Niesamowitą rzeczą jest wdrażanie do praktycznie każdego aspektu funkcjonowania człowieka wirtualnej rzeczywistości. Znajduje ona zastosowanie nie tylko w rozgrywce: filmach, grach komputerowych i zabawach. Jest to coraz ważniejsze narzędzie edukacyjne, które pozwala przenosić wiedzę w symulowane, praktyczne sytuacje.
Wykorzystanie wiedzy w sposób praktyczny jest bardzo istotne, gdyż czyni podejmowane wysiłki dla zdobycia rzeczy wartościowymi i cennymi. Podobnie jest z rozgrywką - zabawa w warunkach wirtualnej rzeczywistości jest czymś niesamowitym. Kolejne studia komputerowe, takie jak kanadyjscy i brytyjscy giganci starają się wdrażać wirtualną rzeczywiści do całej masy gier. Już można się spodziewać będzie na pewno gier akcji (strzelanki, FPS, FPP) - często z zintegrowanymi rękawicami sensorycznymi. Gogle VR bardzo fajnie sprawdzają się również w warunkach gier przygodowych: tytuły takie jak Until Dawn lub inne dogłębnie to pokazują, że realna rzeczywistość potrafi być świetną zabawą dla każdego.
Możliwość przeniesienia się do innego świata, ucieczka z szarej rzeczywistości do świata gier, wyobraźni, fantazji i niesamowitych historii. Jest to całkowicie zrozumiałe, że ludzie dogłębnie tego szukają. Dlatego też opracowane zostały specjalne narzędzia, które mają posłużyć w przeniesieniu licznych aspektów codzienności do wirtualnego świata. Japończycy już opracowali specjalne roboty zabawkowe, które to mogą być sterowane za pośrednictwem gogli i rękawic VR. Wcielenie się w ciało robota jest naprawdę już możliwe. Staje się to szczególnie interesujące, gdy spojrzy się na to, jako realną szansę multiplikacji i wykonywania różnych zadań (wymagających fizycznej obecności) w kilku miejscach. Jest to bardzo interesujące. Świat gier komputerowych stopniowo, stopniowo przenosić się będzie do VR. Szczególnie mocno akcentują to ruchy tworzące tekstury w 4K oraz utrzymujące rozgrywkę na poziomie 60FPS. Moduły graficzne są niesamowicie zaawansowane i docelowo odtworzenie obrazu na goglach VR zagwarantuje symulowanie rzeczywistych i całkowicie nieodróżnialnych zjawisk optycznych. Brzmi dobrze prawda?
Wirtualna rzeczywistość jest wspaniała. Mocno wciąga, pozwala się oderwać i być kim tylko się chce. Psycholodzy i pedagodzy obawiają się jeszcze silniejszego wejścia dzieci i młodzieży w abstrakcyjne światy i budowanie urojeń. Szczególnie problematyczne okazać się to może w kontekście gier akcji. Pytanie leży też w tym, czy sterowane wirtualną rzeczywistością roboty nie mogą stać się narzędziem do realizacji brudnych celów, krzywdzenia ludzi i popełniania przestępstw? Stajemy obecnie przed nietypowymi problemami. Gry komputerowe w 4K i VR są świetnym pomysłem na pierwszy rzut oka. Pytanie jednak, jakie mogą być długofalowe konsekwencje wprowadzenia takich oto rozwiązań. Trzeba zachować dystans i starać się podejmować racjonalne decyzje, głównie w oparciu o obserwacje dotyczące wirtualnej rzeczywistości i następstw VR dla świata.
Artykuł powstał we współpracy z firmą NeoRobot.pl.
- Przyszłość smartfonów - jak rozwiną się urządzenia mobilne?
- Laptopy i komputery poleasingowe - jak wybrać?
- Czy tablet może zastąpić czytnik e-booków?
- Najlepsze drukarki 3D na rynku ? od domowych do profesjonalnych
Data publikacji: 2018-05-25, ostatnia zmiana: 2018-10-10