Czy pozycjonowanie stron się opłaca?

Czy pozycjonowanie stron się opłaca?

Pozycjonowanie stron stało się nieodłącznym elementem strategii marketingowej, a na rynku pojawia się coraz to więcej agencji wyspecjalizowanych w tego rodzaju usługach. Czy warto jednak wydać - często spore - pieniądze na to, by nasza firma znalazła się wśród pierwszych wyników wyszukiwarki? Czy przekłada się to na realne korzyści? Zdecydowanie tak!

Pozycjonowanie idzie w parze z SEO

Wszelkie wysiłki służące pozycjonowaniu oraz temu, aby wyszukiwarka rozpoznała naszą stronę jako wartościową, wiążą się z koniecznością jej optymalizacji, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization). 

Zanim jednak do tego przystąpimy, warto dowiedzieć się jak sprawdzić pozycję strony w Google i jakie słowa kluczowe zostały wpisane przez użytkowników, którzy do nas dotarli. Służy do tego proste narzędzie Google Search Console, które pozwala zaindeksować naszą stronę, aby następnie dać nam dostęp do analityki wyszukiwania. Uzyskane dzięki temu informacje pozwolą nam lepiej dopasować słowa kluczowe, które chcemy umieścić w treściach udostępnianych na naszej stronie, a tym samym poprawić jej pozycję.

Należy również pamiętać, że wyniki działań SEO nie pojawiają się natychmiastowo. Pozycjonowanie strony jest procesem długookresowym, wymagającym stałych dostosowań pod kątem ciągle zmieniających się algorytmów Google. 

Korzyści wynikające z pozycjonowania

Pozycjonowanie przynosi firmie internetowej szereg wymiernych korzyści. Przede wszystkim, dobrze dobrane i urozmaicone słowa kluczowe sprawiają, że nasza strona zacznie się pojawiać coraz wyżej na listach wyszukiwań. Jak wiadomo, użytkownicy ograniczają się zwykle do sprawdzenia tylko kilku pierwszych pozycji na liście, jeśli więc znajdziemy się wśród tzw. TOP 3, ruch na naszej stronie znacznie się zwiększy. A wówczas zwiększy się również nasz współczynnik konwersji i - co najważniejsze - sprzedaż. 

Odpowiednie pozycjonowanie strony uwzględniające różne rodzaje słów kluczowych może być również rozumiane jako promocja naszej firmy, marki czy produktów. Co więcej, jest ona zupełnie nieinwazyjna (potencjalny klient nie odbiera jej jako reklamy, a sugestie Google traktuje jako autorytatywne), a tym samym skuteczniejsza. 

Ponadto, zwiększony ruch na naszej stronie pozwala nam na lepszą komunikację z istniejącymi i potencjalnymi klientami, co daje nam szanse na lepsze dostosowanie oferty do ich potrzeb.

Model rozliczenia a efekt

Biorąc pod uwagę rosnący popyt na usługi pozycjonowania, warto zwrócić uwagę na różne modele rozliczania stosowane przez agencje SEO. Nie wszystkie bowiem gwarantują te same efekty.

  1. Opłata za pozycję - na pierwszy rzut oka wygląda na rozwiązanie idealne. Umawiamy się, że nasza firma ma się znaleźć powiedzmy w TOP 10 i płacimy wtedy, kiedy się tam znajdzie. Niemniej jednak taka metoda rozliczenia wiąże się z ryzykiem, że zatrudniona agencja SEO dla jak najszybszego osiągnięcia zamierzonego celu zdecyduje się na podejrzane lub nielegalne metody pozycjonowania. Co więcej, ciągle zmieniające się algorytmy Google sprawiają, że o raz wywalczoną pozycję należy ciągle się troszczyć i prowadzić działania o zasięgu długoterminowym, aby ją utrzymać.
  2. Opłata abonamentowa / ryczałtowa - ten rodzaj rozliczenia z góry zakłada, że nasza umowa z agencją SEO będzie długookresowa. Znika presja na szybkie efekty, a naszemu kontrahentowi jest na rękę, aby wyniki pozycjonowania utrzymać w czasie. Warto z góry założyć ambitny cel. Stosunkowo łatwa w osiągnięciu pozycja może nieco rozleniwić naszego agenta.
  3. Opłata za statystykę odwiedzin - ten model zakłada, że należność agencji SEO będzie liczona w zależności od tego, o ile zwiększy się ruch na naszej stronie według okresowo przesyłanych statystyk. Wykorzystując Google Analytics, możemy sprawdzić, czy wzmożony ruch jest faktycznie wynikiem odpowiedniego pozycjonowania strony. 
  4. MIX (ryczałt + opłata za pozycję) - wydaje się najkorzystniejszym rozwiązaniem zarówno dla klienta, jak i agencji SEO. Zapewnia długookresowość wysiłków oraz ciągłą motywację do jak najlepszych wyników. 


Pozycjonowanie vs Google Ads

Pozycjonowanie stron dość często jest mylone z reklamami, jakie oferuje wyszukiwarka, czyli tzw. Google Ads. Trudno się temu dziwić. Oba narzędzia służą do osiągnięcia tego samego celu, czyli wysokiej pozycji na liście wyszukiwań. Istnieje jednak między nimi zasadnicza różnica.

Pozycjonowanie związane jest z wysiłkami wewnątrz strony, odpowiednim dopasowaniem jej treści tak, aby algorytmy Google uznały ją za godną polecenia i pokazania wśród naturalnych (organicznych) wyników wyszukiwania. 

Natomiast Google Ads to płatna reklama, przybierająca rozmaite formy (banery, linki itp). Wśród tych form jedną z najbardziej efektywnych są zdjęcia produktów klienta pojawiające się na samej górze listy wyszukiwań. Nie jest to jednak wynik organiczny, ale sponsorowany. 

Wśród pozostałych różnic między pozycjonowaniem a Google Ads należy wymienić:

  • okres oczekiwania na wyniki - Google Ads zapewnia wyniki natychmiastowe, a na rezultaty pozycjonowania najczęściej trzeba dość długo czekać
  • czas trwania - pozycjonowanie zapewnia wyniki długookresowe, a reklama w Google to działania sezonowe
  • struktura wyceny - cenę reklam ustala Google na zasadach “pay per click”, czyli opłaty za kliknięcie; cena pozycjonowania jest uzależniona od naszej umowy z agencją SEO
  • koszt - najczęściej pozycjonowanie jest znacznie tańsze niż reklamy Google Ads. 

Jak widać, odpowiednie wypozycjonowanie naszej strony może nam przynieść realne i wymierne korzyści, które znacznie przewyższają zainwestowany budżet. Warto powierzyć to zadanie profesjonalnej i doświadczonej agencji, która rozumie długookresowość i dynamikę działań SEO. W zależności od wyznaczonego celu można te działania uzupełnić o dodatkowe formy reklamy, jaką jest np. Google Ads.

Data publikacji: 2020-06-05, ostatnia zmiana: 2020-06-05

ZOBACZ OGŁOSZENIA

Skutery wodne, łódki serwis
Zielona Góra
(woj. lubuskie)
ELEKTRYK Plewiska k/Poznania
Plewiska
(woj. wielkopolskie)
Skuwanie kafli, podłogi, tynku, tel. 504-746-203, kucie betonu, Wrocław, cena.
Wrocław
(woj. dolnośląskie)
Oddam szczeniaczke Lusi
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Pomiary Elektryczne i Oświetlenia Poznań i Okolice
Poznań
(woj. wielkopolskie)
Ośrodek Terapii Wiosenna w TOP3 najlepszych ośrodków terapii uzależnień w Polsce
Ściejowice
(woj. małopolskie)
Rysunek techniczny 2D złożeniowy, aksonometryczny i CAD
Kraków
(woj. małopolskie)
Konsulting Zakupowy, Doradztwo Zakupowe, Wyszukiwanie najtrafniejszego produktu lub usługi przez Int
Międzychód
(woj. wielkopolskie)
Pomoc Drogowa Poznań
Poznań
(woj. wielkopolskie)
Sprawdzanie wierności
Radom
(woj. mazowieckie)
Nauka obsługi smartfona dla seniora. cena. tel. 504-746-203. Pomoc, Wrocław
Wrocław
(woj. dolnośląskie)
NOWOŚĆ !!! leasing nieruchomości dla konsumentów
Warszawa
(woj. mazowieckie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

W jaki sposób znaleźć najlepszą ofertę kredytu gotówkowego?
Bez względu na sytuację gospodarczą, rynek bankowy wciąż kusi nas reklamami kredytów konsumpcyjnych, które możemy wydać na dowolny cel. Sytuacja związana ze stopami procentowymi obecnie sprzyja zaciąg...
Data publikacji: 2020-10-19
Jak zarabiać w Internecie do 1000 zł i znacznie więcej? Poradnik zarabiania online
Każdy z nas chciałby otrzymać dodatkowe 100, 300, 500, 1000 zł, bądź więcej każdego miesiąca. Tak, by poprawić swój budżet domowy, spłacić długi bądź zbierać pieniądze na wakacje i gromadzadzić oszczę...
Data publikacji: 2020-06-12
Pomoc adwokata w sprawach z zakresu prawa pracy
Prawo pracy to jedna z najważniejszych gałęzi prawa. Zapraszamy do artykułu dla każdego pracownika!
Data publikacji: 2020-05-25
TikTok - w pogoni za marketingowymi trendami
Jedna z najszybciej rozwijających się platform społecznościowych na świecie, znajdująca się w tej samej lidze co Facebook, Instagram czy Twitter. Numer jeden na listach najchętniej pobieranych aplikac...
Data publikacji: 2020-05-22