Samochód demonstracyjny - czy warto go kupić?


Zakup samochodu demonstracyjnego - dlaczego warto?

Przeglądając ogłoszenia w Internecie bardzo często udaje się znaleźć samochody nowe lub prawie nowe opisane jako demo lub demonstracyjny. Poniżej postaram się przedstawić o co tak naprawdę chodzi z tymi pojazdami oraz czy warto wybrać takie auto dla siebie. Odpowiem także na pytanie kiedy decydować na samochód poprezentacyjny, a kiedy lepiej kupić zupełnie nowy.

Dwa rodzaje samochodów demonstracyjnych

Samochody demonstracyjne mogą znacząco się różnić między sobą. Zaliczają się do nich zarówno auto, które tylko były wystawione w salonie dealerskim jak i te którymi potencjalnie odbywali jazdy. Jakie są zatem między nimi różnice?

Auta powystawowe

Mam tu na myśli samochody, które prawie lub wcale nie jeździły, tylko stały w salonie. Zdarza się, że samochody powystawowe z mają praktycznie zerowy przebieg. Część z nich nie była nawet zarejestrowana i nigdy nie wyjechała na ulice. Inne mają przejechane na prawdę malutko kilometrów. Często są to przebiegi znacznie poniżej 1000 km np. 50, 100 czy 300 km. Pomiędzy takim samochodem a nowym praktycznie nie ma żadnych różnic.

Naszym zdaniem pojazdy tego typu można kupować praktycznie w ciemno – pod warunkiem, że trafi się taki egzemplarz jaki chcielibyśmy kupić. W przypadku tak małych przebiegów raczej nie mamy się czego obawiać od strony technicznej. Niestety, ceny samochodów z praktycznie zerowym przebiegiem będą wyższe niż tych, którymi kilka tysięcy już przejchano.

Samochody testowe

Tutaj mam na myśli auta, które były własnością dealera i którymi klienci mogli się przejechać. Oferta takich samochodów jest znacznie szersza od tych, które praktycznie tylko stały w salonie. Przez okres użytkowania przejeżdżają one najczęściej ok 10 tys. km. Są oczywiście też samochody z mniejszym przebiegiem jak i większym, zwykle jednak pojazdy demonstracyjne nie mają więcej przejechane niż 15 000 km.

W przypadku samochodów z większym przebiegiem warto dokładnie się im przyjrzeć. Przez stosunkowo krótki okres użytkowania jeździło nimi wiele osób. Każdy w pewien sposób chciał sprawdzić jak samochód sobie radzi z nierównościami, jak przyspiesza, jak hamuje itp. Oczywiście w samochodzie praktycznie zawsze siedzi również pracownik salonu, więc auto nie mogło być „katowane”. Jednak stopień zużycia pojazdu może być większy niż gdyby był użytkowany przez jedną osobę. 

Gwarancja na samochód demonstracyjny

W przypadku samochodów zarejestrowanych gwarancja fabryczna zaczyna już płynąć. Co za tym idzie decydując się na taki samochód teoretycznie tracimy pewną ilość miesięcy gwarancji. W praktyce jednak do większości tego typu samochodów dealerzy dorzucają gwarancję rozszerzoną, która po części rekompensuje stracony okres gwarancji fabrycznej.

Dla pewności, o warunki gwarancji, zawsze dokładnie dopytaj dealera. Nie ma tu reguły, że coś będzie czarne lub białe. Dużo zależy od marki samochodu, konkretnego dealera lub też firmy, która zapewnia gwarancję rozszerzoną. Lepiej mieć pewność, zapytać dwa razy niż w przypadku ewentualnego problemu mieć wyrzuty sumienia.

Jeśli chcemy mieć stuprocentową pewność i być zabezpieczeni gwarancją producenta w pełnym okresie, to być może lepszą opcją okaże się wybór nowego samochodu z poprzedniego rocznika. W przypadku takich samochodów gwarancja zaczyna się od zakupu – pomimo tego, że w teorii kupujemy roczny samochód. Zobacz wyprzedaż rocznika 2019.

Ile czasu dealer użytkuje samochód jako demonstracyjny?

Zwykle samochody demonstracyjne użytkowane są przez dealerów około pół roku. Po tym czasie są wymieniane na nowe. Na ogół dealerzy wymienią auto kiedy pojawia się jego następca, ma miejsce facelifitng lub zmienia się rok modelowy (drobne zmiany wersji itp.). Innym powodem wymiany jest przebieg auta lub po prostu nastanie nowego roku i starzenie się auta.

Dlaczego warto wybrać samochód podemonstracyjny?

Podstawowym powodem, który może skusić do zakupu auta testowego jest jego cena. Zwykle samochody demo są sprzedawane nawet 10% i więcej procent taniej niż auta fabrycznie nowe. Jeszcze tańsza opcja to samochód, który był wystawiony w salonie, a do tego z poprzedniego rocznika!

Najczęściej auta prezentowane w salonach są też w dość bogatych wersjach - co może również być dużym plusem – możemy kupić samochód lepiej wyposażony w cenie wersji uboższej.

Ponadto zdarza się, że wybierając taki samochód możemy jeszcze negocjować cenę z dealerem lub dostać ciekawe gratisy w postaci dodatkowych opon, dywaników czy rzeczy które chcielibyśmy i tak dokupić.

Kiedy warto wybrać całkowicie nowy pojazd?

Jest kilka powodów, dla których czasem jednak lepiej wybrać nowe auto – nie dla każdego i nie zawsze taniej znaczy lepiej.

Zakup w leasingu lub na kredyt

W niektórych przypadkach zdarza się, że dealer na samochód demonstracyjny, który nie jest już nowy (tzn. był już wcześniej zarejestrowany) nie może zaproponować tak atrakcyjnych warunków finansowania. Co za tym idzie w przypadku osób kupujących w leasingu lub na kredyt może okazać się, że taniej jest kupić teoretycznie droższy, całkowicie nowy samochód niż zdecydować się na samochód demonstracyjny. Sprawdź to dokładnie podczas rozmowy z dealerem.

Towar macany należy do „Macanta”

Jeśli wydając dużo pieniędzy chcesz mieć samochód całkowicie nowy, w którym praktycznie nikt jeszcze nie siedział, którym nikt nie jechał (poza placem) i który będzie od początku tylko Twój to nie mamy o czym mówić dalej o autach demo. Kup nowy i ciesz się, tym że zobaczysz na liczniku pierwsze przejechane 100km.

Gdy jednak nie straszne Ci to, że ktoś już kiedyś zostawił odciski palców na szybie, gładził kierownicę i siedział w fotelu, w którym usiądziesz teraz Ty - zastanów się mimo wszystko nad autem prezentacyjnym. Zanim go odbierzesz obsługa salonu doprowadzi go do takie samego wyglądu jak pojazd fabrycznie nowy!

Obawy dotyczące gwarancji i tego jak jeżdżono autem

Jeśli obawiasz się krótszej gwarancji fabrycznej i nie masz pewności czy testujący samochód klienci przestrzegali wszystkich procedur (np. studzenia turbiny), których ty byś przestrzegał – dla własnego spokoju wybierz nowe auto. Jeśli, odpukać, coś się stanie - będziesz pluł sobie w brodę.


Zbyt bogate wyposażenie

Często auta prezentowane w salonie są wyposażone we wszystko co jest dostępne. Jeśli chciałeś kupić takie auto lub nieznacznie uboższe to pewnie zapłacisz za nie mniej niż planowałeś. Gorzej kiedy „wypasione” demo jest droższe od tego co planowałeś wydać. Handlowcy z salonów bywają naprawdę dobrzy. Kiedy zaczną z Tobą rozmawiać, to jest duża szansa, że po godzinie już będziesz pewien, że wszystkich tych „wypasionych” rzeczy potrzebowałeś. Miej się na baczności!

Ty płacisz, Ty decydujesz!

Niezależnie od tego czy zdecydujesz się na całkowicie nowy samochód czy też kupisz auto demonstracyjne zapraszam Cię również do zapoznania się z naszym poradnikiem, w którym poruszam temat ceny nowych samochodów. Z poradnika dowiesz się co najbardziej wpływa na cenę nowego auta, a także jak najtaniej kupić nowe auto.

Data publikacji: 2020-06-21, ostatnia zmiana: 2020-06-21

ZOBACZ OGŁOSZENIA

Nissan QASHQAI 2007 prod. 1.5 DCI*Dach panoramiczny*Alufelgi*Climatronic
19 990 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Ford Kuga  '2016, Diesel, z silnikiem TDCi, 150 KM
64 900 zł
Mielec
(woj. podkarpackie)
NISSAN Juke, 2020r. 5 lat gw. Alcantara Od ręki
96 600 zł
Kraków
(woj. małopolskie)
Audi A6, 2018, poj.1968 cm, Diesel
127 500 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Volkswagen Passat, 2005, 130 KM, Diesel
6 900,00 zł
Zduńska Wola
(woj. łódzkie)
Toyota Avensis 2017 - 1798 cm3 Benzyna (147 KM) - kombi
59 900 zł
Łódź
(woj. łódzkie)
Hyundai i30  '2011
15 800 zł
Międzyborów
(woj. mazowieckie)
Ford Focus 2017 - 1596 cm3 Benzyna (105 KM) - sedan
39 900 zł
Łódź
(woj. łódzkie)
1.8 benzyna * I właściciel 1940 r * Idealny Stan *, 2003, 115 KM, Benzyna
10 500 zł
Piotrków Trybunalski
(woj. łódzkie)
FORD Mondeo, 2020r. Wyprzedaż ! AUTOMAT ! Full LED
117 000 zł
Kraków
(woj. małopolskie)
.. I Właściciel . . Serwis do Końca . . Bezwypadkowy . . 2 x Koła, 2018, 150 KM, Diesel
109 900 zł
Buczek
(woj. łódzkie)
Dodge CHALLENGER 2018 prod. VAT23%,V8 HEMI 5.7l 381KM*Dokumentacja pochodzeniowa*Niski przebieg: 13t
157 317 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Jakiej produkcji jest Renault? Czy to są trwałe i dobre samochody?
Odpowiedź na pytanie "Jakiej produkcji jest Renault?" jest odpowiedzią prostą, bo tego motoryzacyjnego giganta blisko sto lat temu założyli bracia Renault z Francji, czyli miłośnicy wyścigów. Natomias...
Data publikacji: 2021-02-23
Koło dwumasowe objawy awarii
Koło dwumasowe to jeden z podzespołów, który zyskał na popularności wraz z ze zwiększającą się mocą i wartością momentu napędowego w silnikach o stosunkowo niewielkiej pojemności skokowej. Na początku...
Data publikacji: 2021-02-23
Czujnik położenia wałka rozrządu - objawy awarii
Jednym z kluczowych podzespołów układu napędowego jest wałek rozrządu. Aby jego praca przebiegała właściwie, wałek rozrządu musi być podłączony do elementu kontrolującego. Jest nim czujnik położenia w...
Data publikacji: 2021-02-23
Świece zapłonowe - jaka jest ich rola i jak często je wymieniać?
Świece zapłonowe stanową jeden z podstawowych elementów układu odpowiedzialnego za spalanie benzyny (lub gazu). Odpowiedni dobór świec oraz ich kondycja wpływają na takie parametry, jak sprawność (czy...
Data publikacji: 2021-02-22

Zgłoś uwagi

Stale pracujemy nad wydajnością i wygodą korzystania ze Sprzedawacza. Jeżeli zauważyłeś błąd lub masz pomysł na nowe funkcjonalności - daj nam znać i przyczyń się do ulepszenia serwisu!

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez SoftNinjas Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, w celu świadczenia usług w ramach serwisu Sprzedawacz.pl - zgodnie z polityką prywatności.
* Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję Regulamin serwisu Sprzedawacz.pl.
Wyślij