Marketingowy alpinizm


Marketingowy alpinizm.


Walka o pozycję w wyszukiwarce przypomina trochę alpinistykę. Firma reklamująca swoje usługi w sieci musi przejść długą drogę, by znaleźć się na szczycie. Golf pod szyję, wełniany sweter, plecak pełen oprzyrządowania i zabawna czapka z frędzlami. Sam osprzęt jednak na niewiele się zda. Bez odpowiednich umiejętności i zabiegów marketingowych, możemy co najwyżej podziwiać widok ze szczytu w grafikach Google.

Szczyt daleko, a na szczycie zimno. Czy droga do celu zawsze jest długa?

Posiadanie strony internetowej nie gwarantuje nam sukcesu. Sam fakt obecności w sieci to jedynie pierwszy krok na długiej drodze do drzwi potencjalnego klienta. 

Aby tę drogę odpowiednio skrócić, należy wybić się ponad przeciętność. Wyprzedzić konkurencję i wyróżnić spośród tłumu. Dlatego tak ważnym punktem skutecznej promocji, jest wykreowanie wyrazistego wizerunku firmy. Techniką, która okazuje się nadzwyczaj pomocna przy budowaniu rozpoznawalności w sieci, jest pozycjonowanie.

O co chodzi z tym pozycjonowaniem?

Pozycjonowanie jest jednym z elementów promocji, pomagającym zwrócić uwagę przeciętnego użytkownika Internetu, oraz tym samym, potencjalnego klienta na ofertę naszej firmy. 

Na czym to polega? Głównym celem pozycjonowania, jest uzyskanie wysokiego miejsca w wyszukiwarce dla pożądanych przez nas słów. Jeśli Pan Stefan zajmuje się sprzedażą ryb w Gdańsku, to odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie na dobrze dopasowanej do tego stronie, sprawi, iż po wpisaniu w wyszukiwarkę słowa „dorsz Gdańsk”, jako pierwszy na liście, pojawi się sklep rybny Pana Stefana.

Jaki jest skutek dobrego pozycjonowania? Pan Stefan trafi ze swoją ofertą do znacznie szerszego grona odbiorców. Na jego sklep natkną się więc wszyscy miłośnicy dorszy.

SEO a SEM?

Zacznijmy od podstawowych pojęć, wśród których należy wymienić SEO i SEM. SEO, to skrót od Search Engine Optimization. Do jego zadań należy przede wszystkim, jak sama nazwa wskazuje, optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki internetowe. SEM jest skrótem od słów Search Engine Marketing. To ogół praktyk marketingowych, stosowanych w sieci, dla osiągnięcia lepszej pozycji w wyszukiwarce. Uwzględnia w sobie SEO oraz PPC, czyli Pay Per Click - reklamy płatne za samo kliknięcie. Skupmy się jednak na pozycjonowaniu.



Dlaczego warto?

Przy umiejętnym prowadzeniu działań związanych z pozycjonowaniem, można osiągnąć liczne korzyści. Jedną z zalet pozycjonowania, jest wzrost zaufania użytkowników, uwarunkowany wysoką pozycją w wyszukiwarce. Szukając konkretnych informacji na dany temat, nasz wzrok skłania się maksymalnie ku pierwszym pozycjom. Zatem im jesteśmy wyżej, tym większa szansa na wejście na naszą stronę przez internautę. Pociąga to za sobą kolejną zaletę, czyli zwiększony współczynnik odwiedzin. Im więcej odwiedzających, tym więcej potencjalnych klientów.

Z góry wszystko lepiej widać

Jak więc widać, pozycjonowanie niesie za sobą szereg zalet. Osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce daje nam przywilej spoglądania na innych z góry. Należy jednak mieć na uwadze, że pozycjonowanie ma również swoje wady. W przypadku nieumiejętnego pozycjonowania, nasza strona może zostać przez roboty wyszukiwarki oceniona jako, delikatnie mówiąc, „mało wartościowa”, co z kolei może skutkować strąceniem naszego serwisu ze szczytu, w najgłębsze odmęty sieci. Dlatego warto sprawy te przekazać w ręce profesjonalistów.



GreenWeb Autor:
Autorem artykułu jest Agencja Interaktywna www.GreenWeb.pl - specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym.

Może Cię zaintersować:

- Ile kosztuje wydanie książki online?

- Przyszłość smartfonów - jak rozwiną się urządzenia mobilne?

- Pendrive, power bank, czy głośnik Bluetooth - co najlepiej sprawdzi się w roli gadżetu reklamowego?

Data publikacji: 2018-04-17, ostatnia zmiana: 2018-10-11

ZOBACZ OGŁOSZENIA

Kredyty pożyczki
Rzeszów
(woj. podkarpackie)
Oferta Leasingu na preferencyjnych warunkach:  Co nas wyróżnia: - do kwoty 50.000zł bez dokumentów d
Elbląg
(woj. warmińsko-mazurskie)
Mydełka reklamowe, upominki firmowe. Producent
Góra Kalwaria
(woj. mazowieckie)
Usługi koparko-ładowarką
Kalisz
(woj. wielkopolskie)
Ile kosztuje prywatny detektyw w Warszawie?, Cennik usług detektywistycznych
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Kraków Czyszczenie Matrycy CCD CMOS
Kraków
(woj. małopolskie)
Nowo otwarty prywatny Żłobek i Przedszkole Pluszowy Miś Oddział Oświęcim zaprasza do zapisów.
Oświęcim
(woj. małopolskie)
Cięcie płytek  terakoty marmur granit
Skawina
(woj. małopolskie)
Całkiem inny Copywriting na strony internetowe
Wrocław
(woj. dolnośląskie)
LAWETA 880 - 267 - 817 Wojnicz TRANSPORT holowanie dłużyca platforma pomoc drogowa tania laweta tani
Wojnicz
(woj. małopolskie)
Rzeszów kostka brukowa granitowa kamień jumby
Rzeszów
(woj. podkarpackie)
Aktualizacja nawigacji GPS. Wgrywanie map TIR - Olsztyn
Olsztyn
(woj. warmińsko-mazurskie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Gdzie najtaniej wypożyczyć samochód w Gdańsku i co wpływa na cenę?
Udajemy się na wakacje do Gdańska, ale nie zamierzamy brać własnego samochodu. Uznaliśmy, że polecimy tam samolotem, dzięki czemu szybciej dotrzemy na miejsce. Tylko że na miejscu nie chcemy być uzale...
Data publikacji: 2020-12-23
W jaki sposób znaleźć najlepszą ofertę kredytu gotówkowego?
Bez względu na sytuację gospodarczą, rynek bankowy wciąż kusi nas reklamami kredytów konsumpcyjnych, które możemy wydać na dowolny cel. Sytuacja związana ze stopami procentowymi obecnie sprzyja zaciąg...
Data publikacji: 2020-10-19
Jak zarabiać w Internecie do 1000 zł i znacznie więcej? Poradnik zarabiania online
Każdy z nas chciałby otrzymać dodatkowe 100, 300, 500, 1000 zł, bądź więcej każdego miesiąca. Tak, by poprawić swój budżet domowy, spłacić długi bądź zbierać pieniądze na wakacje i gromadzadzić oszczę...
Data publikacji: 2020-06-12
Czy pozycjonowanie stron się opłaca?
Pozycjonowanie stron stało się nieodłącznym elementem strategii marketingowej, a na rynku pojawia się coraz to więcej agencji wyspecjalizowanych w tego rodzaju usługach. Czy warto jednak wydać - częst...
Data publikacji: 2020-06-05