Wiele osób zadaje sobie to pytanie jeśli od kilku tygodni czy miesięcy bezskutecznie próbuje sprzedać swój samochód. No więc, dlaczego nie mogę sprzedać samochodu? Powodów może być kilka. Najgorzej jeśli co najmniej dwa z nich występują jednocześnie. Przejdźmy do rzeczy! Poznaj 9 najczęstszych powodów, przez które, prawdopodobnie, nie możesz sprzedać swojego auta!
„…i tak nie lubię pisać w Internecie, gazeta lokalna to jest to…”
Jeśli do chwili obecnej jedyna rzecz jaką zrobiłeś/aś w kwestii sprzedaży samochodu to dodanie ogłoszenia w gazecie lokalnej lub tylko naklejenie na szybę kartek z napisem „Sprzedam”, to może warto pomyśleć o innych opcjach. Rozważ wystawienie ogłoszenia motoryzacyjnego w Internecie lub wybranie się na giełdę samochodową. Jeśli chcesz pobrać, wydrukować i przykleić ładną kartkę na samochód wraz ze wszystkimi danymi pojazdu, kontaktem oraz z linkiem do ogłoszenia - możesz to zrobić po dodaniu ogłoszenia na Sprzedawaczu. Po uruchomieniu ogłoszenia pobierzesz plik PDF do wydrukowania na papierze A4.
„…po co dodawać zdjęcia – jak ktoś będzie zainteresowany to zadzwoni umówi się, obejrzy, kupi…”
Jeśli przyświecała Ci taka myśl, to straciłeś sporo czasu na czekanie. Z naszych doświadczeń wiem, że ogłoszenia bez zdjęć oglądane są ok 4-10 razy rzadziej niż ogłoszenia motoryzacyjne, w których dodano zdjęcia.
„…co będę tracić czas. Cyknę 2 fotki komórką i będzie OK…”
Muszę Cię zmartwić – nie będzie OK. Słabe zdjęcia i ich mała ilość mogą wskazywać na to, że masz coś do ukrycia. Samochód kupuje się oczami. W przypadku drogiego samochodu kiepskie zdjęcia mogą kosztować Cię kilka tysięcy złotych. Zobacz również poradnik Jak zrobić dobre zdjęcia do ogłoszenia.
„…po co będę jechał na myjnie i odkurzał. Jest ok, posprzątamy jak ktoś przyjedzie oglądać…”
Pytanie tylko czy przyjedzie i kiedy przyjedzie. Poświęć godzinę, podjedź na myjnię, odkurz samochód, wyczyść plastiki lub zleć to komuś. Ta godzina może być więcej warta niż myślisz. Koniecznie pamiętaj by obrócić zdjęcia w ogłoszeniu – nie dodawaj ich „bokiem” czy „do góry nogami”. Zobacz również poradnik: Jak przygotować samochód do sprzedaży
„…a to już tylko szybko wrzucam foty, zapisuję i z głowy…”
Pamiętaj o tym, że na liście ogłoszeń prezentowane jest tylko pierwsze zdjęcie. To ono zadecyduje o tym czy ktoś kliknie Twoje w ogłoszenie czy przejdzie obok niego obojętnie. Czy to zdjęcie przyciąga uwagę i jest ładne?? Czy widać na nim samochód? Czy może jako pierwsze zdjęcie wstawiłeś/aś wnętrza kufra lub fotel pasażera? Może warto pomyśleć o jego zmianie?
„…oj tam, nie będę pisał za dużo, jak się zainteresuje i zadzwoni to opowiem coś więcej…”
Może zadzwoni, może nie zadzwoni. Bardzo, krótkie opisy mogą świadczyć o chęci ukrycia czegoś - podobnie jak brak zdjęć. Z drugiej strony epopeje na całą kartkę pisma maszynowego to przesada, w drugą stronę. Przygotuj opis zawierający informacje o historii auta sięgającej ok rok w tył. Opisz wyposażenie, dodatkowe bajery, stan blacharki, silnika, zawieszenia. Zawrzyj w nim to czego nie możesz przekazać w parametrach ogłoszeń. Samochody używane mają zawsze jakąś historię. Opis mający 250-500 znaków jest zwykle wystarczający. Jeszcze jedno – sprawdź ortografię!
Tytuł ogłoszenia powinien być zwięzły – sprzedając Opla Astrę nie pisz „Sprzedam samochód osobowy Opel Astra” zamiast tego napisz np. Opel Astra III 1.4, 2008 – pierwszy właściciel.
„…przecież jest formularz kontaktowy, co będę podawał numer telefonu…”
Kiedy sprzedajesz pralkę, ciuchy, obuwie formularz kontaktowy sprawdza się rewelacyjnie. Jeśli jednak sprzedajesz samochód, motocykl, czy nieruchomość jest on konieczny. Zawsze przed zakupem samochodu chce porozmawiać ze sprzedającym, dopiero później umawiam się na jazdę testową i kupuję. Nie ma numeru, pomijam, szukam dalej.
„…znalazłem ogłoszenia za darmo, dodałem jedno, starczy, znajdą, zadzwonią, sprzeda się…”
W ilu miejscach dodałeś ogłoszenie? Czy jest to tylko jeden serwis? Czy wybrałeś opcję płatną czy bezpłatną? Jeśli już wiesz co mam na myśli rozważ dodanie ogłoszeń przynajmniej w trzech serwisach. Pomyśl też o zakupie wyróżnienia. To naprawdę mały wydatek względem pierwszej obniżki ceny z powodu braku zainteresowania ofertą!
„…dobra te dwa sprzedają po około 15 000, to ja dam za 17 000 – najwyżej opuszczę…”
Być może cena, którą chcesz uzyskać jest nieadekwatna do stanu samochodu, jego przebiegu, czy wyglądu? Może to kwestia tego, że tak lubisz swój samochód i jest dla Ciebie bezcenny?
Sprawdź jeszcze raz oferty podobnych modeli w kilku serwisach ogłoszeń. Przeanalizuj jeszcze raz jak wygląda Twój samochód na tle pozostałych. Cenę zawsze możesz obniżyć – pytanie tylko, czy błędów opisanych powyżej nie ma już w Twoich ogłoszeniach? Czy ich niepoprawienie jest faktycznie warte 500zł lub więcej?
Jeśli dalej nie wiesz co powoduje, że nie możesz sprzedać samochodu, przeczytaj te 9 punktów raz jeszcze. Jeśli wszystko już poprawiłeś/aś być może warto obniżyć cenę lub poczekać jeszcze tydzień i wtedy to zrobić. Trzymamy kciuki za udaną transakcję!
Ps. Ogłoszenie na Sprzedawaczu już też wystawiłeś/aś? Jeśli nie, dodaj je teraz!
- Jak odświeżyć wygląd auta przed sprzedażą?
- Ile kosztuje niedodanie zdjęć do ogłoszenia sprzedaży samochodu?
- Jak przygotować samochód do sprzedaży?
Data publikacji: 2018-10-16, ostatnia zmiana: 2021-04-08