Czy pozycjonowanie stron się opłaca?

Czy pozycjonowanie stron się opłaca?

Pozycjonowanie stron stało się nieodłącznym elementem strategii marketingowej, a na rynku pojawia się coraz to więcej agencji wyspecjalizowanych w tego rodzaju usługach. Czy warto jednak wydać - często spore - pieniądze na to, by nasza firma znalazła się wśród pierwszych wyników wyszukiwarki? Czy przekłada się to na realne korzyści? Zdecydowanie tak!

Pozycjonowanie idzie w parze z SEO

Wszelkie wysiłki służące pozycjonowaniu oraz temu, aby wyszukiwarka rozpoznała naszą stronę jako wartościową, wiążą się z koniecznością jej optymalizacji, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization). 

Zanim jednak do tego przystąpimy, warto dowiedzieć się jak sprawdzić pozycję strony w Google i jakie słowa kluczowe zostały wpisane przez użytkowników, którzy do nas dotarli. Służy do tego proste narzędzie Google Search Console, które pozwala zaindeksować naszą stronę, aby następnie dać nam dostęp do analityki wyszukiwania. Uzyskane dzięki temu informacje pozwolą nam lepiej dopasować słowa kluczowe, które chcemy umieścić w treściach udostępnianych na naszej stronie, a tym samym poprawić jej pozycję.

Należy również pamiętać, że wyniki działań SEO nie pojawiają się natychmiastowo. Pozycjonowanie strony jest procesem długookresowym, wymagającym stałych dostosowań pod kątem ciągle zmieniających się algorytmów Google. 

Korzyści wynikające z pozycjonowania

Pozycjonowanie przynosi firmie internetowej szereg wymiernych korzyści. Przede wszystkim, dobrze dobrane i urozmaicone słowa kluczowe sprawiają, że nasza strona zacznie się pojawiać coraz wyżej na listach wyszukiwań. Jak wiadomo, użytkownicy ograniczają się zwykle do sprawdzenia tylko kilku pierwszych pozycji na liście, jeśli więc znajdziemy się wśród tzw. TOP 3, ruch na naszej stronie znacznie się zwiększy. A wówczas zwiększy się również nasz współczynnik konwersji i - co najważniejsze - sprzedaż. 

Odpowiednie pozycjonowanie strony uwzględniające różne rodzaje słów kluczowych może być również rozumiane jako promocja naszej firmy, marki czy produktów. Co więcej, jest ona zupełnie nieinwazyjna (potencjalny klient nie odbiera jej jako reklamy, a sugestie Google traktuje jako autorytatywne), a tym samym skuteczniejsza. 

Ponadto, zwiększony ruch na naszej stronie pozwala nam na lepszą komunikację z istniejącymi i potencjalnymi klientami, co daje nam szanse na lepsze dostosowanie oferty do ich potrzeb.

Model rozliczenia a efekt

Biorąc pod uwagę rosnący popyt na usługi pozycjonowania, warto zwrócić uwagę na różne modele rozliczania stosowane przez agencje SEO. Nie wszystkie bowiem gwarantują te same efekty.

  1. Opłata za pozycję - na pierwszy rzut oka wygląda na rozwiązanie idealne. Umawiamy się, że nasza firma ma się znaleźć powiedzmy w TOP 10 i płacimy wtedy, kiedy się tam znajdzie. Niemniej jednak taka metoda rozliczenia wiąże się z ryzykiem, że zatrudniona agencja SEO dla jak najszybszego osiągnięcia zamierzonego celu zdecyduje się na podejrzane lub nielegalne metody pozycjonowania. Co więcej, ciągle zmieniające się algorytmy Google sprawiają, że o raz wywalczoną pozycję należy ciągle się troszczyć i prowadzić działania o zasięgu długoterminowym, aby ją utrzymać.
  2. Opłata abonamentowa / ryczałtowa - ten rodzaj rozliczenia z góry zakłada, że nasza umowa z agencją SEO będzie długookresowa. Znika presja na szybkie efekty, a naszemu kontrahentowi jest na rękę, aby wyniki pozycjonowania utrzymać w czasie. Warto z góry założyć ambitny cel. Stosunkowo łatwa w osiągnięciu pozycja może nieco rozleniwić naszego agenta.
  3. Opłata za statystykę odwiedzin - ten model zakłada, że należność agencji SEO będzie liczona w zależności od tego, o ile zwiększy się ruch na naszej stronie według okresowo przesyłanych statystyk. Wykorzystując Google Analytics, możemy sprawdzić, czy wzmożony ruch jest faktycznie wynikiem odpowiedniego pozycjonowania strony. 
  4. MIX (ryczałt + opłata za pozycję) - wydaje się najkorzystniejszym rozwiązaniem zarówno dla klienta, jak i agencji SEO. Zapewnia długookresowość wysiłków oraz ciągłą motywację do jak najlepszych wyników. 


Pozycjonowanie vs Google Ads

Pozycjonowanie stron dość często jest mylone z reklamami, jakie oferuje wyszukiwarka, czyli tzw. Google Ads. Trudno się temu dziwić. Oba narzędzia służą do osiągnięcia tego samego celu, czyli wysokiej pozycji na liście wyszukiwań. Istnieje jednak między nimi zasadnicza różnica.

Pozycjonowanie związane jest z wysiłkami wewnątrz strony, odpowiednim dopasowaniem jej treści tak, aby algorytmy Google uznały ją za godną polecenia i pokazania wśród naturalnych (organicznych) wyników wyszukiwania. 

Natomiast Google Ads to płatna reklama, przybierająca rozmaite formy (banery, linki itp). Wśród tych form jedną z najbardziej efektywnych są zdjęcia produktów klienta pojawiające się na samej górze listy wyszukiwań. Nie jest to jednak wynik organiczny, ale sponsorowany. 

Wśród pozostałych różnic między pozycjonowaniem a Google Ads należy wymienić:

  • okres oczekiwania na wyniki - Google Ads zapewnia wyniki natychmiastowe, a na rezultaty pozycjonowania najczęściej trzeba dość długo czekać
  • czas trwania - pozycjonowanie zapewnia wyniki długookresowe, a reklama w Google to działania sezonowe
  • struktura wyceny - cenę reklam ustala Google na zasadach “pay per click”, czyli opłaty za kliknięcie; cena pozycjonowania jest uzależniona od naszej umowy z agencją SEO
  • koszt - najczęściej pozycjonowanie jest znacznie tańsze niż reklamy Google Ads. 

Jak widać, odpowiednie wypozycjonowanie naszej strony może nam przynieść realne i wymierne korzyści, które znacznie przewyższają zainwestowany budżet. Warto powierzyć to zadanie profesjonalnej i doświadczonej agencji, która rozumie długookresowość i dynamikę działań SEO. W zależności od wyznaczonego celu można te działania uzupełnić o dodatkowe formy reklamy, jaką jest np. Google Ads.

Data publikacji: 2020-06-05, ostatnia zmiana: 2020-06-05

ZOBACZ OGŁOSZENIA

Sesja dla par. Sesja zdjęciowa dla dwojga. Pomysł na prezent. Fotograf Łódź
Łódź
(woj. łódzkie)
Czy potrzebujesz pożyczki pieniędzy w trybie pilnym ?
Wrocław
(woj. dolnośląskie)
Wózki inwalidzkie
Łódź
(woj. łódzkie)
Rejestracja Spółki W Republice Bulgarii BG 885 053 868
Kraków
(woj. małopolskie)
WooCommerce: Sprzedaż subskrypcyjna w WordPress
Bydgoszcz
(woj. kujawsko-pomorskie)
Platforma Moodle + Sklep WooCommerce
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Kwalifikowany Podpis Elektroniczny w 15 minut. Warszawa
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Wyjazdy integracyjne
Bielsko-Biała
(woj. śląskie)
Sprzedam spółkę z o.o.
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Błędy w strukturze baz danych
Lublin
(woj. lubelskie)
Montaż TV SAT Instalacje
Leszno
(woj. wielkopolskie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Kiedy warto zlecić testowanie użyteczności strony, sklepu internetowego?
Doświadczenia użytkownika związane z przebywaniem danej stronie intranetowej lub w sklepie online wpływają znacząco nie tylko na liczbę odwiedzin witryny, ale i jej pozycjonowanie w wyszukiwarce Googl...
Data publikacji: 2021-04-27
Jak sprawdzać ile co kosztuje, gdzie porównywać ceny przed zakupem?
Dostęp do wszelkiego rodzaju dóbr i towarów jest w dzisiejszych czasach niemal nieograniczony. Chcąc kupić jakiś produkt, możemy porównywać propozycje różnych producentów tak długo, aż znajdziemy mode...
Data publikacji: 2021-04-02
Planujesz inwestycję? Sprawdź, jak możesz ją sfinansować dzięki dotacjom unijnym!
Gotowy, aby skupić się na swojej twórczej pasji? Zaplanowałeś inwestycję, a teraz chcesz ją sfinalizować i sfinansować? Oto kilka sposobów na wsparcie finansowe Twoich marzeń. Poznaj, czytając dalej,...
Data publikacji: 2021-02-05
Gdzie najtaniej wypożyczyć samochód w Gdańsku i co wpływa na cenę?
Udajemy się na wakacje do Gdańska, ale nie zamierzamy brać własnego samochodu. Uznaliśmy, że polecimy tam samolotem, dzięki czemu szybciej dotrzemy na miejsce. Tylko że na miejscu nie chcemy być uzale...
Data publikacji: 2020-12-23

Zgłoś uwagi

Stale pracujemy nad wydajnością i wygodą korzystania ze Sprzedawacza. Jeżeli zauważyłeś błąd lub masz pomysł na nowe funkcjonalności - daj nam znać i przyczyń się do ulepszenia serwisu!

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez SoftNinjas Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, w celu świadczenia usług w ramach serwisu Sprzedawacz.pl - zgodnie z polityką prywatności.
* Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję Regulamin serwisu Sprzedawacz.pl.
Wyślij