Renault Scenic - 4 generacje minivana

(źródło zdjęcia: Wikipedia)


Scenic należy do grona minivanów - jest wręcz ich prekursorem na rynku europejskim. Model produkowany jest 1996 roku i cały czas cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem w swoim segmencie. Poniżej krótka charakterystyka poszczególnych wersji, które powstały na przestrzeni ponad 20 lat produkcji tego modelu Renault. Są to auta bezpiecznie i relatywnie tanie na rynku aut używanych.

Renault Scenic I - tani i bezpieczny

Pierwsze generacja Scenica była produkowana w latach od 1996 do 2003. Wersja przed liftingiem nosiła jeszcze nazwę Megane Scenic. Dopiero modele po liftingu na klapie bagażnika dostały logo z napisem Scenic. Wcześniej ten napis widniał tylko na drzwiach bocznych. Lifiting miał miejsce w 1999 roku i poza nową nazwą przyniósł także znaczne zmiany w wyglądzie auta. Pod koniec produkcji wprowadzono również wersję Scenic Rx4 - charakteryzującą się dołączanym napędem na tyną oś, wyższym zawieszeniem oraz kołem zapasowym na tylnej klapie bagażnika.

Modele z pierwszej generacji możemy kupić w bardzo atrakcyjnych cenach. Za nieduże pieniądze dostaniemy dość bezawaryjny i wygodny samochód, który pomimo swych lat trzyma się całkiem nieźle. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na poziom bezpieczeństwa tego modelu. Scenic I uzyskał 4 gwiazdy w teście NCAP, a miało to miejsce przed rokiem 2000. Silniki benzynowe zasługujące na polecenie to ekonomiczne to w szczególności 1.6, 2.0. Od roku 2000 dostępny był silnik 2.0 16v mający 136 KM. Jeśli chodzi o silniki diesla to wszystkie modele 1.9 cieszyły się dobrą opinią.

Renault Scenic II - 5 gwiazdek NCAP i dużo elektroniki

Druga generacja - Renault Scenic II, podobnie jak jego poprzednik pojawił się na rynku niedługo po Megane II. Modele nie tylko łączy zbliżona stylistyka, ale również współdzielą tą samą gamę silników czy płytę podłogową. W przeciwieństwie do pierwszej generacji, w nowym Scenicu znacząco różni się wnętrze od tego co znajdziemy w Megane II. Modele przed liftingiem produkowane były od 2003 do 2006. W 2004 roku pojawiła się także wersja 7 osobowa modelu - Grand Scenic. W roku 2006 przeprowadzony nieznaczny face lifting. Zmieniono lampy (soczewkowe z przodu), kształt zderzaków i wprowadzono w standardzie 6-biegową skrzynię oraz wprowadzono do sprzedaży 5 osobowego Grand Scenica.

Sceniki drugiej generacji zasługują na uwagę ze względu na bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, bogate wyposażenia, a także gamę niezawodnych silników benzynowych. W szczególności uwagę należy zwrócić na ekonomiczny silnik 1.4 (98KM), a także dynamiczny 2.0 (136KM). Jednostki benzynowe dobrze tolerują LPG. Z silników diesla najlepiej wybrać 1.9 dCi. Silniki 1.5 cieszyły się raczej niezbyt dobrą opinią. Zdarzały się co prawda w tych samochodach problemy z elektryką. Jednak cena zakupu oraz bezpieczeństwo (5 gwiazdek NCAP) rekompensuje ten fakt z nawiązką. Warto przypomnieć, że to właśnie Renault przetarło szlak zdobywania 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. Zdobyły je również takie modele jak Laguna II, Vel Satis czy wspomniany wcześniej Megane drugiej generacji.

Renault Scenic III - pierwsze silniki TCe

Od roku 2009 zaczęto produkować trzecią generację Scenica. Samochód znacznie zmienił się wizualnie. Jak zawsze podążając za kolejną wersją Megane. Renault Scenic III po raz pierwszy uzyskał turbodoładowaną jednostkę o małej pojemności. Silnik 1.4 TCe pozwalał na uzyskanie osiągów zbliżonych do silnika o pojemności ok 2.0 przy zachowaniu spalania na niższym poziomie niż w silniku 1.6. W 2009 roku przeszedł lifting. Po lifcie dostał między innymi ledowe światła do jazdy dziennej czy opcjonalny system nagłośnienia BOSE.

W Trzeciej generacji Scenica udało się poprawić wiele mankamentów, które dotyczyły poprzednika. Nowe silniki 1.2 TCe (115KM) i 1.4TCe (130KM) związane z ówczesnym trendem downsizingu sprawdziły się całkiem dobrze. W silnikach 1.6 i 2.0 pojawiały się czasem problemy z kołami sterującymi fazami rozrządu. Jeśli chodzi o silniki diesla to ciekawą propozycją jest 1.6 dCi o mocy 130KM. Słabszy 1.5 dCi uważany jest za bardziej awaryjny.

Renault Scenic IV - nowe silniki TCe i diesla

Czwarta generacja została wprowadzona na rynek w 2016 roku. Po raz kolejny dość znacznie zmieniono sylwetkę. Znów Renault Scenic IV pojawił się rok po Megane czwartej generacji. W odświeżonym modelu Renault wprowadziło wiele nowych silników do oferty. Począwszy od małolitrażowych, turbodoładowanych silników TCe 1.2(130KM) oraz 1.3 dostępnym w trzech odmianach (115KM, 140KM i 160KM). Do oferty dołączyły też 3 nowe silniki diesla 1.6 dCi (160KM) oraz w roku 2018 dwie jednostki 1.7 dCi o mocy 120KM i 150KM. Wśród ofert znajdziesz zarówno pojazdy nowe jak i używane. Ciekawostką jest to, że wszystkie modele 4 generacji mają 20 calowe felgi.

Niezależnie od generacji ten model Renault ma bardzo dużo do zaoferowania. Dobre właściwości jezdne, cena i poziom bezpieczeństwa rekompensują niektóre problemy trapiące to auto.



Data publikacji: 2019-05-23, ostatnia zmiana: 2019-05-23

ZOBACZ OGŁOSZENIA

BMW X3,  2.0  (177 KM) Diesel,  2008
28 200 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Seat Ibiza,  1.43  (90 KM) Diesel,  2016
22 000 zł
Baranowo
(woj. wielkopolskie)
Chevrolet Spark,  1.0  (68 KM) Benzyna,  2011
12 500 zł
Katowice
(woj. śląskie)
Renault Clio,  1.2  (118 KM) Benzyna,  2016
32 520 zł
Katowice
(woj. śląskie)
Opel Corsa,  1.23  (85 KM) Benzyna,  2013
26 000 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Opel,  1.4  (90 KM),  2015
22 100 zł
Baranowo
(woj. wielkopolskie)
Skoda Fabia,  1.39  (86 KM) Benzyna,  2012
22 000 zł
Katowice
(woj. śląskie)
Skoda,  1.43  (105 KM) Diesel,  2016
23 000 zł
Baranowo
(woj. wielkopolskie)
Renault Grand Scenic,  1.4  (130 KM) Benzyna,  2011
26 500 zł
Poznań
(woj. wielkopolskie)
Ford Mondeo,  2.0  (179 KM) Diesel,  2016
37 800 zł
Baranowo
(woj. wielkopolskie)
Volkswagen Passat B5 1.6 benzyna dane kontaktowe 575 378 33 3
3 000,00 zł
Gdańsk
(woj. pomorskie)
Opel Insignia 2.0 Diesel Navi KlimaTempomat Czujniki parkowania przód/tył Serwisowany Bezwypadkowy
21 900 zł
Lwówek Śląski
(woj. dolnośląskie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Przekładnie kierownicze - czym są?
Przekładnia kierownicza to bardzo istotny element każdego pojazdu. Sprawdź czym są dokładnie! Zapraszamy do naszego artykułu!
Data publikacji: 2020-02-22
Podatek po sprzedaży samochodu - czy muszę go zapłacić?
Obowiązek opłaty podatku po zakupie pojazdu jest zwykle oczywisty dla większości osób, które choć raz kupowały samochód używany. Rozliczamy wtedy PCC-3 i problem z głowy. Jak jednak wygląda to po stro...
Data publikacji: 2020-02-17
Podatek od kupna samochodu - jak rozliczyć PCC-3?
Kupując samochód używany praktycznie zawsze zmuszeni jesteśmy zapłacić podatek od czynności cywilnoprawnych. Podatek ten należy uiścić w urzędzie skarbowym właściwym dla miejsca zamieszkania w ciągu 1...
Data publikacji: 2020-02-06
Historia pojazdu i sprawdzanie VIN przed zakupem
Jeszcze do niedawna stojąc przed wyzwaniem polegającym na zakupie samochodu używanego byliśmy zdani na swoje oczy i uszy lub ewentualną pomoc mechanika. Dziś przed zakupem auta możemy skorzystać z nar...
Data publikacji: 2020-02-04