Badania czytelnictwa wśród Polaków nie zachwycają. Każdego roku liczba osób deklarujących, że w trakcie minionych dwunastu miesięcy wzięło do ręki książkę i przeczytało ją od początku do końca plasuje się w obrębie 37%. Mimo niezbyt optymistycznych wyników tychże badań rynek wydawniczy ma się bardzo dobrze, coraz więcej książek, poradników, albumów pojawia się na półkach w księgarniach, coraz więcej nowych nazwisk pojawia się w świecie literatury.
Coraz więcej osób odkrywa w sobie pasję pisania, opisywania świata, kreowania fabuły i wydarzeń. Już nie tylko poczytni pisarze i poeci, nazwiska pierwszych stron gazet, celebryci i gwiazdy mogą pokusić się o wydanie własnej książki, ale także „przeciętny Kowalski”. Wydanie własnej książki to moment niebywale emocjonalny dla wielu amatorów literatury. Musi ona być niezwykle dopracowana, wypieszczona w każdym calu, niejednokrotnie traktowana z uwagą i opieką godną małego dziecka!
Przeczytana i sprawdzona kilka razy, fabuła, wątki poboczne, bohaterowie ukształtowani w odpowiedni sposób, wszystkie kwestie dotyczące tworzenia zostały zakończone, jednak prawdziwe schody zaczynają się właśnie tutaj. Jak sprawić, by nasze ‘dziecko’ nie trafiło na dno szuflady lub nie zniknęło w gąszczu podobnej treści maili upatrzonego wydawnictwa?
Istnieje alternatywa dla klasycznego sposobu wypuszczenia książki na rynek, tzn. zdobycia zaufania wydawnictwa, wypromowania książki, rozreklamowania jej, zdobycia potencjalnych odbiorców – jest nią wydanie książki online. W czasach, kiedy wszelkie zakupy możemy robić przez Internet, studiować przez Internet, a nawet zwiedzać i oglądać największe światowe galerie i muzea zza szyby monitora, wydanie książki w taki sposób nie powinno już nikogo dziwiąc. jest jedynie dogodną propozycją dla wszystkich tych, którzy chcą spełniać swoje marzenia o wzbogaceniu świata książek o swoja własną. Wydawnictwa internetowe oferują wydanie książki zarówno w formie tradycyjnej, papierowej, jak i e-booka. Autor ma wgląd i jest decyzyjne do ostatniego etapu powstania książki – sam wybiera okładkę, czcionkę, dba o kwestie wizualne. Znacznie upraszczają to dostępne w ofercie wydawnictw szablony. Co więcej, autor może skorzystać z porad korektorów, redaktorów i promotorów, by jego książka mogła uzyskać jak największa popularność.
Koszty wydania książki nie są wcale tak zatrważające, jak można by się spodziewać. To autor sam decyduje o tym, ile egzemplarzy zostanie wydanych, przykładowo 30 egzemplarzy książki, która ma objętość 50 stron to koszt 674 złotych, natomiast 200 stronicowa pozycja wydana w liczbie 100 egzemplarzy to koszt niecałych 2000 złotych. Dla chcących wydać książkę, na stronach wydawnictw zostały przygotowane kalkulatory, które umożliwią oszacowanie wszelkich kosztów.
Należy pamiętać o tym, że dystrybucja wydawnictwa wymaga podpisania uprzednio umowy, a każda wydana książka musi posiadać numer ISBN.
- Czy tablet może zastąpić czytnik e-booków?
Data publikacji: 2018-04-05, ostatnia zmiana: 2018-10-10