Oferta pracy
REFERENT W DZIALE ŚWIADCZEŃ DLA RODZINY
Zakres obowiązków
1. Udzielanie bieżących informacji dotyczących uprawnień do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń z ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy Za życiem oraz pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w Dziale Świadczeń dla Rodziny, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń z ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy Za życiem, oraz pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej w Dziale Świadczeń dla Rodzin, wraz z wymaganymi dokumentami.
3. Prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowywanie projektów decyzji w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń z ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy Za życiem, oraz pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w Dziale Świadczeń dla Rodziny.
4. Prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych oraz spraw z zakresu egzekucji należności wobec dłużników alimentacyjnych, w tym m. in.: współpraca z komornikami sądowymi, policją, sądem, starostwem powiatowym, urzędem pracy.
5. Prowadzenie spraw z zakresu koordynacji świadczeń rodzinnych.
6. Prowadzenie bieżącej korespondencji dotyczącej Działu Świadczeń dla Rodziny.
7. Obsługa programów komputerowych w zakresie świadczeń.
8. Przygotowywanie miesięcznych list wypłat świadczeniobiorców.
9. Wydawanie zaświadczeń.
10. Sporządzanie sprawozdań statystycznych, analitycznych, rzeczowo-finansowych i zapotrzebowań na środki finansowe.
11. Prowadzenie innych działań związanych z bieżącymi potrzebami Działu.
I. Wymagania niezbędne:
1. Wykształcenie minimum średnie.
2. REFERENT - minimum 1 rok stażu pracy, w tym 6 miesięcy w jednostkach administracji publicznej.
3. Biegła znajomość obsługi komputera (MS Office) oraz urządzeń biurowych.
4. Znajomość ustaw i aktów wykonawczych:
- o świadczeniach rodzinnych,
- o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem,
- o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów
- Kodeks postępowania administracyjnego.
5. Umiejętność redagowania pism.
6. Gotowość do nauki i podnoszenia kwalifikacji.
7. Odpowiedzialność, dokładność i wysokie zaangażowanie w pracę.
8. Wysoka kultura osobista.
9. Komunikatywność i gotowość do pracy w bezpośrednim kontakcie z klientem.
10. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
11. Niekaralność za przestępstwo umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
12. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku Referenta.
13. Obywatelstwo polskie lub obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP. Osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.
II. Wymagania dodatkowe:
1. Mile widziane wykształcenie wyższe administracyjne, prawnicze lub ekonomiczne.
2. Staż pracy w administracji publicznej na stanowisku związanym z realizacją świadczeń rodzinnych i/lub świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
3. Umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa i analizowania dokumentów.
4. Ogólna znajomość pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej.
5. Znajomość programu do obsługi świadczeń Sygnity.
6. Umiejętność dobrej organizacji czasu pracy, sam.