Jak działa wirtualne biuro? Poradnik dla firm

Jak działa wirtualne biuro? Poradnik dla firm

Wirtualne biuro jest coraz popularniejszym rozwiązaniem, które pozwala na outsourcingu obsługi biurowej i jednocześnie umożliwia zarejestrowanie adresu przedsiębiorstwa bez konieczności ponoszenia kosztów faktycznego wynajmu biura. Wirtualne biuro to w pełni legalna i opłacalna forma prowadzenia firmy, która nie wymaga obecności w miejscu zarejestrowania działalności.

Kiedy opłaca się wirtualne biuro? 

Założenie biura wirtualnego wiąże się z redukcją kosztów, ponieważ przedsiębiorca nie musi fizycznie wynajmować lokalu. Z tego powodu to rozwiązanie często praktykowane przez freelancerów, początkujące start-upy lub przedsiębiorców, których praca nie wymaga stałej obecności w biurze. W razie konieczności, istnieje możliwość zorganizowania spotkania w sali konferencyjnej - najlepsze biura rachunkowe oferujące usługę prowadzenia biura wirtualnego oferują usługi wynajęcia sali na czas spotkania. Dla kogo wirtualne biuro to świetne rozwiązanie?

  • Dla freelancerów (np. copywriterów, grafików lub programistów), którzy pracują głównie zdalnie i nie muszą spotykać się fizycznie z klientami.
  • Dla dużych firm, których interesuje działalność lokalna, a nie chcą otwierać pełnowymiarowego biura w nowej lokalizacji. 
  • Dla przedsiębiorców, którzy są zainteresowani płaceniem podatków w innym mieście (np. w Warszawie).
  • Dla właścicieli firm, którym zależy na kwestiach wizerunkowych.
  • Dla osób, które często podróżują lub nie chcą zajmować się obsługą korespondencji. 

Wirtualne biuro pozwala na wynajęcie adresu w prestiżowych lokalizacjach np. w centrach biznesowych lub w popularnej dzielnicy Warszawy albo Sopotu. Siedziba firmy wpływa na jej wizerunek, dlatego zarejestrowanie przedsiębiorstwa pod adresem, który budzi pozytywne skojarzenia pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Poza tym brak konieczności płacenia za powierzchnię biurową oraz pracowników skutkuje znacznym obniżeniem kosztów prowadzenia działalności. Wirtualne biura w różnych miejscach Polski umożliwiają dotarcie do lokalnych konsumentów i poprawiają widoczność marki. 

Biuro wirtualne - korzyści 

Biura rachunkowe umożliwiają rejestrację podmiotów gospodarczych pod konkretnym adresem, a także wypełniają standardowe obowiązki pracowników biurowych, takie jak:

  • odbieranie telefonów 
  • obsługa korespondencji (elektronicznej oraz tradycyjnej)
  • pomoc w prowadzeniu księgowości 
  • organizacja spotkań biznesowych
  • możliwość wynajęcia sali konferencyjnej  

Zakres obowiązków jest ustalany indywidualnie i wraz z ich wzrostem zmienia się także cena usługi. Bardzo często przedsiębiorcy decydują się na pełen pakiet, który umożliwia całkowite scedowanie obowiązków biurowych na biuro rachunkowe. 

Udostępnienie adresu do rejestracji firmy oraz adres do korespondencji to podstawowe funkcje wirtualnego biura, ale nie jedynie. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii wszystkie obowiązki biurowe mogą być wykonywane zdalnie, a przedsiębiorca nie musi znajdować się fizycznie pod adresem zarejestrowanej działalności.

Co najważniejsze, profesjonalne firmy oferujące usługi wirtualnego biura, mogą zająć się pełną obsługą biurową, rachunkową oraz księgową. W większości biur rachunkowych istnieje możliwość prowadzenia dziennika korespondencji przychodzącej, dzięki czemu przedsiębiorca ma kontrolę nad dokumentacją firmy.  


Źródło: officetax.pl

Data publikacji: 2020-04-04, ostatnia zmiana: 2021-04-08

ZOBACZ OGŁOSZENIA

Widzew - powierzchnie biurowe od 50 m2 do 400 m2
3 750,00 zł
Łódź
(woj. łódzkie)
Lokal na wynajem Szczecin Śródmieście
8 000,00 zł
Szczecin
(woj. zachodniopomorskie)
Bielany: biuro 48 m2
2 500,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Śródmieście: biuro 18,53 m2
741,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Śródmieście: biuro 19 m2
760,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Ochota: biuro 294 m2
3 969,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Mokotów: biuro 87 m2
4 350,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Targówek: biuro 28,70 m2
1 033,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Pabianice do wynajęcia 500 m2, I piętro, winda T
5 000,00 zł
Pabianice
(woj. łódzkie)
Śródmieście: biuro 12,50 m2
500,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Śródmieście: biuro 35,05 m2
1 752,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Ursus: biuro 454m2
1 957,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Ceny mieszkań w 2021 roku
Wiele osób myśląc o zakupie własnej nieruchomości, decyduje się na mieszkania - w wielopiętrowych blokach lub niższych, nowoczesnych apartamentowcach. Mieszkania, choć mniejsze od domów i dworków, poz...
Data publikacji: 2021-06-02
Zalanie mieszkania? Sprawdź, co możesz zrobić
Zalane mieszkanie to kłopot. Jeśli jego sprawcą jest sąsiad z góry, z pewnością będziesz oczekiwał, że naprawi wyrządzone szkody, a przede wszystkim, że zostanie wypłacone ci odszkodowanie. Czy jednak...
Data publikacji: 2021-04-23
Polacy zbyt słabo ubezpieczają domy?
Wiele nieruchomości mieszkaniowych w Polsce jest niedoubezpieczonych. Wyjaśniamy na czym polega ten problem i jakie może mieć skutki.
Data publikacji: 2021-02-01
Udogodnienia, na jakie możesz liczyć kupując mieszkanie
Warszawa to najatrakcyjniejsze miasto w Polsce. Jako swoje miejsce zamieszkania wybrało ją ponad 1,7 miliona Polaków, a także wielu obcokrajowców. Do stolicy stale przybywają również nowi mieszkańcy,...
Data publikacji: 2020-12-22

Zgłoś uwagi

Stale pracujemy nad wydajnością i wygodą korzystania ze Sprzedawacza. Jeżeli zauważyłeś błąd lub masz pomysł na nowe funkcjonalności - daj nam znać i przyczyń się do ulepszenia serwisu!

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez SoftNinjas Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, w celu świadczenia usług w ramach serwisu Sprzedawacz.pl - zgodnie z polityką prywatności.
* Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję Regulamin serwisu Sprzedawacz.pl.
Wyślij