Urządzanie biura od A do Z - poradnik doboru mebli biurowych


Urządzanie biura od A do Z - poradnik doboru mebli biurowych


Jako, że w pracy spędzamy bardzo dużo czasu, warto zadbać o to, żeby biuro było dobrze zaprojektowanie i dostosowane do naszych indywidualnych potrzeb. Wszystko to przekłada się na komfort w pracy oraz na wydajność pracowników. Biuro nie tylko musi być utrzymane w porządku, ale także wyposażone w odpowiednie meble biurowe. Powinny być one wygodne, funkcjonalne i ergonomiczne. Jak zatem wybrać te właściwe i co tak naprawdę powinno znaleźć się w biurze?

Jakie meble biurowe będą potrzebne?

W każdym biurze nie może zabraknąć takich podstaw jak biurko, krzesło i szafa czy regał na dokumenty. Jest to niezbędne minimum, chociaż możliwości mamy obecnie znacznie więcej. Wszystko zależy od charakteru prowadzonej działalności, metrażu, potrzeb i możliwości finansowych. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zakupienie całego kompletu mebli biurowych w zestawie. Dzięki temu wszystkie meble tworzą spójną całość, co wpływa na wystrój wnętrza. W przypadku biura polecane są meble w neutralnych kolorach, czyli białe i beżowe lub w odcieniach szarości. Jeśli zaś przedsiębiorcy zależy na wprowadzeniu przytulnego nastroju do biura, to warto postawić na drewniane meble biurowe, które ocieplą je.

Jeśli jest to możliwe, to warto wyznaczyć w pomieszczeniu strefę wypoczynkową, z czego korzystać będą nie tylko pracownicy, ale także przyjmowani gości i klienci. W takiej strefie powinny znaleźć się mała sofa czy nawet leżanka oraz wygodny fotel. Przyda się również niski stolik do kawy. Mile widziany jest także podręczny barek. W przypadku ograniczonej przestrzeni warto zainwestować w regał, za pomocną którego można naturalnie oddzielić strefę pracowniczą od strefy wypoczynkowej. Taki regał może więc pełnić rolę ścianki działkowej.



Odpowiednie biurko i krzesła to podstawa

W biurze najważniejszymi meblami są biurko i krzesło lub fotel. Meble te powinny być ergonomiczne i wysokiej jakości. Jeśli chodzi o ich wygląd, to jest to kwestia indywidualna, jednakże powinny one pasować do pozostałego umeblowania. Z całą pewnością należy kierować się swoimi potrzebami, a niekoniecznie obecnymi trendami modowymi. Znaczenie będzie miała wielkość biurka, którą należy dobrać zgodnie ze sposobem pracy i swoimi potrzebami. Inne potrzeby będzie miała osoba trzymająca na biurku tylko laptopa niż osoba obok której znajdują się także inne urządzenia w postaci drukarki i skanera czy kserokopiarki. Do dyspozycji są zarówno biurka narożne, jak i te w kształcie litery L, dzięki którym można zyskać znacznie więcej przestrzeni, a ponadto łatwiej jest je zagospodarować. Obowiązkowo biurko powinno być wyposażone w szuflady i półki, dzięki czemu można zyskać funkcjonalny mebel biurowy.

Jeśli chodzi zaś o krzesło do biura, to powinno ono mieć regulowaną wysokość, oparcie i podłokietniki. Najlepiej sprawdzają się krzesła obrotowe. Powinny być na tyle wysokie, aby możliwe było swobodne ułożenie na płasko stóp na podłodze. Należy też sprawdzić, czy podłokietniki są odpowiednio wyregulowane. Mile widziany jest regulowany zagłówek, który pozwoli odciążyć mięśnie szyi.

W przygotowaniu artykułu pomogła strona contino.pll.

Może Cię zaintersować:

- Laptopy i komputery poleasingowe - jak wybrać?

- Laptopy i komputery poleasingowe - jak wybrać?

- Jak i gdzie kupić tani sprzęt IT poleasingowy na fakturę, czyli używane komputery i laptopy dla firm

- Nie wyrzucaj pustego tonera!

- Oryginał czy zamiennik ? jaki tusz wybrać?

- Oczyszczacz powietrza ze smogu - czy rzeczywiście warto?

- Filtr do wody - świetna inwestycja w zdrowie

- Alarm przewodowy czy bezprzewodowy?

- Co powinien zawierać projekt aranżacji wnętrza?

- Niszczenie Dokumentów - Ochrona Poufnych Danych

Data publikacji: 2018-02-11, ostatnia zmiana: 2018-10-10

ZOBACZ OGŁOSZENIA

Krzesło biurowe oxford kokoon design biały
452,70 zł
Elbląg
(woj. warmińsko-mazurskie)
Biurko pascal
620,00 zł
Słupsk
(woj. pomorskie)
Krzesło biurowe szaro-zielone funkcja odchylenia imontagne
508,68 zł
Tarnowskie Góry
(woj. śląskie)
Biurko białe 160 x 70 cm regulowane manualnie uplift
1 488,66 zł
Malbork
(woj. pomorskie)
Stół uchylny JOWISZ konferencyjny 1200x680cm
490,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Krzesło 46x54x81cm king home dsw wood krwista czerwień
169,00 zł
Piekary Śląskie
(woj. śląskie)
Krzesło biurowe skóra ekologiczna czarne maribel
378,55 zł
Legnica
(woj. dolnośląskie)
Krzesło dsr gold king home pastelowy turkus
229,00 zł
Sieradz
(woj. łódzkie)
Krzesło 43x56x85cm king home zanna mocca/karmelowy brąz
89,10 zł
Częstochowa
(woj. śląskie)
Nowoczesny fotel biurowy enjoy ergohuman + kółka do powierzchni twardych
1 769,00 zł
Białogard
(woj. zachodniopomorskie)
Biurko białe/brązowe 120 x 58 cm alloa
922,73 zł
Piekary Śląskie
(woj. śląskie)
Biurko brązowo-białe 180 x 80 cm regulowane manualnie bueno
1 573,38 zł
Chełm
(woj. lubelskie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Meble metalowe - najlepsze do przechowywania dokumentacji
Przedsiębiorcy mają obowiązek odpowiedniego zabezpieczenia posiadanej dokumentacji. W tym celu świetnie sprawdzą się meble metalowe!
Data publikacji: 2019-12-19
Kasy fiskalne 2020
Nadchodzący rok 2020 przynosi sporo zmian, dla osób ewidencjonujących sprzedaż towarów i usług za pomocą kas fiskalnych.
Data publikacji: 2019-10-03
Niszczenie Dokumentów - Ochrona Poufnych Danych
Obowiązek przetrzymywania dokumentacji oraz ochrony zawartych w nich danych dotyczy wszystkich przedsiębiorstw oraz instytucji państwowych. Zwykła umowa handlowa, dane kandydatów do pracy czy też kadr...
Data publikacji: 2018-03-06
Forex - od czego zacząć inwestowanie?
Każdy, kto decyduje się na podjęcie działań inwestycyjnych na rynku Forex ma jeden cel – osiągnąć jak największe zyski. Nie jest to łatwe, niemniej jednak możliwe do zrealizowania. Wszystkie osoby, kt...
Data publikacji: 2020-01-29