Poniższy artykuł to pewnego rodzaju poradnik dla marketingowców i ich klientów, a nawet… nowelka fantastyczna dla każdego z czytelników. Nie istnieje bowiem pracownik idealny – możemy jedynie do tego ideału dążyć. Na podstawie zebranych doświadczeń oraz opinii i konkretnych wydarzeń postaram się spróbować wykreować ideał pracownika agencji reklamowej, czy marketingowej. Warto choć trochę próbować się zbliżyć do niego z kilku względów – rzecz jasna, aby lepiej obsługiwać klientów, generować większe zyski, a także nie nabawić się zawału serca podczas niejednej trudnej potyczki, zarówno z klientem, jak i współpracownikami. Czytajcie wszyscy i zobaczcie, czy idealna agencja marketingowa z idealnymi marketingowcami naprawdę istnieje.
Im więcej cierpliwości, tym lepiej. Zarówno w stosunku do klientów, jak i do samego siebie. Po pierwsze, klient, który kupuje daną usługę, tak naprawdę nie rozumiejąc, po co mu ona i na czym ona polega, to wciąż niestety codzienność w tej branży. Im spokojniej podejdziesz do tematu, tym lepiej dla klienta, firmy i Ciebie samego. W końcu wszystko da się pokojowo rozwiązać i wytłumaczyć, wymagać to może jednak nieraz naprawdę anielskiej cierpliwości oraz umiejętności powtarzania tego samego zdania innymi słowami na kilkadziesiąt sposobów – aż do skutku. Z drugiej strony, cierpliwość przyda się także w stosunku do własnej pracy. Nieraz irytujesz się na brak efektów, czy nawet na złą sytuację w firmie, brak awansu, możliwości rozwoju. Niekiedy jedyne co możesz zrobić, to po prostu uzbroić się w cierpliwość.
Sytuacja, która zapewne byłaby idealna według niektórych klientów, szefa, a także nieraz według Ciebie samego to taka, w której byłbyś gotowy do pracy przez 24 godziny na dobę. Nawet nie chodzi o to, abyś pracował tak długo, ale był gotowy pracować. Znaczy to mniej więcej tyle, że odbierasz każdy telefon nawet w środku nocy i natychmiastowo rozwiązujesz problem, który się pojawił. Nierealne, prawda? Rzeczywistość jest taka, że istotnie, im bardziej elastyczny możesz być w swoich działaniach, tym lepiej, tym zapewne więcej możesz zaoferować swoim klientom i tym bardziej doceni Cię Twój przełożony. Zachowaj jednak pewne granice, Twoje życie nie może być wyłącznie pracą i każdy powinien to zrozumieć.
Te cechy zestawiam razem, ponieważ bardzo często idą ze sobą w parze w realnym życiu. Znacie pewnie sytuację, której podsumowanie można ująć w ten sposób: „Coś się zepsuło. Zrób coś z tym”. Nasz marketingowy i reklamowy ideał musiałby być w stanie samodzielnie rozwiązać każdy problem, nie potrzebować nigdy niczyjej pomocy. Nie ma osoby, która w swojej pracy nie poprosiłaby o wsparcie kogoś innego, nie zepsułaby czegoś, czy nie spotkała się z sytuacją, na którą mogłaby jedynie odpowiedzieć: „nie wiem”. Ideał nie może tak postąpić. Ideał zna wszystkie nowinki i umie sobie z nimi poradzić, naprawi każdy problem klienta oraz będzie wiedział to, czego szef nie będzie miał czasu się dowiedzieć. Znajome, czyż nie?
Oczywiście artykuł ten ma nieco ironiczny i humorystyczny wydźwięk, lecz powstał na podstawie tego, z czym można spotkać się na co dzień pewnie w każdej agencji reklamowej i marketingowej. Przeczytaj więc go, zarówno kliencie, poszukujący pozycjonowania strony internetowej w Poznaniu, właścicielu dużej agencji reklamowej, obsługującej największe firmy w Polsce z Warszawy, jak też każdy pracowniku branży, nawet z małego Szczecinka, Kołobrzegu lub innego miejsca naszego pięknego kraju. Każda współpraca będzie o wiele łatwiejsza i skuteczniejsza, jeśli wszyscy zaczniemy się traktować poważnie i uczciwie. Może to banalne, ale warto o tym przypominać. Zawsze.
Autor artykułu
Autorem artykułu jest Web Lider - agencja interaktywna oferująca pozycjonowanie stron i kampanie Google AdWords.
- Marzysz o lepszej pracy? Branżowy język obcy ci w tym pomoże!
- Czym kierować się wybierając modny zegarek?
- Diabeł tkwi w szczegółach, czyli jak wybrać zegarek na rękę?
- Kryteria wyboru zegarków męskich
- Moda męska na wiosnę 2018. Co mężczyzna powinien mieć w swojej szafie?
- Przyszłość smartfonów - jak rozwiną się urządzenia mobilne?
- Pendrive, power bank, czy głośnik Bluetooth - co najlepiej sprawdzi się w roli gadżetu reklamowego?
Data publikacji: 2018-03-30, ostatnia zmiana: 2018-10-23