Szukaj

Kategorie

Pozycjonowanie czy kampanie AdWords? Co wybrać?


Pozycjonowanie czy kampanie AdWords? Co wybrać?


Obecnie osoby, które posiadają sklep internetowy, muszą liczyć się z tym, że na reklamowanie się w internecie powinni wydać pewną sumę pieniędzy. Również osoby, które oferują usługi bądź prowadzą inny biznes, nie mogą zapominać, że "jeśli nie ma Cię w internecie, to znaczy, że nie istniejesz". To pisane z przymrużeniem oka zdanie pokazuje jak myśli wiele osób.

W dobie teraźniejszego postępu internetowego oraz konkurencji znajdującej się na rynku tylko i wyłącznie dobrze przeprowadzona kampania reklamowa da nam pożądane efekty. Oczywiście na sukces naszego sklepu bądź firmy zalicza się wiele czynników takich jak odpowiedni wygląd strony czy sklepu internetowego, konkurencyjne ceny, szybka wysyłka czy wysoka jakość usług.

Często od klientów pada pytanie, która z form reklam jest efektywniejsza: pozycjonowanie czy reklamy Adwords? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Składa się na to wiele elementów w zależności od tego, czego oczekujemy i co chcemy uzyskać za pomocą tych reklam.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to podnoszenie miejsca strony w wyszukiwarce Google w wynikach organicznych na różne frazy. Jest ono szczególnie ważne gdy chcemy aby nasza firma lub marka stała się rozpoznawalna. Wysokie pozycje w wyszukiwaniu organicznym przynosi wiele korzyści. Zarówno nowych klientów jak również zwiększenie świadomości o istnieniu naszej firmy oraz zaufanie klientów. Jest to jednak droższa inwestycje i długotrwały proces, na jego widoczne efekty należy poczekać przynajmniej trzy miesiące. Dlatego pozycjonowanie polecane jest głównie firmom, które oferują wiele zróżnicowanych produktów lub usług.



Pozycjonowanie naszej firmy warto zlecić doświadczonej osobie - wykonywanie tego na własną rękę może skończyć się źle. Wybranie firmy pozycjonerskiej nie jest łatwe, wiele agencji stosuje metody, które mogą doprowadzić do tego, że nasza strona otrzyma karę od Google. Jest to tak zwany filtr, który wyszukiwarka Google nakłada na strony, które posiadają duże ilości linków niskiej jakości. Jeśli firma oferuje tanie usługi pozycjonerskie należy zastanowić się czy jej tanie działania nie doprowadzą do otrzymania właśnie takiego filtru.

Reklamy AdWords

Reklamy AdWords pojawiają się na samej górze wyników z oznaczeniem, że jest to reklama. Reklamy Adwords to lekka zachęta do zakupu, uwydatniająca zalety danej usługi czy produktu. Dużą zaletą reklam AdWords jest to, że wyświetlają się one od razu. Wystarczy znaleźć odpowiadające nam (naszej firmie) słowa kluczowe i włączyć kampanie. Efekty kampanii AdWords możemy zobaczyć już w ciągu kilku dni.

Na samym początku reklamy Adwords były odbierane negatywnie, były one mało trafne, wyświetlane osobom, które nie szukają danego produktu lub usługi, dlatego internauci nie chcieli w nie klikać. Obecnie zmienia się pogląd na reklamy AdWords, ponieważ trafiają one do odbiorców, którzy szukają danej usługi lub sklepu. Zmieniła się również funkcjonalność internetu. Zakupy przez internet to już nie strach, a przyjemność. Dzięki temu reklamy AdWords również zyskały zaufanie oraz można dzięki nim pozyskać wielu klientów.

Co wybrać?

Wybór formy reklamy zależy od tego, czym się zajmujemy i na czym nam najbardziej zależy. Czy jest to sklep internetowy, który chce sprzedawać określone produkty i dopiero co wszedł na rynek. Czy jest to firma, która chce podnieść świadomość swojej marki na rynku i dzięki temu zyskać nowych kontrachentów. W pierwszym przypadku zdecydowanie lepiej sprawdzą się reklamy AdWords natomiast w drugim pozycjonowanie. Reklamy AdWords przynoszą prawie natychmiastowe efekty, a budżet jaki chcemy wydać na reklamy zależy od nas. Natomiast pozycjonowanie jest długotrwałym procesem lecz z czasem jego koszt może się również zwrócić.



Najefektywniejsze jest jednak połączenie tych dwóch form reklam. Można wykorzystywać możliwości kampanii AdWords, żeby sprzedawać produkty, lecz ważne jest również wypromowanie marki, a tego już nie osiągniemy tylko i wyłącznie za pomocą AdWords. Należy tutaj wykorzystać również inne kanały promocji.

Marketing internetowy nie opiera się jedynie na pozycjonowaniu i kampanii AdWords, istnieje wiele innych form promocji, o których tutaj nie wspomnieliśmy, a są one bardzo pomocne w różnych branżach i firmach. Warto zasięgnąć porady eksperta, który będzie miał odpowiednią wizję reklamy Waszej firmy w internecie.


Justyna Rak

Pasjonatka i studentka marketingu. Od kilku lat tworzy kreatywne kampanie reklamowe dla swoich klientów wraz z www.smart-seo.pl.

Data publikacji: 2018-07-02, ostatnia zmiana: 2018-06-27


Spodobało Ci się?


ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY