Jak promować firmę na Facebooku jeszcze skuteczniej?
Facebook to doskonałe miejsce do promocji firmy. W jaki sposób można przyciągnąć na jej fanpage jeszcze więcej fanów?
Media społecznościowe pozwalają na łatwą komunikację pomiędzy ich użytkownikami, poszukiwanie nowych informacji, a także dają doskonałą przestrzeń do prowadzenia akcji marketingowych.
Na szczególną uwagę zasługuje Facebook, który jest obecnie głównym medium społecznościowym stosowanym również w reklamie on-line. W jaki sposób można promować swoją firmę na Facebooku jeszcze skuteczniej?
Podstawa to dobry fanpage
Gdy firma chce efektywniej promować się na Facebooku, musi przede wszystkim założyć własny fanpage, czyli stronę, która będzie służyła do publikacji informacji oraz do komunikacji z fanami.
Atrakcyjnie wyglądający i prawidłowo prowadzony fanpage jest absolutną podstawą, ale to za mało, gdy chodzi o zwiększenie liczby „lajków”. Właściciel firmy albo jej pracownik może prowadzić go samodzielnie albo też można zlecić te prace w ręce zewnętrznych specjalistów w zakresie social media.
Jednak sam fanpage to za mało, aby mówić o sukcesie. Wizerunek i popularność firmy można podwyższyć przez Facebooka na kilka różnych sposobów. Na co warto zwrócić szczególną uwagę?
- Atrakcyjne posty – krótkie i zwięzłe
- Długi post na Facebooku przeczyta o wiele mniej osób niż krótką historię. Właśnie dlatego warto zadbać o atrakcyjne posty, które będą krótkie, ale będą również przekazywały wszystkie kluczowe informacje.
- Najlepiej, aby post miał do 100 znaków i aktywizował fanów – może zawierać jakieś pytanie albo zapraszać do dyskusji na konkretny temat. Prowadzący profil powinien pamiętać, żeby nie zostawiać wtedy fanów samym sobie – odpowiadanie na komentarze dodatkowo zachęca do interakcji.
- Przyciągająca uwagę grafika – jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów
- Tym, co najbardziej przyciąga uwagę na fanpage, jest grafika. Jeśli jest atrakcyjna, wtedy może zatrzymać użytkownika Facebooka na dłużej w danym miejscu.
- Warto zatem zadbać o interesujące, estetyczne grafiki, które będą dopełniały treść umieszczonego na fanpage wpisu. Na Facebooku zamiast statycznych grafik można także publikować gify i materiały filmowe.
- Konkursy – wielu nowych fanów w jeden dzień
- Aby zdobyć sporo nowych „lajków” oraz fanów firmy obecne na Facebooku często organizują również różne konkursy. To kapitalny sposób na przyciągnięcie nowych osób zainteresowanych ciekawymi nagrodami.
- Konkurs nie powinien być zbyt skomplikowany, aby mogło wziąć w nim udział jak najwięcej osób. Przykładowo, może on polegać na odpowiedzi na pytanie zawarte we wpisie oraz na jego polubieniu.
- Kampanie reklamowe Facebook Ads – trafiają bezpośrednio do grupy docelowej
- Nie można zapominać także o tym, że Facebook obecnie także oferuje reklamodawcom własne narzędzia marketingowe. Facebook Ads to system reklamowy pozwalający na jeszcze skuteczniejsze promowanie firmy w tym medium społecznościowym przez dotarcie do dużego grona potencjalnych fanów i klientów.
- Dużą zaletą reklam Facebook Ads jest możliwość dopasowania grupy docelowej do danego przekazu, czyli będzie on wtedy prezentowany tylko tym osobom, które będą nim najbardziej zainteresowane. Przykładowo, reklama może być przedstawiona użytkownikom o konkretnych hobby, w danym wieku, w konkretnej lokalizacji. W związku z tym reklama dociera do tych osób, które mogą rzeczywiście z niej skorzystać.
- „Lajki” pozyskane za pomocą kampanii reklamowych Facebook Ads są także bardziej wartościowe od tych, które zdobyte są na inne sposoby.
- Wtyczka na stronie internetowej – zaproszenie na Facebooka
- Zdobywanie „lajków” i nowych fanów na Facebooku może odbywać się nie tylko bezpośrednio w tym medium społecznościowym.
- Bardzo dobrym wyborem jest zastosowanie specjalnych wtyczek (pluginów), które zamieszczane są na stronach firmowych czy w sklepach internetowych. Dzięki nim osoba korzystająca z takich stron może przejść bezpośrednio na profil firmy na Facebooku, aby następnie zostać jej fanem.
Artykuł powstał we współpracy z Shine On Agency - Agencją Social Media.
Może Cię zaintersować:
- Przyszłość smartfonów - jak rozwiną się urządzenia mobilne?
Data publikacji: 2018-08-30, ostatnia zmiana: 2018-10-10