Od czego zacząć działalność e-commerce

Od czego zacząć działalność e-commerce

Coraz więcej sklepów powstaje w przestrzeni Internetu i doskonale tam funkcjonuje. Tworzonych jest coraz więcej platform internetowych, ułatwiających przedsiębiorcom założenie takiej działalności. Działalność e-commerce może wspierać istniejący już sklep stacjonarny, lub też prowadzić działalność handlową jedynie za jego pomocą. Jest to świetne rozwiązanie dla małych firm, które nie chcą wydawać pieniędzy na wynajem lokalu sprzedażowego. Od czego zacząć taką działalność?

Choć z początku założenie własnego sklepu internetowego może wydawać Ci się kwestią dość prostą, musisz jednak się dokładnie zastanowić nad kilkoma istotnymi kwestiami. Choć część może się wydawać banalna, jak np. wybór nazwy, to będą miały one ogromny wpływ na funkcjonowanie Twojego biznesu. O czym nie możesz jeszcze zapomnieć, oczywiście kluczową kwestią jest wybór oprogramowania, a także firmy wspierającej zarządzanie sprzedażą.

Wybór oprogramowania dla Twojego sklepu internetowego

Funkcjonowanie Twojego sklepu i łatwość jego obsługi dla Ciebie jak i dla klienta, jest zależna od oprogramowania jakie wybierzesz. Dlatego zanim podejmiesz ostateczna decyzję warto się dokładnie przyjrzeć dostępnym na rynku rozwiązaniom. Pamiętaj, że im bardziej skomplikowana strona, tym klient się szybciej zniechęci. Strona internetowa musi być więc przejrzysta i łatwa w obsłudze dla każdego. Do wyboru masz:

  • darmowe oprogramowanie dostępne w ramach open source,
  • oprogramowanie na platformach Saas – za które trzeba regularnie płacić,
  • zakup indywidualnie opracowanego oprogramowania.

Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Choć pierwsze rozwiązanie ze względu na koszta może wydawać się bardzo atrakcyjne, jednak osoba, która się będzie tym zajmować musi posiadać wiedzę i doświadczenie informatyczne. Dla takich osób skierowane są właśnie platformy Saas, których obsługą zajmują się odpowiedni ludzie. Oczywiście trzeba dokonywać miesięcznej opłaty za możliwość korzystania z nich. Jedną z wad takiego rozwiązania są ograniczone możliwości dopasowania wyglądu strony, czy też mało intuicyjny interfejs, który będziesz obsługiwał. Ostatnią opcją jest zakup indywidualnie dopasowanego systemu, który będzie spełniał wszystkie Twoje wymagania. Wiąże się to jednak ze znacznie większymi kosztami.

Jak trafić ze sklepem do klienta

Jednym z najważniejszych pytań jakie zadaje sobie niemal każdy sprzedawca brzmi – Jak trafić z produktem do klienta i namówić go do sprzedaży. W przypadku sklepów stacjonarnych jest to często kwestia lokalizacji, czy odpowiednio zaaranżowanej witryny sklepowej. A jak zabłysnąć w internecie i przyciągnąć uwagę?

Zacznij od wyboru nazwy swojego sklepu, pamiętaj, że będzie to również nazwa Twojej domeny internetowej. Musi więc być łatwa do zapamiętanie i zapisania. Jednym z najważniejszych elementów jest odpowiednio przygotowany content Twojej strony. Co powinien zawierać? Przede wszystkim przedstaw klientom swoją ofertę w ciekawy sposób. Niech stanowi odpowiedź na ich potrzeby i posiada emocjonalny wydźwięk. Odpowiednio przygotowane opisy powinny towarzyszyć każdemu produktowi oraz każdej kategorii. Ich celem jest nie tylko przyciągnięcie uwagi klientów, lecz także wypozycjonowaniu strony w przeglądarce google. Muszą między innymi spełniać wymogi seo – np. opierać się na odpowiednich słowach kluczowych. Dobrym rozwiązaniem jest również prowadzenie bloga, którego tematyka będzie ściśle powiązana ze sprzedawanymi przez Ciebie produktami, np. praktyczne porady jak wybierać dane produkty, czy czym powinny się cechować. Pamiętaj jednak, że teksty muszą być napisane prostym językiem, bez stosowania skomplikowanej terminologii. Nie zapomnij także o mediach społecznościowych i różnorodnych promocjach. Wiele osób do tego celu korzysta z usług profesjonalnych firm zajmujących się content marketingiem.

Sprawdzaj zainteresowanie klientów Twoją stroną

Czy zainteresowanie klientów można sprawdzić jedynie przez ilość sprzedanych produktów? Oczywiście, że nie. Obecnie masz dostępnych w internecie wiele narzędzi, dzięki któremu możesz sprawdzić jak wygląda ruch na stronie Twojego sklepu. Dla sprzedaży istotne jest nie tylko, ile osób trafiło na stronę ale także, czy wzbudziła w nich zainteresowanie na tyle by chcieli przejrzeć oferowane na niej produkty. Można się tego dowiedzieć sprawdzając ile czasu spędzała każda osoba wchodząca na stronę. Do tego celu służy między innymi przygotowane przez Google narzędzie – Google Analytics. To narzędzie umożliwi Ci analizę licznych danych dotyczących strony Twojego sklepu, dzięki czemu będziesz mógł poprawiać jakość swoich usług.


 Profesjonalne wsparcie sprzedaży dla e-commerce - wfirma.pl

Data publikacji: 2020-03-26, ostatnia zmiana: 2020-03-25

ZOBACZ OGŁOSZENIA

Praca w necie marketing
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Transport Przeprowadzki Usługi
Biała Podlaska
(woj. lubelskie)
Integracja Joomla z livechat
Kraków
(woj. małopolskie)
Poszukujemy przewoźników 24t tandem
Kalisz
(woj. wielkopolskie)
Inni obiecują - my pomagamy!
Miechów
(woj. małopolskie)
Wynajem busa 9osobowego Renault Trafic
Koło
(woj. wielkopolskie)
Usługi ogrodnicze/ Wertykulacja/ Trawa z rolki/ Opryski/ Koszenie
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Kompleksowy remont mieszkania zlecę
Łódź
(woj. łódzkie)
Transport Przeprowadzki Utylizacja Magazynowanie RZESZÓW
Rzeszów
(woj. podkarpackie)
Kierowca poszukiwany
Będzin
(woj. śląskie)
W Kwietniu 20% obicia
Bydgoszcz
(woj. kujawsko-pomorskie)
Biuro Syndyka sprzeda pakiet wierzytelności
Szczecin
(woj. zachodniopomorskie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Rozwód a kredyt hipoteczny
Rozwód kończy pewien wspólny okres w życiu dwojga ludzi. Często jednak zdarza się, że w trakcie trwania związku małżonkowie zaciągnęli kredyt hipoteczny. Co dzieje się z zobowiązaniem zaciągniętym pod...
Data publikacji: 2020-04-08
Tłumaczenia ustne i pisemne - rodzaje i różnice
Zarówno w przypadku firm i instytucji, jak również osób prywatnych, może pojawić się potrzeba przetłumaczenia różnego typy tekstów, na przykład dokumentów, instrukcji obsługi, tekstów literackich i in...
Data publikacji: 2020-04-04
Likwidacja bankrutującej firmy - jak zrobić to dobrze
W obecnych czasach coraz więcej firm boryka się z poważnymi problemami finansowymi. Globalna pandemia koronowirusa negatywnie wpływa na całą gospodarkę. Czasem najlepszym rozwiązaniem jest sprawna lik...
Data publikacji: 2020-04-01
E-deklaracje - czym są i jak je złożyć?
W obecnych czasach Internet odgrywa bardzo dużą rolę nie tylko w komunikowaniu się, ale jest również wykorzystywany do składania deklaracji podatkowych. Przy jego pomocy mamy możliwość rozliczenia się...
Data publikacji: 2020-03-31