Szukaj

Kategorie

Ćwiczenia w czasie ciąży


Ćwiczenia w czasie ciąży.


Większość kobiet, kiedy zachodzi w ciążę, martwi się, że straci swoją sylwetkę, nabierając zbyt wiele kilogramów. Wszystko jednak zależy od stylu życia przyszłej matki, ponieważ można przeciwdziałać niepotrzebnemu tyciu. Właśnie z tego powodu wielu dietetyków i nie tylko tworzy przeróżne ćwiczenia dla kobiet w ciąży. Służą one nie tylko wymienionemu celowi, ale także pomaga w problemach z krzyżem, wzmacniając mięśnie, uspokajają, a nawet niwelują zaparcia i wzmacniają stawy. Częstym pytaniem jest czy kobiety w ogóle powinny ćwiczyć podczas ciąży, ale odpowiedź jest prosta - tak. To właśnie stałe ćwiczenia pomagają kobiecie przejść przez ten trudny okres w jak najlepszym stanie.

Jest wiele ćwiczeń, a nawet sportów, które kobiety w ciąży mogą uprawiać. Jednym z najpopularniejszych jest pływanie. W czasie ruchu w wodzie kobieta nie odczuwa dodatkowych kilogramów, dlatego w pewnym stopniu może nawet odpocząć podczas ćwiczeń. Woda jednocześnie łagodzi stres i pozwala mięśniom się rozluźnić. Istnieją nawet grupy, składające się z kobiet w ciąży, które w ten sposób chcą dbać o zdrowie swoje i przyszłego dziecka, jednocześnie wspierając się na duchu.



Innym bardzo popularnym ćwiczeniem podczas ciąży jest pozornie nic nieznaczące spacerowanie. Jest to jednak bardzo ważne, ponieważ kobieta potrzebuje ruchu, a świeże powietrze dodatkowo orzeźwia. Codzienny spacer podbudowuje kondycję kobiety i umacnia całe ciało. Niektóre kobiety, które regularnie biegały przed ciążą, to mogą to kontynuować, lecz w odrobinę lżejszej formie, bo mimo wartości ćwiczeń, to bardzo ważne jest zbilansowanie i nieprzeciążanie delikatnego kobiecego ciała.

Kolejnym sportem odpowiednim dla kobiet w ciąży jest jazda na rowerze. Podczas jazdy brzuch nie jest bezpośrednio narażony na żaden uraz, a kobieta porządnie ćwiczy swoją kondycję. Podczas pedałowania wzmacnia przede wszystkim mięśnie nóg, co jest bardzo ważne w późniejszych etapach ciąży, gdy brzuch kobiety jest coraz większy, a kilogramy, które musi utrzymać - coraz wyższe. Jazda na rowerze jest również dobra z powodu świeżego powietrza, lecz rower stacjonarny, postawiony w mieszkaniu, też daje wyśmienite efekty.



Kobiety również często decydują się na takie sporty jak aerobik, czy taniec. Aerobik dla ciężarnych kobiet najczęściej ma miejsce na pływalni, dzięki czemu opór wody daje podobne benefity jak podczas pływania. Kobieta mimo ćwiczeń może czuć się rozluźniona i lekka. Aerobik w salach gimnastycznych, jak i taniec, są dobrym sposobem na utrzymanie kondycji. Ze względu jednak na nasilenie tych ćwiczeń, to preferuje się ich wybór na początku ciąży.

Intensywność ćwiczeń dodatkowo zależy od trymestru w którym kobieta się znajduje. Jest to logiczne, że w trakcie pierwszego trymestru ćwiczenia dla kobiet w ciąży mogą być bardziej wymagające i ciężkie, a w czasie trzeciego trymestru kobieta musi o wiele bardziej się ograniczyć, minimalizując ćwiczenia. Wszystko to ma wpływ zarówno na samopoczucie matki, jak i zdrowie przyszłego dziecka.

Data publikacji: 2018-09-28, ostatnia zmiana: 2018-10-09



samocentrum.com
Artykuł powstał we współpracy z samocentrum.com.

Może Cię zaintersować:

- Wózki wielofunkcyjne - czy opłaca się je kupić i jakimi opcjami dysponują?

- Jak wybrać łóżeczko dziecięce?

- Jak przygotować małe mieszkanie na przyjście dziecka?

- Rozmiary ubranek dziecięcych - jak wybrać odpowiedni?

- Jakie ubranka i kosmetyki kupić niemowlęciu?

- Chusta do karmienia piersią: czy warto kupić?


Spodobało Ci się?