Odpowiedź na pytanie "Jakiej produkcji jest Renault?" jest odpowiedzią prostą, bo tego motoryzacyjnego giganta blisko sto lat temu założyli bracia Renault z Francji, czyli miłośnicy wyścigów. Natomiast sama marka do dziś działa na Francuskim i na Europejskim rynku, produkując głównie zwrotne i pakowne auta miejskie, którymi wygodnie się manewruje po zatłoczonych parkingach.
W latach dziewięćdziesiątych wielu Europejczyków twierdziło, że modele marki Renault, czy też modele marki Citroen są znacznie gorszymi od typowego BMW Serii 3, ale obecnie wiele się zmieniło, czyli jeśli tak uważnie się przyrówna koszty zakupu i utrzymania i ewentualne koszty tych niespodziewanych napraw, to wyjdzie na to, że Renault nie jest opcją gorszą od tych bardziej szanowanych producentów, bo obecnie tacy bardziej szanowani producenci produkują bardzo drogie modele limuzyn, a te ich auta kompaktowe w porównaniu z wyrobami konkurencji są niestety dość drogimi. Dlatego Europejczycy przez te ostatnie dwadzieścia lat zaczęli bardziej doceniać modele Renault, takie jak Megane. Clio, czy też Twingo.
Renault produkuje swoje sprytne auta kompaktowe nie tylko we Francji i dlatego są one dostępnymi na całym świecie, czyli to producent globalny. Wytwarzający na bazie modeli kompaktowych takich jak Megane niewielkie wersje typu kombi. Mają one silniki poprzecznie umieszczone z przodu i napęd na oś przednią. Wiele znaczy też i to, że promień skrętu takiego auta wynosi trochę ponad pięć metrów. Dlatego właśnie takim samochodem genialnie się manewruje na parkingu przed typowym Europejskim marketem, a tylną kanapę takiego niewielkiego rodzinnego kombi można złożyć, czyli tak otrzyma się znaczną przestrzeń ładunkową w samochodzie, który ma mniej niż cztery i pół metra długości całkowitej.
W przypadku modeli Renault takich jak Megane też spotyka się automaty dwusprzęgłowe, czyli skrzynie automatyczne działające o wiele szybciej od tych najpopularniejszych automatów o prostszej konstrukcji. W przypadku tej konkretnej marki bardzo wiele znaczy też i to, że tę cenioną skrzynię otrzymuje się taniej niż w przypadku Audi lub BMW, bo te marki powszechnie uważa się za te o wiele lepsze, ale też i znacznie droższe. Okazja w przypadku marki takiej jak Renault tkwi też i w tym, że BMW trzyma wartość, czyli jeśli dany kierowca chce mieć bogato wyposażone BMW, to dokładnie za tę samą cenę otrzyma Renault z podobnym wyposażeniem i o te kilka lat młodsze.
Wielu z nas słyszało o tym, że modele marki Renault częściej się psują od BMW, ale na chwilę obecną mit ten nie jest prawdą, bo jakościowo na chwilę obecną modele kompaktowe wielu Europejskich producentów się do siebie zbliżyły, ale stereotyp nadal robi swoje i właśnie dlatego ośmioletni lub dziewięcioletni samochód marki BMW może kosztować tyle samo co Renault, które ma trochę ponad cztery lata. Rzecz jasna te dwa samochody mogą być podobnymi, jeśli chodzi o wyposażenie i walory funkcjonalne, ale ta bardziej ceniona marka i tak będzie tą droższą ze względu na stereotyp.
Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z autoryzowanym dealerem Mitsubishi i Hyundai AutoCentrumLis.pl
Data publikacji: 2021-02-23, ostatnia zmiana: 2021-04-08