Szukaj

Kategorie

Urządzanie biura od A do Z - poradnik doboru mebli biurowych


Urządzanie biura od A do Z - poradnik doboru mebli biurowych


Jako, że w pracy spędzamy bardzo dużo czasu, warto zadbać o to, żeby biuro było dobrze zaprojektowanie i dostosowane do naszych indywidualnych potrzeb. Wszystko to przekłada się na komfort w pracy oraz na wydajność pracowników. Biuro nie tylko musi być utrzymane w porządku, ale także wyposażone w odpowiednie meble biurowe. Powinny być one wygodne, funkcjonalne i ergonomiczne. Jak zatem wybrać te właściwe i co tak naprawdę powinno znaleźć się w biurze?

Jakie meble biurowe będą potrzebne?

W każdym biurze nie może zabraknąć takich podstaw jak biurko, krzesło i szafa czy regał na dokumenty. Jest to niezbędne minimum, chociaż możliwości mamy obecnie znacznie więcej. Wszystko zależy od charakteru prowadzonej działalności, metrażu, potrzeb i możliwości finansowych. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zakupienie całego kompletu mebli biurowych w zestawie. Dzięki temu wszystkie meble tworzą spójną całość, co wpływa na wystrój wnętrza. W przypadku biura polecane są meble w neutralnych kolorach, czyli białe i beżowe lub w odcieniach szarości. Jeśli zaś przedsiębiorcy zależy na wprowadzeniu przytulnego nastroju do biura, to warto postawić na drewniane meble biurowe, które ocieplą je.

Jeśli jest to możliwe, to warto wyznaczyć w pomieszczeniu strefę wypoczynkową, z czego korzystać będą nie tylko pracownicy, ale także przyjmowani gości i klienci. W takiej strefie powinny znaleźć się mała sofa czy nawet leżanka oraz wygodny fotel. Przyda się również niski stolik do kawy. Mile widziany jest także podręczny barek. W przypadku ograniczonej przestrzeni warto zainwestować w regał, za pomocną którego można naturalnie oddzielić strefę pracowniczą od strefy wypoczynkowej. Taki regał może więc pełnić rolę ścianki działkowej.



Odpowiednie biurko i krzesła to podstawa

W biurze najważniejszymi meblami są biurko i krzesło lub fotel. Meble te powinny być ergonomiczne i wysokiej jakości. Jeśli chodzi o ich wygląd, to jest to kwestia indywidualna, jednakże powinny one pasować do pozostałego umeblowania. Z całą pewnością należy kierować się swoimi potrzebami, a niekoniecznie obecnymi trendami modowymi. Znaczenie będzie miała wielkość biurka, którą należy dobrać zgodnie ze sposobem pracy i swoimi potrzebami. Inne potrzeby będzie miała osoba trzymająca na biurku tylko laptopa niż osoba obok której znajdują się także inne urządzenia w postaci drukarki i skanera czy kserokopiarki. Do dyspozycji są zarówno biurka narożne, jak i te w kształcie litery L, dzięki którym można zyskać znacznie więcej przestrzeni, a ponadto łatwiej jest je zagospodarować. Obowiązkowo biurko powinno być wyposażone w szuflady i półki, dzięki czemu można zyskać funkcjonalny mebel biurowy.

Jeśli chodzi zaś o krzesło do biura, to powinno ono mieć regulowaną wysokość, oparcie i podłokietniki. Najlepiej sprawdzają się krzesła obrotowe. Powinny być na tyle wysokie, aby możliwe było swobodne ułożenie na płasko stóp na podłodze. Należy też sprawdzić, czy podłokietniki są odpowiednio wyregulowane. Mile widziany jest regulowany zagłówek, który pozwoli odciążyć mięśnie szyi.

W przygotowaniu artykułu pomogła strona contino.pll.

Data publikacji: 2018-02-11, ostatnia zmiana: 2018-10-10

Może Cię zaintersować:

- Laptopy i komputery poleasingowe - jak wybrać?

- Laptopy i komputery poleasingowe - jak wybrać?

- Jak i gdzie kupić tani sprzęt IT poleasingowy na fakturę, czyli używane komputery i laptopy dla firm

- Nie wyrzucaj pustego tonera!

- Oryginał czy zamiennik ? jaki tusz wybrać?

- Oczyszczacz powietrza ze smogu - czy rzeczywiście warto?

- Filtr do wody - świetna inwestycja w zdrowie

- Alarm przewodowy czy bezprzewodowy?

- Co powinien zawierać projekt aranżacji wnętrza?

- Niszczenie Dokumentów - Ochrona Poufnych Danych


Spodobało Ci się?


ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY

Niszczenie Dokumentów - Ochrona Poufnych Danych
Obowiązek przetrzymywania dokumentacji oraz ochrony zawartych w nich danych dotyczy wszystkich przedsiębiorstw oraz instytucji państwowych. Zwykła umowa handlowa, dane kandydatów do pracy czy też kadrowa lista płac zawierają poufne informacje, które nie powinny wyjść poza struktury przedsiębiorstwa.

Data publikacji: 2018-03-06

Tajemnice zdolności kredytowej. Jak banki liczą naszą zdolność?
Wzięcie kredytu nierozerwalnie wiąże się z koniecznością wyliczenia zdolności kredytowej. Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób, banki liczą zdolność kredytową i jakie elementy mają wpływ na jej wysokość. Właśnie z tego artykułu można dowiedzieć się, jakie najważniejsze kwestie biorą pod uwagę banki, kiedy liczą zdolność kredytową.

Data publikacji: 2019-05-24

Renault Scenic - 4 generacje minivana
Scenic należy do grona minivanów - jest wręcz ich prekursorem na rynku europejskim. Model produkowany jest 1996 roku i cały czas cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem w swoim segmencie. Poniżej krótka charakterystyka poszczególnych wersji, które powstały na przestrzeni ponad 20 lat produkcji tego modelu Renault. Są to auta bezpiecznie i relatywnie tanie na rynku aut używanych.

Data publikacji: 2019-05-23

Na jakie parametry zwrócić uwagę przy wyborze wyciskarki do soków?
Coraz więcej ludzi nabiera świadomego podejścia do żywności. Jednym ze składników dobrze zbilansowanej oraz bogatej w witaminy i minerały diety są świeżo wyciśnięte soki.

Data publikacji: 2019-05-23