Szukaj

Kategorie

Renault Scenic - 4 generacje minivana

(źródło zdjęcia: Wikipedia)


Scenic należy do grona minivanów - jest wręcz ich prekursorem na rynku europejskim. Model produkowany jest 1996 roku i cały czas cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem w swoim segmencie. Poniżej krótka charakterystyka poszczególnych wersji, które powstały na przestrzeni ponad 20 lat produkcji tego modelu Renault. Są to auta bezpiecznie i relatywnie tanie na rynku aut używanych.

Renault Scenic I - tani i bezpieczny

Pierwsze generacja Scenica była produkowana w latach od 1996 do 2003. Wersja przed liftingiem nosiła jeszcze nazwę Megane Scenic. Dopiero modele po liftingu na klapie bagażnika dostały logo z napisem Scenic. Wcześniej ten napis widniał tylko na drzwiach bocznych. Lifiting miał miejsce w 1999 roku i poza nową nazwą przyniósł także znaczne zmiany w wyglądzie auta. Pod koniec produkcji wprowadzono również wersję Scenic Rx4 - charakteryzującą się dołączanym napędem na tyną oś, wyższym zawieszeniem oraz kołem zapasowym na tylnej klapie bagażnika.

Modele z pierwszej generacji możemy kupić w bardzo atrakcyjnych cenach. Za nieduże pieniądze dostaniemy dość bezawaryjny i wygodny samochód, który pomimo swych lat trzyma się całkiem nieźle. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na poziom bezpieczeństwa tego modelu. Scenic I uzyskał 4 gwiazdy w teście NCAP, a miało to miejsce przed rokiem 2000. Silniki benzynowe zasługujące na polecenie to ekonomiczne to w szczególności 1.6, 2.0. Od roku 2000 dostępny był silnik 2.0 16v mający 136 KM. Jeśli chodzi o silniki diesla to wszystkie modele 1.9 cieszyły się dobrą opinią.

Renault Scenic II - 5 gwiazdek NCAP i dużo elektroniki

Druga generacja - Renault Scenic II, podobnie jak jego poprzednik pojawił się na rynku niedługo po Megane II. Modele nie tylko łączy zbliżona stylistyka, ale również współdzielą tą samą gamę silników czy płytę podłogową. W przeciwieństwie do pierwszej generacji, w nowym Scenicu znacząco różni się wnętrze od tego co znajdziemy w Megane II. Modele przed liftingiem produkowane były od 2003 do 2006. W 2004 roku pojawiła się także wersja 7 osobowa modelu - Grand Scenic. W roku 2006 przeprowadzony nieznaczny face lifting. Zmieniono lampy (soczewkowe z przodu), kształt zderzaków i wprowadzono w standardzie 6-biegową skrzynię oraz wprowadzono do sprzedaży 5 osobowego Grand Scenica.

Sceniki drugiej generacji zasługują na uwagę ze względu na bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, bogate wyposażenia, a także gamę niezawodnych silników benzynowych. W szczególności uwagę należy zwrócić na ekonomiczny silnik 1.4 (98KM), a także dynamiczny 2.0 (136KM). Jednostki benzynowe dobrze tolerują LPG. Z silników diesla najlepiej wybrać 1.9 dCi. Silniki 1.5 cieszyły się raczej niezbyt dobrą opinią. Zdarzały się co prawda w tych samochodach problemy z elektryką. Jednak cena zakupu oraz bezpieczeństwo (5 gwiazdek NCAP) rekompensuje ten fakt z nawiązką. Warto przypomnieć, że to właśnie Renault przetarło szlak zdobywania 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. Zdobyły je również takie modele jak Laguna II, Vel Satis czy wspomniany wcześniej Megane drugiej generacji.

Renault Scenic III - pierwsze silniki TCe

Od roku 2009 zaczęto produkować trzecią generację Scenica. Samochód znacznie zmienił się wizualnie. Jak zawsze podążając za kolejną wersją Megane. Renault Scenic III po raz pierwszy uzyskał turbodoładowaną jednostkę o małej pojemności. Silnik 1.4 TCe pozwalał na uzyskanie osiągów zbliżonych do silnika o pojemności ok 2.0 przy zachowaniu spalania na niższym poziomie niż w silniku 1.6. W 2009 roku przeszedł lifting. Po lifcie dostał między innymi ledowe światła do jazdy dziennej czy opcjonalny system nagłośnienia BOSE.

W Trzeciej generacji Scenica udało się poprawić wiele mankamentów, które dotyczyły poprzednika. Nowe silniki 1.2 TCe (115KM) i 1.4TCe (130KM) związane z ówczesnym trendem downsizingu sprawdziły się całkiem dobrze. W silnikach 1.6 i 2.0 pojawiały się czasem problemy z kołami sterującymi fazami rozrządu. Jeśli chodzi o silniki diesla to ciekawą propozycją jest 1.6 dCi o mocy 130KM. Słabszy 1.5 dCi uważany jest za bardziej awaryjny.

Renault Scenic IV - nowe silniki TCe i diesla

Czwarta generacja została wprowadzona na rynek w 2016 roku. Po raz kolejny dość znacznie zmieniono sylwetkę. Znów Renault Scenic IV pojawił się rok po Megane czwartej generacji. W odświeżonym modelu Renault wprowadziło wiele nowych silników do oferty. Począwszy od małolitrażowych, turbodoładowanych silników TCe 1.2(130KM) oraz 1.3 dostępnym w trzech odmianach (115KM, 140KM i 160KM). Do oferty dołączyły też 3 nowe silniki diesla 1.6 dCi (160KM) oraz w roku 2018 dwie jednostki 1.7 dCi o mocy 120KM i 150KM. Wśród ofert znajdziesz zarówno pojazdy nowe jak i używane. Ciekawostką jest to, że wszystkie modele 4 generacji mają 20 calowe felgi.

Niezależnie od generacji ten model Renault ma bardzo dużo do zaoferowania. Dobre właściwości jezdne, cena i poziom bezpieczeństwa rekompensują niektóre problemy trapiące to auto.



Data publikacji: 2019-05-23, ostatnia zmiana: 2019-05-23


Spodobało Ci się?


Zobacz ogłoszenia

 Skoda Citigo,  1.0  (60 KM) Benzyna,  2012
19 000 zł
Poznań
(woj. wielkopolskie)
 Opel Meriva,  1.37  (120 KM) Benzyna LPG,  2015
42 000 zł
Katowice
(woj. śląskie)
 Skoda Octavia,  1.97  (150 KM) Diesel,  2014
34 958 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
 BMW 3,  2.0  (143 KM) Diesel,  2007
16 700 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
 Nissan Qashqai,  1.6  (117 KM) Benzyna,  2012
47 500 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
 Land Rover Discovery 3 SV6 serwisowany
39 500 zł
Rzeszów
(woj. podkarpackie)
 Skoda Kodiaq,  1.99  (180 KM) Benzyna,  2018
130 000 zł
Katowice
(woj. śląskie)
 Hyundai ix20,  1.4  (78 KM) Diesel,  2013
19 511 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
 Toyota Auris,  1.8  (136 KM) Hybryda,  2016
70 000 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
 Sprzedam Opel Astra
26 000 zł
Kalisz
(woj. wielkopolskie)
 Opel Astra,  1.6  (116 KM) Benzyna LPG,  2012
31 200 zł
Katowice
(woj. śląskie)
 Opel Mokka,  1.37  (140 KM) Benzyna,  2017
54 470 zł
Poznań
(woj. wielkopolskie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY

Jaki samochód do 10 tysięcy? Zobacz nasze propozycje!
10 tysięcy złotych to już dość sympatyczna kwota, za którą można kupić całkiem niezłe auto. Różnorodność ofert w tym przedziale cenowym nie ogranicza dziś kupującego do jednego modelu. Warto jednak przed zakupem przyjrzeć się swoim potrzebom.

Data publikacji: 2019-06-17

Co zrobić po sprzedaży samochodu? Obowiązki sprzedającego.
Znalezienie nabywcy, spisanie umowy kupna-sprzedaży i oddanie kluczyków nowemu właścicielowi, to dopiero połowa drogi do sprzedaży samochodu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Następnie sprzedawcę czeka załatwienie formalności – co i gdzie należy zgłosić? Czy czekają nas dodatkowe opłaty? Aktualne przepisy obowiązujące w 2019 roku objaśniamy w artykule.

Data publikacji: 2019-06-07

Jak pozbyć się starego samochodu i na tym skorzystać?
Sprzedaż auta może wydawać się dzisiaj zadaniem dość trudnym, a wszystko to przez nasycenie rynku ogromną ilością różnych modeli. Scenariusz jest więc przewidywalny: mijają miesiące i dalej czekamy na kupca z gotówką. Jak uniknąć tych kłopotów? Co zrobić, by szybko sprzedać auto? A może są inne sposoby?

Data publikacji: 2019-06-07

Giełda samochodowa w Ełku - gdzie, kiedy i ile kosztuje?
W każdą niedzielę od wczesnych godzin porannych rozpoczyna się auto giełda w Ełku. Można na niej znaleźć samochody osobowe, ciężarowe a także motocykle, quady oraz różnego rodzaju przyczepy. Zwykle wystawianych jest tutaj ok 200 pojazdów dzięki czemu jest w czym wybierać. Poniżej prezentujemy aktualne informacje, które uzyskaliśmy bezpośrednio od Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Ełku, które zarządza giełdą.

Data publikacji: 2019-06-06