Filtry DPF i FAP pojawiły się masowo w samochodach dzięki normie emisji spalin Euro 5. Wprowadzona w 2011 roku, postawiła na celowniku tak zwane cząstki stałe.Te drobiny węgla, popiołu czy siarczanów obecne w spalinach są niekorzystne dla środowiska.W czasie jazdy może wystąpić duże zadymienie - efekt spalania i oczyszczania DPF.
Przed użyciem pozostawić silnik do ostygnięcia (temperatura powinna wynosić mniej niż 50°C).
Zdemontować czujnik ciśnienia lub temperatury -lamda,Wstrząsnąć puszkę. Przez powstały otwór włożyć wężyk aplikacyjny.Opróżnić całą puszkę na 1 filtr. Co 3-5 psiknięć zachować 5 sekundową przerwę, w celu dokładnego spenetrowania powierzchni filtra.Zainstalować czujnik ciśnienia lub temperatury.
Uruchomić silnik i pozostawić na wolnych obrotach przez przynajmniej 15 minut w celu odparowania płynu..