TOP 16 - Jaki samochód do 15 tys. zł wybrać? Zobacz 16 propozycji z segmentów B, C, D na rok 2024

Auto do 20000 zł - Opel Astra H


Samochody do 15 000 zł to grupa aut, która cieszy się na polskim rynku dużym zainteresowaniem. W czołówce najczęściej wybieranych modeli są wozy segmentu C, czyli tak zwane kompakty. Przyjrzymy się jednak również pojazdom rodzinnym (segment D) i miejskim (segment B). Które z nich warto wybrać w tej cenie? Jakie silniki są godne polecenia? Na co uważać? Na wszystkie te pytania odpowiadamy w tekście. Pomimo tego, że ten artykuł powstał ponad rok temu to ze względu na inflację cały czas jest odpowiedni!

Klasa kompakt - segment C

W pierwszej kolejności przyjrzymy się autom z najbardziej popularnego w Polsce segmentu. Samochody osobowe segmentu C idealnie spisują się zarówno w mieście jak i w średniej długości trasach. Koszty ewentualnych napraw i części są na akceptowalnym poziomie, a komfort jazdy jest wystarczający dla większości kierowców. W cenie 15 tys. zł możemy znaleźć wiele modeli, które w dalszym ciągu wyglądają bardzo dobrze i posłużą jeszcze kilka ładnych lat, pomimo tego, że wiele z nich będzie mieć na dzień dzisiejszy15-20 lat.

Zobacz ogłoszenia motoryzacyjne lub dodaj darmowe ogłoszenie

Volkswagen Golf V

Volkswagen Golf V

Jednym z najpopularniejszych modeli jest Volkswagen Golf V. Jego mocne strony to wysoki poziom wykonania wnętrza, dobre własności jezdne, duża dostępność tanich części zamiennych oraz bogaty wybór wersji silnikowych. Do wad należy zaliczyć przede wszystkim słabe zabezpieczenie antykorozyjne, awaryjną dwusprzęgłową skrzynię zautomatyzowaną DSG oraz silniki z poważnymi wadami fabrycznymi.

Na którą jednostkę warto się zdecydować? Na pewno na niezawodny motor benzynowy 1.6 MPI (102 KM) dobrze współpracujący z instalacją LPG oraz na udaną jednostkę wysokoprężną 1.9 TDI (90, 105 KM), ale poza motorami oznaczonymi jako BLS i BXE z wadami fabrycznymi – oznaczenie to znajdziemy na osłonie rozrządu lub na naklejce przy kole zapasowym. Radzimy też unikać awaryjnych silników 2.0 TDI (136, 140, 170 KM) oraz benzynowych wariantów 1.4 TSI (122, 140 i 170 KM).


Ford Focus Mk2

Ford Focus Mk2

Kolejnym ciekawym samochodem do 15 tys. zł jest Ford Focus Mk2. Ten model podobnie jak Golf V również może pochwalić się dobrym prowadzeniem w zakrętach, jego mocną stroną jest także atrakcyjna cena. Za tę kwotę uda się kupić Golfa V z danego rocznika lub kilka lat młodszego Focusa Mk2. Ford na tle konkurentów wyróżnia się jeszcze najbardziej przestronnym wnętrzem. Ma też jeden z największych bagażników w klasie – około 400 l w wersji hatchback. Mankamenty tego modelu to słabe zabezpieczenie antykorozyjne, spora ilość drobnych, ale irytujących usterek, a także przeciętne wykończenie wnętrza.

Przy wyborze silnika warto zainteresować się jednostkami Diesla 1.6 TDCi (90, 109 KM) oraz 2.0 TDCi (110, 136 KM). To solidne konstrukcje opracowane wspólnie z francuskim koncernem PSA. Spotykane również w Peugeotach i Citroenach jako HDI. Zdecydowanie dynamiczniejsze są wersje 109- i 136-konna i te najbardziej polecamy. Z silników benzynowych godna uwagi jest wersja 1.6 l (100 KM). Radzimy uważać na wariant 1.8 TDCi (100, 115 KM), choć nie ma filtra DPF to boryka się z problemami awaryjnych wtryskiwaczy. Trzeba pamiętać też o tym, że silniki benzynowe niezbyt dobrze znoszą instalacje gazowe.

Opel Astra H

Opel Astra H

Trzecim najbardziej popularnym autem kompaktowym na tym pułapie cenowym jest Opel Astra H. W tym przypadku również możemy liczyć na atrakcyjne koszty eksploatacji, porównywalne do Forda czy Renault Megane II, nieznacznie niższe niż w przypadku Volkswagena Golfa V. Dzięki prostej budowie tanie będą również wszelkie czynności serwisowe wykonywane przy tym aucie. Poza tym w większości kategorii na tle swoich rywali Opel Astra H wypada raczej przeciętnie. Nie można go pochwalić ani za dobre własności jezdne, ani za zabezpieczenie antykorozyjne, ani za przestronność czy wykończenie wnętrza. Plastiki w środku są twarde, trzeszczą i łatwo się rysują. Za 15 tys możemy kupić nawet modele z ostatniego roku produkcji tj. 2012.

Pomimo ogólnej przeciętności auta w ofercie silnikowe jest wiele udanych i niezawodnych wersji. Najbardziej godne uwagi są jednostki benzynowe 1.6 l (116 KM) oraz 1.8 l (125, 140 KM). Co istotne, zarówno ten słabszy jak i mocniejszy motor dobrze współpracują z instalacją gazową. Godne uwagi są również 120- i 150-konna wersja silnika wysokoprężnego 1.9 CDTI. To jednostki wysokoprężne konstrukcji Fiata spotykane również w modelach Alfa Romeo.


Honda Civic VIII

Honda Civic VIII

W grupie aut do 15 tys. zł jest jeszcze ciekawa propozycja z Japonii, czyli Honda Civic VIII znana szerzej jako ,,UFO’’. Samochód jest przede wszystkim ponadprzeciętnie przestronny. Ma nowocześnie składane tylne fotele (można postawić je w pionie i uzyskać dodatkową przestrzeń na bagaże za przednimi siedzeniami). Mocną stroną tego modelu jest też rewelacyjny układ jezdny, to obok Forda Focusa Mk2 najlepiej prowadzące się auto w tej klasie. Trzeba pogodzić się jednak z dość sztywno zestrojonym zawieszeniem. Dla osób lubiących szybką jazdę będzie to zaleta, ale dla tych, którzy cenią komfort wada.

Samochód trzeba pochwalić jeszcze za bardzo staranne wykończenie wnętrza oraz za niezawodność. To właśnie z tej ostatniej cechy słynną wszystkie generacje modelu Civic. Największe wady tej konstrukcji to między innymi drogie niektóre części, nie wszystko występuje tutaj w zamiennikach. Do tego auto jest jednym z najdroższych w tym segmencie jeżeli chodzi o sam zakup. Za te same pieniądze uda się znaleźć sporo młodszy model konkurencji, ale cóż, za markę Honda trzeba swoje zapłacić. Narzekać można jeszcze na słabą widoczność do tyłu. Skutecznie utrudnia ją nietypowa szyba z wkomponowanym spojlerem.

Jeżeli chodzi o silniki to właściwie każdy z nich jest trwały. Naszym zdaniem jednak ze względu na dobrą dynamikę najbardziej godne uwagi są benzynowy motor 1.8 i-VTEC (140 KM) oraz diesel 2.2 i-CTDi (140 KM). Niestety ta pierwsza jednostka niezbyt dobrze znosi zasilanie gazem, z drugiej strony jest za to bardzo oszczędna. Niestety mając do wydania równo 15 000 zł lub nieco mniej mamy do wyboru właściwie tylko diesla i podstawowy silnik 1.4 i-VTEC 99 KM.

Renault Megane III

Renault Megane III

Renault Megane III jest bardzo ciekawą propozycją. Wynika to z tego, że względnie zła opinia o drugiej generacji (przed liftem) bardzo pozytywnie wpłynęła na ceny używanego Renault Megane III. Auta te dość szybko traciły na wartości jako nowe, podczas gdy w stosunku do poprzednika poprawiono bardzo dużo i jest to samochód wart większych pieniędzy niż te na które jest wyceniany. Znajdziemy co prawda pewne niedoróbki, ale raczej tyczą się one trzeszczących plastików niż faktycznych problemów. W przypadku kwoty do 15 tys. ofert jest na prawdę dużo. Co ciekawe w budżecie 30 tys zł uda nam się znaleźć nawet 4-5 letni samochód. Często mający znacznie poniżej 70 000 km przebiegu.

Zastanawiając się na silnikiem benzynowym najlepszą opcją jaką może mieć auto używane jest 1.6 16v (100-110KM) lub 2.0 16V (143 KM). Jednostka 2.0, którą dostarczył Nissan, występowała tylko z bezstopniową skrzynią CVT. Obydwa silniki dobrze znoszą zasilnie LPG. Ze względu na dość prostą konstrukcję tych jednostek instalacja gazowa LPG nie musi być droga. Jej koszt powinien się zamknąć w przedziale od ok 2000 do 3000 zł. W przypadku diesli warto zwrócić uwagę na 1.5 dCi lub 2.0 dCi. W szczególności odmiana 1.5 została znacznie poprawiona względem poprzednika. W przypadku Renault Megane 3 dobrze jest wymieniać olej częściej niż zaleca producent. Wymiana co 15 000 km (zamiast co 30 tys km) znacząco wydłuża żywotność silników zarówno benzynowych jak i diesli.

W Renault Megane III należy się spodziewać, że zawieszenie nie będzie aż tak trwałe jak np w Toyocie. Jednak na plus są tu ceny części. Samochód jest dobrze zakonserwowany jeśli chodzi o korozję. Wybierając używany egzemplarz przyjrzyj się dokładnie przednim lampom. Zdarzało się, że uszkadzały się w nich odbłyśniki i by odzyskać odpowiednią moc światła najprościej było wymienić na nowe lub próbować poddać je regeneracji.

Volovo V50

Volvo V50

Volvo V50 jest idealnym autem rodzinnym. Z jednej strony przestronny, pojemny i stonowany, z drugiej strony potrafi pokazać pazur. Jakość materiałów wnętrza klasycznie dla Volvo - na bardzo wysokim poziomie. Zresztą poziom bezpieczeństwa również (5 gwiazdek Euro NCAP). Volvo V50 było produkowane w latach od 2004 do 2012. W cenie do 15 tys PLN znajdziemy już modele poliftingowe (tj od roku 2007). Wersje poliftowe wyposażone są m.in w system antypoślizgowy DSTC oraz 6 poduszek powietrznych. Na rynku wtórnym znajdziemy również modele z napędem 4x4.

Wybierając wersję odpowiednią wersję silnikową powinniśmy zainteresować się jednostką 1.6 D2 jeśli priorytetem jest dla nas małe spalanie, a osiągi nie są tym co jest dla nas najważniejsze. 1.6 Pomimo tego, że Volvo V50 jest dość sporym pojazdem to z silnikiem D2 potrafi na strasie uzyskać średnie spalanie poniżej 4l/100km. Chcesz by Volvo pokazało co potrafi? Wybierz szwedzką, pięciocylindrową konstrukcję o pojemności 2.5l oznaczoną symbolem T5. Turbodoładowany silnik o mocy 230 KM pozwala na to, by to rodzinne kombi do setki dobiegło już w 6.8s. Budżet 15 tys pozwoli kupić używane Volvo V5 2.5l T5 z początkowych roczników produkcji (2004-2005).


Auta rodzinne - segment D

Samochody używane z segmentu D oferują znacznie wyższy komfort od aut kompaktowych. Ich jakość wykonania i osiągi zwykle, niestety, idą w parze ilością złotych, które pozostawimy w serwisach przy ewentualnych naprawach i przeglądach. Ponadto szczególnie w segmencie samochodów rodzinnych widać jak wiele pojazdów zostało sprowadzonych, a nie kupionych w Polsce. Dane w serwisach ogłoszeniowych mówią za siebie. Wystarczy odznaczyć opcję kupiony / zarejestrowany w Polsce i ponad połowa ofert znika. Poniższe informacje na temat poszczególnych samochodów pozwolą Ci bezpieczniej wybrać dobre wygodne i niezawodne auto.



BMW serii 3 E90

BMW E90 seria 3

Używane BMW serii 3 (E90) to jeden z najbardziej ekskluzywnych samochodów w tym segmencie. Wysoka jakość wykonania, bogate wyposażenie oraz duża gama dynamicznych silników przyciąga wiele osób. W cenie do 15 tys możemy kupić BMW serii 3 z roczników od 2005 do 2012. Lifting miał miejsce w 2007 roku. W przypadku BMW bardzo duży wpływ na cenę na rynku wtórnym ma opcja wyposażenia oraz silnik. Nie bez znaczenia jest też pochodzenie auta oraz jego stan techniczny. Koszt utrzymania BMW w jednej z topowych wersji silnikowej jest znacząco wyższy niż aut z silnikami 1.6 czy 2.0. Wraz z mocą silnika drożeją części układ hamulcowego, zawieszenie itp.

W kwestii silników warto pamiętać o tym, że ich pojemność wpływa nie tylko na koszty pozostałych elementów, ale także na potencjalne koszty naprawy samego serca pojazdu. W przypadku silników benzynowych warto zwrócić uwagę na silnik 2.0 - rzędowy czterocylindrowy (wersja 320i). Jeśli nasz portfel zniesie większe zużycie paliwa lepiej wybrać od razu motor 6 cylindrowy o mocy 170, 218 lub 258KM. Silnik benzynowy 1.6 zdecydowanie odradzamy ze względu na możliwe awarie rozrządu. Wśród diesla najlepszymi propozycjami są znów motory 6 cylindrowe - oznaczane jako 325d i 330d.

Audi A4 B7

Audi A4 B7

Za dwadzieścia tysięcy złotych możemy nabyć używane Audi A4 z rocznika od 2004 do 2009. Ewentualnie możemy rozważyć też wcześniejszą generację czyli Audi A4 B6. Zarówno B6 jak i B7 zbudowane są na tej samej płycie podłogowej i są do siebie bardzo podobne. Największe różnice dotyczą dostępnej gamy silnikowej. Wnętrze Audi A4 B7 jest eleganckie i klasycznie niemieckie. Wszytko jest rozmieszczone tak jak w każdym innym samochodzie z grupy Volkswagena. Jakoś materiałów jest na bardzo wysokim poziomie.

Wybierając silnik w używanym Audi A4 często musimy wybierać między niezawodnością, a osiągami. Większą trwałością cieszą się starsze konstrukcje, mające też niższą moc. Liderem niezawodności jest benzynowe 1.8T o mocy 163KM oraz 1.9 TDI o mocy 116KM. Silniki 2.0 TFSI oraz 2.0 TDI pomimo znacznie lepszych osiągów, w przypadku aut używanych, mogą okazać się znacznie bardzie zawodne i wybór ich może się wiązać dla nas z większym ryzykiem wystąpienia drogich w naprawie usterek. Dla osób lubiących sport oraz odrobinę poszaleć polecamy silniki 3.2l i 4.2l w połączeniu z napędem quattro (4x4) - choć trzeba pamiętać, że koszty eksploatacji tych jednostek będą olbrzymie.

Rozważając zakup Audi warto również sprawdzić ogłoszenia sprzedaży Audi A6, ponieważ cena tego modelu na rynku wtórnym nie odbiega tak bardzo od A4. W przedziale do 15 tysięcy złotych mamy do dyspozycji Audi A6 C5 lub C6.

Toyota Avensis II

Toyota Avensis 2

Pomimo tego, że Toyota znana jest z niezawodności to Avensis II z początku produkcji borykał się z kilkoma problemami, które później rozwiązano. Wiele z nich zostało również naprawionych w serwisach w ramach gwarancji. Dla pewności jednak lepiej wybrać wersje polifitngową z lat 2006-2009. Szczególnie, że budżet 15 tysięcy na to pozwala. Toyota Avensis jest przestronna, dobrze się prowadzi, a dostępna gama siników i wersje wyposażenia zadowolą wymagających kierowców i pasażerów. Zawieszenie Avensisa doskonale sprawdzi się tam gdzie drogi nie są idealnie równe.

Silniki benzynowe sprawują się bez zarzutu, również w wersjach sprzed liftingu. Optymalnym wyborem są motory o pojemności 1.8 (129KM) oraz 2.0 (147KM). Silnik 1.6(100KM) w naszym odczuciu jest za słaby do tak dużego auta, choć również cieszy się dobrą opinią od strony technicznej. Najlepszym wyborem z gamy silników wysokoprężnych jest 2.0 D-4D o mocy 126KM oferujące przyzwoite osiągi i bardzo dobre wyniki spalania jak na ten segment.

Renault Laguna III

Renault Laguna 3

Poprzez negatywną opinię na temat poprzedniczki, ceny Laguny III są nieproporcjonalnie niskie do tego, co tak na prawdę oferuje ten model. Jakie auto do 15 tyś złotych możemy dostać wybierając Renault Lagunę? Tu spotka nas zaskoczenie, ponieważ zdarzają się oferty pojazdów nawet z 2010-2011 roku. Renault Laguna III jest została pozbawiona problemów, z którymi borykała się poprzednia generacja. Elektryka i elektronika działa poprawnie, a poziom bezpieczeństwa tak jak w przypadku Laguny II potwierdzony 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP.

Silnik 1.6 (110KM) pomimo tego, że jest dość trwały i relatywnie tani w przypadku drobnych awarii (cewki, koło zmiennych faz rozrządu), wydaje się być za słabym do tego auta rodzinnego. Zdecydowaniem lepszym wyborem będzie silnik 2.0 (140KM) konstrukcji Nissana z trwałym łańcuchem rozrządu i lepiej dobraną mocą do masy pojazdu. Wśród konstrukcji diesla najlepszą opcją jest wybranie któregoś z silników o pojemności 2.0 dCi (130, 150 lub 175KM). Jednostka 1.5dCi jest uznawana za awaryjną i jest odrobinę za słaba do tak dużego auta.

Opel Vectra C

Opel Vectra C

Opel Vectra C jest autem bardzo przestronnym i dobrze wykonanym. Ogłoszenia w przedziale 12 - 15 tys dotyczą zwykle wersji poliftowej tj. z roczników 2005-2008. Modele przedliftowe lub mocno wyeksploatowane można kupić nawet w cenie ok 5 000 zł. Aktualnie cena Vectry jest relatywnie niska ponieważ już od 2008 roku produkowany był Opel Insignia o znacznie nowocześniejszej linii. Dokładając kilka tysięcy można pokusić się o zakup Opla Insigni. Wybierając Vectrę C warto wiedzieć, że wersja kombi i sedan były budowane na innych płytach podłogowych. Wersja kombi posiadała tą samą płytę podłogową co pozycjonowany klasę wyżej Opel Signum. Dzięki temu właściwości jezdne Vectry w kombi oceniane są wyżej niż wersji sedan.

Za najlepsze silniki w tym modelu uważane są dieslowskie 1.9CDTI zwykle o mocy 120 lub 150KM. Gorzej oceniany jest diesel o pojemności 2.2l i mocy 125KM (po lificie) oraz 2.0l (100KM). Najtrwalszą jednostką benzynową jest zdecydowanie motor 1.8 o mocy 122KM. Od roku września 2006 zwiększona moc jednostki 1.8 do 140KM. Pomimo umiarkowanej dynamiki i sporego zapotrzebowania na benzynę warto wybrać ten silnik jeśli zależy nam tym by zawsze bez problemu dotrzeć do celu. Dodatkowym plusem tego motoru jest fakt, że bardzo dobrze współpracuje z LPG. Dobra opinia tej jednostki sprawia, że często znalezienie ogłoszenia Vectry w dobrym stanie z tym silnikiem graniczy z cudem. Co ciekawe często to właśnie dobrze wyposażona Vectra z silnikiem 1.8 140KM jest najdroższa na rynku aut używanych.

Decydując się na Opla Vectrę lepiej unikać automatycznej skrzyni, która miewa problemy z modułami sterującymi. Klasyczna skrzynia manualna będzie znacznie lepszym wyborem. Inne usterki, z którymi możemy się spotkać w Vectrze to problemy z centralnym zamkiem lub panelem klimatyzacji. Jednak w większości dotyczy to samochodów z rocznika poniżej 2005.


Samochody miejskie do 20 tys - segment B

Samochody z segmentu B idealnie sprawdzają się w mieście lub kiedy chcemy wyskoczyć gdzieś niedaleko na weekend. Dłuższe trasy dla samochodu nie stanowią problemu, jednak poziom komfortu może być dla wielu niezadowalający. Rozważając jakie auto do 15 tys kupić w segmencie aut miejskich warto zdecydować na czym najbardziej nam zależy. Czy stawiamy na bezawaryjność, komfort, wygląd czy wybieramy samochód, którego koszty eksploatacji i napraw będą jak najniższe. Poznaj informacje na temat 5 proponowanych samochodów.


Toyota Yaris II

Toyota Yaris II

Do samochodów, które są uważane za bardzo mało awaryjne należy m.in. Toyota Yaris. Auta do 15 tys. to głównie modele drugiej generacji. Trzecia generacja pojawiła się dopiero w 2011 roku, więc nie powinno to dziwić. Toyota Yaris II była produkowany od 2005-2011 roku. Jakość wykonania jest na wysokim poziomie. Dobrze spasowane plastiki, odpowiednia pozycja za kierownicą i dobra widoczność dają dużo przyjemności podczas jazdy miejskiej. Samochód jest zwrotny a zarazem stabilny w prowadzeniu. W trasie przy większej prędkości poziom hałasu może być męczący.

Najczęściej spotykane silniki to jednostki benzynowe o pojemności 1.0 VVT-i (69KM) oraz znacznie cichszy i dynamiczniejszy 1.3 VVT-i (86KM). Auta używane z silnikiem 1.3 dość często są wyposażone w instalacje LPG (spalanie gazu wynosi ok 7l/100). Jeśli planujemy tylko jazdę miejską i mamy obawy odnośnie montażu instalacji gazowych spokojnie możemy wybrać wersję 1.0 i cieszyć się spalaniem benzyny na poziomie ok 5.5l/100km. Należy jednak pamiętać, że auto z mniejszym silnikiem będzie bardziej ospałe.

Wielbiciele diesla mogą wybrać ekonomiczne 1.4 D-4D o mocy 90KM. Yaris z dieslem spala ok 5l/100km. Warto jednak pamiętać o tym, że silniki diesla nie są polecane do jazdy typowo miejskiej. Krótkie odcinki mogą negatywnie wpływać na ich żywotności i narazić nas na niepotrzebne koszty.

Opel Corsa D

Opel Corsa D

Opel Corsa D był produkowany w latach od 2006-2014. Samochody do 15 tys to w dużej mierze już auta poliftowe (face lifting miał miejsce w 2011 r), które są wyposażone w światła do jazdy dziennej. Jakość wykonania wnętrza stoi na dobrym poziomie, choć część użytkowników narzeka na trzeszczące plastiki. Warto za to zwrócić uwagę na poziom bezpieczeństwa IV generacji Corsy - uzyskała ona 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. Dostęp do tanich cześć zamiennych również przemawia za Corsą.

Dostępna gama silników jest duża. Począwszy od typowo miejskich jednostek benzynowych o pojemności 1.0 (60 KM) i 1.2 (69, 80, 86 KM) 1.4 (90KM), po silniki dla osób lubiących sport - 1.6 Turbo (150, 192, 210 KM) z wersji OPC. Godnymi polecenia są jednostki 1.2 (80KM) i 1.4 (90KM) oferujące dobre osiągi i małą awaryjność. Poziom spalania jest nieznacznie wyższy niż w przypadku silników 1.0 jednak komfort i prowadzenie jest zdecydowanie lepsze. Nie ma również problemu z założeniem gazu do silników 1.2 i 1.4. Wybierając diesla rozważyć można 1.3 CDTI. Do spokojnej jazdy silnik ten powinien spokojnie wystarczyć. Na uwagę zasługuje również 1.7 CDTI od Isuzu - jednak tu warto wybrać egzemplarz bez filtra DPF.

Peugeot 207

Peugeot 207

Ciekawą propozycją auta miejskiego w cenie do 15 tys jest również używany Peugeot 207. Produkcje tego modelu rozpoczęto w 2006 roku. Od 2012 roku zastąpił go Peugeot 208, którego również może udać się kupić w zadanym przedziale cenowym. Ciekawa linia, wygodne wnętrze oraz dobre właściwości jezdne to kluczowe atuty tego modelu Peugeota. Jest to też jeden z nielicznych przedstawicieli segmentu B, występujący w wersji kombi. Peugeot 207 SW zapewni nam ogromny bagażnik o pojemności 371l przy złożonych siedzeniach i ponad 750l po ich rozłożeniu.

Bazowy silnik 1.4 o mocy 75KM jest trwałą i tanią w eksploatacji jednostką dobrze znoszącą instalację gazową. Montaż instalacji gazowej nie jest zbyt drogi, jednak w tym budżecie warto szukać auta z już założonym LPG. Spalanie na poziomie ok 7 litrów jest akceptowalne, natomiast przyspieszenie do setki pozostawia już sporo do życzenia. Jeśli zależy nam na bardziej dynamicznym poruszaniu się rekomendujemy silnik 1.4 16v (88KM). Alternatywnie do wyboru mamy jeszcze silnik 1.6HDi o mocy 90KM. Ten silnik diesla uważany jest za jedną z bardziej trwałych konstrukcji, która jest dobrym kompromisem jeśli chodzi o dynamikę i spalanie. Peugeot 207 HDi powinien mieścić się ze spalaniem w granicach 5.5l/100km w cyklu mieszanym.

W przypadku używanych samochodów Peugeot i Citroen warto wiedzieć o możliwej dość drogiej naprawy tylnej belki, jeśli na czas nie dokona się wymiany łożysk igiełkowych. Zamiast szukać używanych belek lepiej oddać do regeneracji swoją belkę w jednym z serwisów specjalizującym się w ich naprawach. Podczas zakupu dokładnie sprawdź czy tylne koła, patrząc na tył samochodu, nie wyglądają tak: /-----\

Szukając auta ze sportowym zacięciem warto przyjrzeć się bliżej wzmocnionej wersji Peugeota 207 czyli w odmianie VTi, GT lub topowej RC. Więcej o tych modelach napisaliśmy w artykule samochody sportowe (oraz coupe) do 20 tys. Przy okazji znajdziesz tam jeszcze 15 innych modeli, które mają więcej mocy i są dostępne w podobnym budżecie.

Ford Fiesta Mk7

Ford Fiesta Mk7

Siódma generacja Forda Fiesty pojawiła się w 2006 roku i była produkowana do 2017 roku. Ładne wnętrze pojazdu, z nowoczesną deską rozdzielczą przyciąga wzrok. Jakość zastosowanych materiałów jest na dobrym poziomie. Poza ładnym wnętrzem wybierając Fiestę dostaniemy gratis jeden z największych bagażników w segmencie B. Na pochwałę zasługuje zawieszenie, które podobnie jak w przypadku Forda Focusa jest jednym z najlepszych w swojej klasie.

Jeśli chodzi o silnik Ford udostępnił dużą gamę opcji. Dużą popularnością i dobrą opinią cieszą się siniki benzynowe o pojemności 1.25 i mocy 82KM. Jednostka ta nie pozwala wprawdzie na ponadprzeciętnie szybkie rozpędzanie pojazdu, ale jest dość ekonomiczna w mieście, a na trasie średnie spalanie potrafi zejść nawet do poziomu ok 4,5l/100km. Najsłabszy diesel 1.4 TDCi (68KM), jest raczej odpowiedni dla bardzo spokojnych kierowców. Z tym silnikiem sprint do setki zajmuje Fieście blisko 15s. Mocniejszy 1.6 HDi o mocy 109KM daje zdecydowanie więcej przyjemności z jazdy.

Pod względem awaryjności Ford Fiesta Mk7 wypada całkiem dobrze. Jednocześnie ceny części eksploatacyjnych oraz wizyt w serwisach nie powinny przyprawić nas o zawrót głowy.

Mazda 2 II generacja

Mazda 2 II generacja

Mazda 2 to jeden z najzgrabniejszych, naszym zdaniem, samochodów miejskich, jaki można kupić do 15 tysięcy złotych. Samochód był produkowany od 2007 do 2014 roku. Został on zbudowany na płycie podłogowej Forda Fiesty VII generacji. Charakterystyczne umiejscowienie lewarka zmiany biegów jest jednym ze znaków rozpoznawczych tych samochodów. Jakoś materiałów użytych we wnętrzu jest dobra, tak jak i spasowanie elementów deski. Auto bardzo dobrze się prowadzi, a trójramienna kierownica nadaje odrobiny sportowego charakteru.

Mazda specjalizuje się w bardzo żwawych silnikach benzynowych. Można znaleźć również Mazdę 2 z silnikami diesla o pojemności 1.4 lub 1.6, jednak rekomendujemy wybór silnika benzynowego. Najpopularniejsza jednostka 1.3 MZR (86KM) jest oszczędna i idealnie nadaje się do spokojnej jazdy po mieście. Silnik 1.5 (103KM) oferuje bardzo dobre osiągi (10,7 do setki) a jednocześnie poprzez małą masę pojazdu nie jest zbyt paliwożerny. Spora ilość części jest wspólna dla Mazdy 2 i Forda Fiesty przez co dostępność i ceny wybranych podzespołów są na całkiem przyzwoitym poziomie.

Sprawdzenie auta przed zakupem

Pamiętajmy o tym, że niezależnie od tego, jakie auto wybierzesz, zapoznaj się z poradnikiem: Jak sprawdzić historię pojazdu po numerze VIN. Zobacz gdzie możesz sprawdzić historię za darmo oraz jakie informacje możesz wyczytać z poszczególnych baz VIN. W przypadku aut sprowadzonych lub takich, które miały wielu właścicieli polecamy od razu skorzystanie z zaawansowanych raportów na temat historii pojazdu jakie daje CarVertical.

Ponadto kiedy będziesz już kupować auto, może Ci się przydać umowa kupna-sprzedaży samochodu oraz aktualne informacje na temat tego, jak wygląda rejestracja samochodu używanego w 2024 roku.

Szukasz tańszego samochodu?

Jeśli chcesz wydać na samochód mniej, zapoznaj się z naszą TOP-listą tańszych aut. Zobacz jaki samochód do 10 tys warto kupić Jeśli szukasz dużego samochodu, z napędem 4x4, sprawdź nasze propozycje suvów do 20, 30 i 40 tys zł. Osoby szukające droższych aut zapraszamy do lektury artykułu: Jaki samochód do 30 tys wybrać?

Zobacz samochody na sprzedaż

Data publikacji: 2024-01-09, ostatnia zmiana: 2024-01-09

ZOBACZ OGŁOSZENIA

VW Passat 2.0 TDI (140KM), 2012
38 999 zł
Katowice
(woj. śląskie)
BMW X1 2020 prod. / 2020 1rej. SDRIVE18I / ADVANTAGE / SALON PL / BEZWYPADKOWY / BOGATE WYPOSAŻENIE
140 000 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
BMW SERIA 5 2011 prod. 520d, Salon Polska, 2.0 Diesel 184KM , Automat
43 500 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
VW Tiguan 1.4 TSI (150KM), 2017
89 999 zł
Łódź
(woj. łódzkie)
Audi S5 4.2 FSI (354KM), 2009
65 999 zł
Piaseczno
(woj. mazowieckie)
Citroen C-Elysee 1.6 VTi (115KM), 2015
31 999 zł
Łódź
(woj. łódzkie)
VW Jetta 2.0 TDI (110KM), 2016
41 999 zł
Piaseczno
(woj. mazowieckie)
Hyundai SANTA FE, 2,7 BENZYNA GAZ 190 PS KLIMA 2WD, 2,7 BENZYNA GAZ 190 PS KLIMA 2WD
19 500 zł
Chojnice
(woj. pomorskie)
Honda CIVIC 2012 prod. 2.2 diesel 200KM ! NAVI ! CLIMATRONIC ! GWARANCJA
28 900 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Suzuki Jimny
27 900 zł
Strzegom
(woj. dolnośląskie)
Kia Stonic 1.0 T-GDI (120KM), 2019
72 999 zł
Zabrze
(woj. śląskie)
Renault Clio 1.2 16V  (75KM), 2009
9 999,00 zł
Bielany Wrocławskie
(woj. dolnośląskie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Jak znaleźć godne zaufania używane Volvo z pełną gwarancją?
Szukasz samochodu marki Volvo, ale masz ograniczony budżet? W takim razie zastanów się nad zakupem używanego samochodu, który jest tańszy, ale wciąż bezpieczny i luksusowy, a do tego z pełną gwarancją...
Data publikacji: 2024-04-19
Jak wybrać odpowiedni kask na motocykl?
Wiosna w pełni, a więc sezon motocyklowy można uznać za otwarty. Warto odświeżyć ekwipunek motocyklisty, zanim wyruszysz jednośladem na podbój szos. Jeśli po raz pierwszy kompletujesz garderobę i akce...
Data publikacji: 2024-04-17
5 miejscowości blisko Warszawy gdzie również warto szukać samochodów na sprzedaż
Poszukiwanie idealnego samochodu używanego w pobliżu Warszawy może być wyzwaniem. Dla tych, którzy szukają samochodu w okolicy, oto lista pięciu miejscowości, gdzie warto rozejrzeć się za atrakcyjnymi...
Data publikacji: 2024-04-03
Jak kupić samochód używany w Warszawie?
Poszukiwanie używanego samochodu może być emocjonującym, ale i wymagającym zadaniem. W Warszawie, ogłoszenia na platformach internetowych, takich jak warszawa.sprzedawacz.pl, są świetnym źródłem infor...
Data publikacji: 2024-04-02