Na rynku wtórnym można spotkać cztery generacje koreańskiego SUV-a marki Hyundai Tucson. Co ciekawe, w międzyczasie koreański producent zmodyfikował nazewnictwo modeli na światowych rynkach, czego wynikiem może być brak II generacji modelu w europejskiej ofercie – zaprezentowano tutaj bliźniaczy model ix35. Na Stary Kontynent nazwa Tucson powróciła w 2015 roku.
Hyundai Tucson I zaprezentowany został w 2004 roku, pozostając na większości rynków przez kolejne 5 lat. Zaliczany do kompaktowych SUV-ów pojazd dostępny był z kilkoma jednostkami napędowymi. Najpopularniejsze to benzynowe 2,0 o mocy 139 KM oraz diesle 2,0, generujące od 111 do 150 KM. Na szczycie gamy była odmiana V6 (2656 ccm, 173 KM). W ofercie odmiany 4WD oraz auta z przednim napędem.
Hyundai Tucson II – na rynku wtórnym występuje sporadycznie, zazwyczaj jest to import ze Stanów Zjednoczonych. Wersje z napędem na przód lub na cztery koła. Tylko silniki benzynowe w trzech wersjach pojemności i mocy. Produkcja w latach 2009-2015, lifting w 2013.
Hyundai Tucson III generacji produkowana była od roku 2015 (modyfikacje w 2018 roku). Możliwość zamówienia wersji z przednim napędem lub 4x4. Silniki benzynowe (moc od 132 do 177 KM), wysokoprężne (115-185 KM). Od 2018 roku także wysokoprężna hybryda (185 KM).
Hyundai Tucson IV – prezentacja w 2020 roku. Silniki diesla i benzynowa. W ofercie hybryda (tym razem oparta na jednostce benzynowej). Napęd na przód lub na obie osie. Przedstawiono także wersję z dłuższym o 13 cm nadwoziem (Tucson L), która z czasem na polskim rynku wtórnym powinna pojawiać się na sprzedaż z prywatnego importu z USA i Kanady.
Debiut Hyundaia Tucsona ściśle związany jest z bliźniaczą Kią Sportage II generacji i tak jest do dziś (Sportage I było klasycznym autem terenowym, opartym na ramie). Na rynku wtórnym pierwsza generacja Tucsona ceniona jest za ogólną trwałość (pojawiają się kłopoty z korozją), terenową stylistykę oraz niezłe właściwości jezdne na gorszych nawierzchniach. Kolejne modele zyskiwały więcej cech klasycznych aut osobowych o modnym wyglądzie i sporej przestrzeni dla pasażerów. Silniki, benzynowe i diesla, zyskały dobrą opinię. Wersje z klasycznymi silnikami benzynowymi (bez wtrysku bezpośredniego) dobrze znoszą eksploatację na LPG.
Głównym konkurentem jest Kia Sportage, różniąca się detalami stylistycznymi nadwozia i wnętrza – przestronność kabiny oraz silniki te same. Szukając większego SUV-a koreańskiej produkcji, warto rozważyć Hyundaia Santa Fe lub Kię Sorento. Bezpośrednią konkurencją w klasie kompaktowych SUV-ów spoza Korei będą między innymi: Renault Koleos, Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX, Volkswagen Tiguan czy Ford C-Max.
Data publikacji: 2022-06-15, ostatnia zmiana: 2022-12-14