
16 000 zł
Turek
(woj. wielkopolskie)
 Ford Mondeo,  2.0  (146 KM) Benzyna,  2010
35 000 zł
Katowice
(woj. śląskie)
Skoda Fabia,  1.2  (86 KM) Benzyna,  2010
22 000 zł
Katowice
(woj. śląskie)
Ford Mondeo,  1.56  (115 KM) Diesel,  2011
28 000 zł
Poznań
(woj. wielkopolskie)
 Daewoo Lanos,  1.5  (86 KM) Benzyna,  1999
1 500,00 zł
Piaseczno
(woj. mazowieckie)
 Kia Cee'd,  1.59  (110 KM) Diesel,  2017
42 275 zł
Piaseczno
(woj. mazowieckie)
Nissan Juke,  1.62  (190 KM) Benzyna,  2011
41 000 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
 Citroen C3,  1.13  (60 KM) Benzyna,  2006
12 000 zł
Piaseczno
(woj. mazowieckie)
 Peugeot 508,  2.0  (140 KM) Diesel,  2012
35 500 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY

Jaki samochód do 10 tysięcy? Zobacz nasze propozycje!
10 tysięcy złotych to już dość sympatyczna kwota, za którą można kupić całkiem niezłe auto. Różnorodność ofert w tym przedziale cenowym nie ogranicza dziś kupującego do jednego modelu. Warto jednak przed zakupem przyjrzeć się swoim potrzebom.

Data publikacji: 2019-06-17

Co zrobić po sprzedaży samochodu? Obowiązki sprzedającego.
Znalezienie nabywcy, spisanie umowy kupna-sprzedaży i oddanie kluczyków nowemu właścicielowi, to dopiero połowa drogi do sprzedaży samochodu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Następnie sprzedawcę czeka załatwienie formalności – co i gdzie należy zgłosić? Czy czekają nas dodatkowe opłaty? Aktualne przepisy obowiązujące w 2019 roku objaśniamy w artykule.

Data publikacji: 2019-06-07

Jak pozbyć się starego samochodu i na tym skorzystać?
Sprzedaż auta może wydawać się dzisiaj zadaniem dość trudnym, a wszystko to przez nasycenie rynku ogromną ilością różnych modeli. Scenariusz jest więc przewidywalny: mijają miesiące i dalej czekamy na kupca z gotówką. Jak uniknąć tych kłopotów? Co zrobić, by szybko sprzedać auto? A może są inne sposoby?

Data publikacji: 2019-06-07

Giełda samochodowa w Ełku - gdzie, kiedy i ile kosztuje?
W każdą niedzielę od wczesnych godzin porannych rozpoczyna się auto giełda w Ełku. Można na niej znaleźć samochody osobowe, ciężarowe a także motocykle, quady oraz różnego rodzaju przyczepy. Zwykle wystawianych jest tutaj ok 200 pojazdów dzięki czemu jest w czym wybierać. Poniżej prezentujemy aktualne informacje, które uzyskaliśmy bezpośrednio od Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Ełku, które zarządza giełdą.

Data publikacji: 2019-06-06