Znaleziono 104 ogłoszenia spełniające kryteria.
Skoda Fabia zadebiutowała w 1999 roku, zastępując model Felicia. W przeciwieństwie do poprzednika nowy pojazd korzystał tylko z technologii Volkswagena (Felicia tak naprawdę była mocno zmodernizowaną Skodą Favorit, zaprojektowaną bez wsparcia niemieckiej technologii).
Skoda Fabia I wytwarzana była w latach 1999-2008 (modernizacja w 2004). Część z modeli sprzedawanych na polskim rynku pochodziła z zakładów w Antoninku, położonych koło Poznania. W przeciwieństwie do większości innych samochodów segmentu B Fabię I wytwarzano nie tylko jako hatchback, ale też jako sedan oraz kombi. Nie było zaś odmiany trzydrzwiowej. Silniki montowane w aucie generowały moc od 50 do 131 KM (najmocniejszy był diesel z wersji RS, najsłabszą benzynowe 1,0 8V).
Fabia II miała debiut w 2007 roku w Genewie. Produkowano ją do 2014 roku (lifting w 2010 roku). W ofercie dwie wersje nadwoziowe (zrezygnowano z sedana) – kombi miało przestrzeń bagażową 480 l, zaś hatchback 300. Silniki benzynowe i wysokoprężne – moce od 60 do 180 KM.
Skoda Fabia III miała premierę w 2014 roku. Oferowano dwie odmiany nadwozia – względem poprzednika pojemność kufrów urosła do 330 l w hatchbacku oraz 530 w kombi. Od początku produkcji podstawowe wersje wyposażano w silniki benzynowe o 3 cylindrach (najsłabszy generował 60 KM). Były też benzynowe odmiany 4-cylindrowe (moce w przedziale 75-125 KM). Można było też zamówić jednostkę zasilaną olejem napędowym – były to dwie odmiany tego samego 3-cylindrowego motoru o pojemności 1,4, różniące się ilością koni mechanicznych i wartością momentu obrotowego.
Popularność Skody Fabii wynikała przede wszystkim ze stosunku ceny do jakości. Szeroka gama silnikowa, możliwość zakupu kombi (i sedana w I generacji) oraz niskie koszty eksploatacyjne to następne z atutów. Na uwagę zasługuje też przestronne wnętrze, mogące konkurować z wieloma samochodami kompaktowymi z tamtych lat. W przeciwieństwie do poprzednika (Felicii) znacząco poprawiono jakość zabezpieczenia antykorozyjnego oraz wykonanie detali.
Naturalną konkurencją dla Skody Fabii są Volkswagen Polo oraz Seat Ibiza – łączą je płyty podłogowe oraz silniki. Zamiast Fabii III można też pokusić się o zakup nieco większego modelu z czeskiej stajni – zaprezentowanej w 2012 roku Skody Rapid Spaceback. Alternatywą spośród aut koreańskich z segmentu B mogą być Kia Rio i Hyundai i20. Francuska konkurencja to Renault Clio czy Citroen C3. Niezłą opcją jest Fiat Punto. Jeśli zaś chodzi o kombi segmentu B, mogące stanowić alternatywę dla najstarszych Fabii, warto rozważyć kupno Fiata Palio Weekend, Peugeota 206 SW, Seata Cordobę Vario.
Czy wiesz, że też możesz tutaj dodać swoje ogłoszenia za darmo?
Przeliczaj kilowaty na konie mechaniczne i odwrotnie - zobacz jak przeliczyć kW na KM czyli tzw. kalkulator mocy silnika i sprawdź ile koni ma Twój samochód
Dzięki powiadomieniom w prosty sposób dowiesz się o nowych ogłoszeniach spełniających zadane przez Ciebie kryteria.
Wystarczy, że wypełnisz poniższy formularz.
Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zrezygnować z powiadomień. Usługa powiadomień jest bezpłatna
Zgłoś uwagi
Stale pracujemy nad wydajnością i wygodą korzystania ze Sprzedawacza. Jeżeli zauważyłeś błąd lub masz pomysł na nowe funkcjonalności - daj nam znać i przyczyń się do ulepszenia serwisu!