Szukaj

Kategorie

Idealny marketingowiec


Idealny marketingowiec.


Poniższy artykuł to pewnego rodzaju poradnik dla marketingowców i ich klientów, a nawet… nowelka fantastyczna dla każdego z czytelników. Nie istnieje bowiem pracownik idealny – możemy jedynie do tego ideału dążyć. Na podstawie zebranych doświadczeń oraz opinii i konkretnych wydarzeń postaram się spróbować wykreować ideał pracownika agencji reklamowej, czy marketingowej. Warto choć trochę próbować się zbliżyć do niego z kilku względów – rzecz jasna, aby lepiej obsługiwać klientów, generować większe zyski, a także nie nabawić się zawału serca podczas niejednej trudnej potyczki, zarówno z klientem, jak i współpracownikami. Czytajcie wszyscy i zobaczcie, czy idealna agencja marketingowa z idealnymi marketingowcami naprawdę istnieje.

1. Cierpliwy

Im więcej cierpliwości, tym lepiej. Zarówno w stosunku do klientów, jak i do samego siebie. Po pierwsze, klient, który kupuje daną usługę, tak naprawdę nie rozumiejąc, po co mu ona i na czym ona polega, to wciąż niestety codzienność w tej branży. Im spokojniej podejdziesz do tematu, tym lepiej dla klienta, firmy i Ciebie samego. W końcu wszystko da się pokojowo rozwiązać i wytłumaczyć, wymagać to może jednak nieraz naprawdę anielskiej cierpliwości oraz umiejętności powtarzania tego samego zdania innymi słowami na kilkadziesiąt sposobów – aż do skutku. Z drugiej strony, cierpliwość przyda się także w stosunku do własnej pracy. Nieraz irytujesz się na brak efektów, czy nawet na złą sytuację w firmie, brak awansu, możliwości rozwoju. Niekiedy jedyne co możesz zrobić, to po prostu uzbroić się w cierpliwość.

2. Elastyczny

Sytuacja, która zapewne byłaby idealna według niektórych klientów, szefa, a także nieraz według Ciebie samego to taka, w której byłbyś gotowy do pracy przez 24 godziny na dobę. Nawet nie chodzi o to, abyś pracował tak długo, ale był gotowy pracować. Znaczy to mniej więcej tyle, że odbierasz każdy telefon nawet w środku nocy i natychmiastowo rozwiązujesz problem, który się pojawił. Nierealne, prawda? Rzeczywistość jest taka, że istotnie, im bardziej elastyczny możesz być w swoich działaniach, tym lepiej, tym zapewne więcej możesz zaoferować swoim klientom i tym bardziej doceni Cię Twój przełożony. Zachowaj jednak pewne granice, Twoje życie nie może być wyłącznie pracą i każdy powinien to zrozumieć.



3. Wszechwiedzący i kreatywny

Te cechy zestawiam razem, ponieważ bardzo często idą ze sobą w parze w realnym życiu. Znacie pewnie sytuację, której podsumowanie można ująć w ten sposób: „Coś się zepsuło. Zrób coś z tym”. Nasz marketingowy i reklamowy ideał musiałby być w stanie samodzielnie rozwiązać każdy problem, nie potrzebować nigdy niczyjej pomocy. Nie ma osoby, która w swojej pracy nie poprosiłaby o wsparcie kogoś innego, nie zepsułaby czegoś, czy nie spotkała się z sytuacją, na którą mogłaby jedynie odpowiedzieć: „nie wiem”. Ideał nie może tak postąpić. Ideał zna wszystkie nowinki i umie sobie z nimi poradzić, naprawi każdy problem klienta oraz będzie wiedział to, czego szef nie będzie miał czasu się dowiedzieć. Znajome, czyż nie?

Oczywiście artykuł ten ma nieco ironiczny i humorystyczny wydźwięk, lecz powstał na podstawie tego, z czym można spotkać się na co dzień pewnie w każdej agencji reklamowej i marketingowej. Przeczytaj więc go, zarówno kliencie, poszukujący pozycjonowania strony internetowej w Poznaniu, właścicielu dużej agencji reklamowej, obsługującej największe firmy w Polsce z Warszawy, jak też każdy pracowniku branży, nawet z małego Szczecinka, Kołobrzegu lub innego miejsca naszego pięknego kraju. Każda współpraca będzie o wiele łatwiejsza i skuteczniejsza, jeśli wszyscy zaczniemy się traktować poważnie i uczciwie. Może to banalne, ale warto o tym przypominać. Zawsze.


Autor artykułu

Autorem artykułu jest Web Lider - agencja interaktywna oferująca pozycjonowanie stron i kampanie Google AdWords.

Data publikacji: 2018-03-30, ostatnia zmiana: 2018-10-23

Może Cię zaintersować:

- Marzysz o lepszej pracy? Branżowy język obcy ci w tym pomoże!

- Czym kierować się wybierając modny zegarek?

- Diabeł tkwi w szczegółach, czyli jak wybrać zegarek na rękę?

- Kryteria wyboru zegarków męskich

- Moda męska na wiosnę 2018. Co mężczyzna powinien mieć w swojej szafie?

- Przyszłość smartfonów - jak rozwiną się urządzenia mobilne?

- Pendrive, power bank, czy głośnik Bluetooth - co najlepiej sprawdzi się w roli gadżetu reklamowego?


Spodobało Ci się?


ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY

Dlaczego tłumaczenia marketingowe są tak ważne?
Dla prowadzących własną działalność oczywistym jest, że bez marketingu nie ma możliwości zaistnienia na rynku. Konkurencja obecnie jest tak duża, że niewiele pozostało obszarów gdzie można dostrzec monopol, który daje więcej swobody w działaniach reklamowych. Marketing, PR, reklama – podstawą do efektywnego dotarcia do swojej grupy docelowej jest treść.

Data publikacji: 2019-05-07

Plakaty wielkoformatowe ? jak zaprojektować, gdzie wydrukować?
Znaki, banery lub plakaty – niezależnie od tego, jaki rodzaj druku na dużą skalę tworzysz, ważne jest, aby wyróżniał się z tłumu. Aby utworzyć wydruk, na który ludzie zwrócą uwagę, musisz wybrać odpowiednie obrazy, kolory i czcionki. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci uniknąć najczęstszych problemów związanych z drukowaniem plakatów.

Data publikacji: 2019-01-24

Jak założyć swoją firmę?
Planujecie założyć niedługo własną działalność gospodarczą? Jakie kroki należy podjąć, aby przejść przez wszystkie etapy tej procedury?

Data publikacji: 2018-10-13

Kreatywna integracja - imprezy off road
Pracodawcy zaczynają coraz bardziej zdawać sobie sprawę z konieczności organizowania imprez integracyjnych. Coraz chętniej sięgają też po nieszablonowe rozwiązania. Wyjścia do pubu, na kręgle czy bilard powoli zaczynają odchodzić do przeszłości...

Data publikacji: 2018-10-06