Choć wiążą się one ze sporo wyższą ceną, niż skłonni są zapłacić niektórzy przedsiębiorcy za gadżety reklamowe, to wśród konsumentów przyjmuje się je z wielkim entuzjazmem. Elektroniczne akcesoria, jak np. głośnik Bluetooth, pendrive czy power bank, może i nie pozwalają firmie na tak masowe dotarcie do klienta, jak wówczas, kiedy w grę wchodzą setki długopisów reklamowych. Mają one jednak tę zaletę, że osoba, która taki gadżet otrzyma (lub wygra w konkursie organizowanym przez daną markę) na pewno będzie bardziej skłonna docenić wysiłek reklamodawcy, którego logo znajduje się na jednym z tych popularnych dziś produktów. Owe trzy urządzenia konkurują dziś ze sobą na rynku najmniejszych produktów elektronicznych i trudno jest orzec, które cieszy się większą popularnością. Jak jednak ich zalety przekładają się na siłę promocji? Która opcja z tej trójki najlepiej sprawdzi się w roli gadżetu reklamowego?
W dobie urządzeń mobilnych, dotykowych ekranów i... niestety zbyt słabych baterii, by można się było cieszyć taką technologią przez wiele dni oraz bez ładowania, posiadanie power banku stało się dla wielu ludzi koniecznością. Awaryjne sytuacje, czy po prostu brak dostępu do portu USB potrafią pokrzyżować niejedne plany. Nawet jadąc w dłuższą podróż bardzo często lepiej jest zainwestować w power bank, niż zawierzyć ładowanie telefonu pełniącego funkcję nawigacji samochodowej zapalniczce. Poza tym jest to gadżet bardzo wygodny w użyciu i mieści się zazwyczaj w kieszeni. Jego potencjał reklamowy również daje spore możliwości, gdyż z uwagi na niemałą powierzchnię można wykonać na nim średnio duży i całkiem dokładny nadruk promocyjny. Mankament? Ładowanie wymaga również odpowiedniego przewodu, a jego zabranie ze sobą nierzadko bywa kłopotliwe, więc do zestawu można by dołączyć również kabel USB w formie bransoletki.
Podręczna i przenośna pamięć o pojemności kilkudziesięciu lub nawet kilkuset GB jest bardzo atrakcyjnym gadżetem. Magazynowanie na niej zdjęć i innych materiałów, czy dokumentów, by następnie zabrać je ze sobą do znajomych, czy punktu ksero, aby wydrukować wypracowanie, to komfortowa metoda i spore ułatwienie. Sprawia to, że gadżety reklamowe tego typu cieszą się całkiem dużą popularnością, zwłaszcza jeśli mają ciekawą formę. Jednakże warto tu również wspomnieć o wadach praktycznych tego typu produktów, gdyż ludzie coraz rzadziej korzystają z tego typu pamięci. Magazynowanie danych odbywa się raczej na kartach microSD lub w chmurze, a będąc studentem, dokumenty możemy równie dobrze przenosić do punktu druku w telefonie lub pobrać z własnego maila, kiedy będą potrzebne. Tak więc pendrive powoli odchodzi w tym przypadku w zapomnienie, jeśli chodzi o przydatność i jeśli producent nie nada mu ciekawej formy lub dodatkowej funkcji to może niedługo przestać budzić takie zainteresowanie również w zakresie działań marketingowych związanych z umieszczaniem na nim logo firmy.
Głośniki Bluetooth wydają się najbardziej popularne wśród młodych konsumentów, gdyż wykorzystanie ich jest formą zabawy ze znajomymi. Można je używać w domu lub poza nim. Łącząc się ze smartfonem, mogą one odtwarzać muzykę, ale również audiobooki, kiedy wraca się samochodem do domu z urlopu, czy też pracy. Nie potrzebują do funkcjonowania żadnych przewodów – oczywiście poza chwilami, kiedy trzeba je naładować – a ich wzornictwo oraz rozmiar są doskonale dostosowane do funkcji poręcznego nagłośnienia, jaką przyszło im pełnić. Co natomiast z wykorzystaniem ich jako gadżety reklamowe? Spotyka się tu modele w formie breloków do kluczy, a nawet wersje wodoodporne, więc o kwestię funkcjonalności nie musimy się martwić. Produkty te są również w stanie wyróżnić markę, gdyż nie są jeszcze tak popularne w świecie marketingu. Na pewno warto się więc nad nimi zastanowić – chociażby z uwagi na modę ich używania.
Temat gadżetów reklamowych i elektroniki udało się nam połączyć dzięki pomocy sklepu Bewu.pl
- Przyszłość smartfonów - jak rozwiną się urządzenia mobilne?
- Rozszerzona rzeczywistość w grach komputerowych
- Czy tablet może zastąpić czytnik e-booków?
- Niszczenie Dokumentów - Ochrona Poufnych Danych
Data publikacji: 2018-03-07, ostatnia zmiana: 2021-04-10