Szukaj

Kategorie

Rozszerzona rzeczywistość w grach komputerowych 


Rozszerzona rzeczywistość w grach komputerowych.


Niesamowitą rzeczą jest wdrażanie do praktycznie każdego aspektu funkcjonowania człowieka wirtualnej rzeczywistości. Znajduje ona zastosowanie nie tylko w rozgrywce: filmach, grach komputerowych i zabawach. Jest to coraz ważniejsze narzędzie edukacyjne, które pozwala przenosić wiedzę w symulowane, praktyczne sytuacje.

Wykorzystanie wiedzy w sposób praktyczny jest bardzo istotne, gdyż czyni podejmowane wysiłki dla zdobycia rzeczy wartościowymi i cennymi. Podobnie jest z rozgrywką - zabawa w warunkach wirtualnej rzeczywistości jest czymś niesamowitym. Kolejne studia komputerowe, takie jak kanadyjscy i brytyjscy giganci starają się wdrażać wirtualną rzeczywiści do całej masy gier. Już można się spodziewać będzie na pewno gier akcji (strzelanki, FPS, FPP) - często z zintegrowanymi rękawicami sensorycznymi. Gogle VR bardzo fajnie sprawdzają się również w warunkach gier przygodowych: tytuły takie jak Until Dawn lub inne dogłębnie to pokazują, że realna rzeczywistość potrafi być świetną zabawą dla każdego.

Skąd pomysł na zastosowanie VR?

Możliwość przeniesienia się do innego świata, ucieczka z szarej rzeczywistości do świata gier, wyobraźni, fantazji i niesamowitych historii. Jest to całkowicie zrozumiałe, że ludzie dogłębnie tego szukają. Dlatego też opracowane zostały specjalne narzędzia, które mają posłużyć w przeniesieniu licznych aspektów codzienności do wirtualnego świata. Japończycy już opracowali specjalne roboty zabawkowe, które to mogą być sterowane za pośrednictwem gogli i rękawic VR. Wcielenie się w ciało robota jest naprawdę już możliwe. Staje się to szczególnie interesujące, gdy spojrzy się na to, jako realną szansę multiplikacji i wykonywania różnych zadań (wymagających fizycznej obecności) w kilku miejscach. Jest to bardzo interesujące. Świat gier komputerowych stopniowo, stopniowo przenosić się będzie do VR. Szczególnie mocno akcentują to ruchy tworzące tekstury w 4K oraz utrzymujące rozgrywkę na poziomie 60FPS. Moduły graficzne są niesamowicie zaawansowane i docelowo odtworzenie obrazu na goglach VR zagwarantuje symulowanie rzeczywistych i całkowicie nieodróżnialnych zjawisk optycznych. Brzmi dobrze prawda?



Ryzyko wynikające z VR?

Wirtualna rzeczywistość jest wspaniała. Mocno wciąga, pozwala się oderwać i być kim tylko się chce. Psycholodzy i pedagodzy obawiają się jeszcze silniejszego wejścia dzieci i młodzieży w abstrakcyjne światy i budowanie urojeń. Szczególnie problematyczne okazać się to może w kontekście gier akcji. Pytanie leży też w tym, czy sterowane wirtualną rzeczywistością roboty nie mogą stać się narzędziem do realizacji brudnych celów, krzywdzenia ludzi i popełniania przestępstw? Stajemy obecnie przed nietypowymi problemami. Gry komputerowe w 4K i VR są świetnym pomysłem na pierwszy rzut oka. Pytanie jednak, jakie mogą być długofalowe konsekwencje wprowadzenia takich oto rozwiązań. Trzeba zachować dystans i starać się podejmować racjonalne decyzje, głównie w oparciu o obserwacje dotyczące wirtualnej rzeczywistości i następstw VR dla świata.


Artykuł powstał we współpracy z firmą NeoRobot.pl.

Data publikacji: 2018-05-25, ostatnia zmiana: 2018-10-10

Może Cię zaintersować:

- Przyszłość smartfonów - jak rozwiną się urządzenia mobilne?

- Laptopy i komputery poleasingowe - jak wybrać?

- Czy tablet może zastąpić czytnik e-booków?

- Najlepsze drukarki 3D na rynku ? od domowych do profesjonalnych


Spodobało Ci się?