Jak zacząć sprzedawać w internecie, własny sklep internetowy?

Jak zacząć sprzedawać w internecie, własny sklep internetowy?

Założenie sklepu internetowego wbrew pozorom wcale nie jest trudne, dziś może sobie na to pozwolić niemalże każdy. A jak się za to zabrać? Jak zacząć sprzedawać w internecie i jak najprościej otworzyć własny e-sklep?

Jaki CMS dla sklepu internetowego?

CMS, czyli System Zarządzania Treścią to skuteczny i jeden z najprostszych sposobów na założenie sklepu internetowego bez znajomości programowania. Decydując się na tę opcję, będziesz mógł szybko i bez większych problemów dodawać nowe towary, zdjęcia produktów, opisy i grafiki. Shopify to przykład jednego z CMS sklepów internetowych, który jest prosty w obsłudze, bezpieczny i kompatybilny z aplikacjami społecznościowymi. Ponadto uznawany jest za najpopularniejszą sklepową platformę abonamentową na świecie. A jaki inny CMS dla sklepu internetowego możesz wybrać? W sieci znajdziesz również PrestaShop, Shoper, WooCommerce i wiele innych.

Wybór odpowiedniego CMS-u jest istotny z jeszcze jednego powodu. Pozwoli ci on łatwo zoptymalizować stronę, dzięki czemu będzie nie tylko przyjazna dla twoich potencjalnych klientów, ale również dla wyszukiwarki. Dobry CMS zwyczajnie ułatwi ci pozycjonowanie, co jest niezwykle istotne, jeśli chcesz, aby twój e-sklep był widoczny w sieci. Przy wyborze odpowiedniego systemu zarządzania treścią nie zawsze warto kierować się ceną, czasem lepiej dopłacić, a zainwestować w CMS dający znacznie więcej możliwości.

Wygląd sklepu internetowego

Ten punkt również wiąże się z wyborem odpowiedniego CMS-u… Jeśli chcesz sprzedawać w sieci, musisz zadbać o odpowiedni wygląd swojego e-sklepu. Pamiętaj, że klienci kupują oczami, dlatego jeśli chcesz odnieść sukces w branży e-commerce, musisz zadbać o ładne, przejrzyste zdjęcia produktów, a także szablon spójny z wizerunkiem twojej marki. Możesz zająć się tym samodzielnie (o ile się na tym znasz), zlecić zadania grafikom lub wybrać najłatwiejszą opcję, czyli współpracę z agencją, która nie tylko założy twój sklep online, ale właśnie zadba o jego stronę graficzną. W kwestii wyglądu nie bez znacznie pozostaje również odpowiednia nawigacja, która ułatwi twoim klientom poruszanie się po sklepie internetowym. Tacy eksperci dobrze znają zasady UX/UI, więc stworzą dla ciebie e-sklep, który będzie nie tylko ładny, ale również użyteczny.

Jednak bez względu na to, czy zdecydujesz się na pomoc agencji, czy sam będziesz dbał o wizualną stronę swojego sklepu internetowego, musisz pamiętać o kilku podstawowych kwestiach w tym temacie. Po pierwsze, aby klient chętnie korzystał z twojego e-sklepu jego obsługa nie może mu sprawiać problemów. Powinien być on przejrzysty, intuicyjny, posiadać znany użytkownikom układ strony i prostą nawigację (menu, stopka strony). Jeśli nie wiesz jak się za to zabrać, przejrzyj inne znane ci sklepy online i zwróć uwagę na to, gdzie rozmieszczone są na nich poszczególne elementy. Sprawdź, co znajduje się na takich e-sklepach i wyciągnij z tych obserwacji stosowne wnioski. Nie zapomnij również zwrócić uwagę na dostępne sposoby płatności, jeśli porównasz kilka znanych e-sklepów, łatwiej będzie wybrać ci taką opcję, z której najchętniej korzystają klienci.

Kolejnym istotnym elementem, który wpływa na wygląd e-sklepu, a tym samym zachęca użytkowników do korzystania z jego usług są zdjęcia. Jak już powiedzieliśmy, klienci kupują głównie oczami, dlatego charakterystyce tego elementu strony poświęcimy nieco więcej uwagi.

Zdjęcia produktów w e-sklepie

Nie będziemy tutaj tłumaczyć, jak zrobić odpowiednie tło czy oświetlenie, ale skupimy się na tym, na co ty, jako właściciel e-sklepu, musisz zwrócić uwagę, robiąc zdjęcia samodzielnie lub zlecając to zadanie profesjonalnego fotografowi. Przede wszystkim zdjęcia na stronie twojego sklepu internetowego muszą być prawdziwe, czyli to, jak dany produkt prezentuje się na zdjęciu nie może wiele odbiegać od tego, jak wygląda on w rzeczywistości. W przeciwnym razie „nabierzesz” kilku klientów, ale oni już nigdy nie wrócą, a na dodatek mogą tylko i wyłącznie zaszkodzić reputacji twojego sklepu. W dzisiejszych czasach największą rolę odgrywa marketing poleceń, dlatego należy dbać o klienta, tym bardziej że konkurencja w sieci jest naprawdę ogromna.

W sklepie internetowym to bez wątpienia zdjęcia sprzedają, dlatego fotografując swoje produkty, warto pokazać je w szerszym kontekście. Co to oznacza? Jeśli sprzedajesz biżuterię lub ubrania, nie rób zdjęć na wieszakach, a zaprezentuj swoje produkty na modelu/modelce. Pokazuj produkty w użyciu. Dzięki temu potencjalnym klientom łatwiej będzie podjąć decyzję o zakupie. Pamiętaj również, aby pod żadnym pozorem nie korzystać z cudzych zdjęć… To zawsze się źle kończy.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Od stworzenia sklepu internetowego do realnej sprzedaży niestety jest długa droga. Konkurencja w e-handlu jest ogromna, dlatego, jeśli chcesz, aby klienci trafili do twojego sklepu internetowego, musisz najpierw zadbać o jego widoczność w sieci. W tym celu warto zainwestować w pozycjonowanie. Najlepiej zlecić to doświadczonej agencji SEO, ponieważ niewłaściwe pozycjonowanie może skończyć się nałożeniem filtra od Google. Jednak, jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie, pamiętaj, że niezwykle istotny jest dobór odpowiednich fraz kluczowych i optymalizacja strony. Dobrze, jeśli w twoim sklepie internetowym działa blog, w którym będziesz publikować praktyczne poradniki, bogate we wspomniane wyżej frazy i linkowania wewnętrzne do kategorii czy podkategorii produktów. Pozycjonowanie sklepu internetowego to obszerny temat, którego nie jesteśmy w stanie tutaj w pełni omówić, ale postaramy się po krótce wytłumaczyć, na co na pewno musisz zwrócić uwagę, aby twój e-sklep był widoczny w wyszukiwarce.

Po pierwsze, optymalizacja strony, czyli intuicyjna nawigacja, o której już wspominaliśmy, a także responsywność, czyli dostosowanie jej m.in. do urządzeń mobilnych (uwierz, że większość klientów dokonuje zakupów online bezpośrednio z telefonu). Bardzo istotny jest także meta-title i meta-description, czyli tytuł i opis twojego e-sklepu, który będzie się wyświetlał w wyszukiwarce i tym samym zachęcał do wejścia na stronę. Nie bez znaczenia pozostaje również rozmiar zdjęć, o których pisaliśmy wcześniej, a także ALT, czyli ich opis.

Wizytówka Google dla sklepu internetowego

Jeśli oprócz sklepu internetowego prowadzisz również ten stacjonarny lub przynajmniej posiadasz punkt odbioru osobistego, powinieneś pomyśleć o wizytówce Google Moja Firma, tym bardziej że jest ona całkowicie darmowa. Dzięki niej będziesz mógł skutecznie przyciągnąć zainteresowanie potencjalnych klientów z twojej okolicy. Wizytówka Google wyświetli najważniejsze informacje o twoim sklepie, takie jak adres czy numer kontaktowy, a także opinie klientów. Będziesz mógł tam również podać aktualne godziny otwarcia twojego punktu. Zalet tego rozwiązania jest naprawdę wiele, wizytówka zapewni ci także dostęp do statystyk, dzięki, którym będziesz mógł sprawdzać, ile osób ją wyświetliło.

Pamiętaj również o uzupełnieniu zdjęć w wizytówce Google, nie tylko tych prezentujących poszczególne produkty, ale również budynek twojego sklepu stacjonarnego.


Data publikacji: 2020-10-29, ostatnia zmiana: 2020-10-29

ZOBACZ OGŁOSZENIA

NordVPN VPN Service - subskrypcja na 6 miesięcy
129,90 zł
Rzeszów
(woj. podkarpackie)
Microsoft Access 2019 MOLP EDU
159,90 zł
Tarnowskie Góry
(woj. śląskie)
WinRAR v. 5.x (1 licencja) EDU
129,90 zł
Gorlice
(woj. małopolskie)
Microsoft 365 Apps for Business - licencja elektroniczna na rok
539,00 zł
Świętochłowice
(woj. śląskie)
Microsoft 365 Personal PL - licencja na rok
299,00 zł
Świeradów-Zdrój
(woj. dolnośląskie)
Microsoft Office 2019 Home & Business ENG
1 359,00 zł
Wrocław
(woj. dolnośląskie)
Microsoft Office 2019 Pro All Lang ESD
2 199,00 zł
Rybnik
(woj. śląskie)
Microsoft 365 Family (Office 365 Home Premium) ESD 32/64 (ML)
389,00 zł
Malbork
(woj. pomorskie)
Microsoft 365 Business Basic - licencja na rok
299,00 zł
Kętrzyn
(woj. warmińsko-mazurskie)
Czas na aktualizację oprogramowania Asseco WAPRO ERP
214,00 zł
Lublin
(woj. lubelskie)
Microsoft Office 2019 Home & Student PL
649,00 zł
Nowogard
(woj. zachodniopomorskie)
Microsoft 365 Personal All Lang - licencja na rok ESD
299,00 zł
Gdańsk
(woj. pomorskie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Osad z kamienia - jak mu zapobiec?
Woda jest niezbędnym elementem naszego codziennego życia, służąc nie tylko do picia, ale również do szerokiej gamy czynności domowych i przemysłowych. Jednakże, pomimo jej życiodajnych właściwości, wo...
Data publikacji: 2024-03-26
Uniwersalna umowa kupna sprzedaży - do pobrania PDF oraz DOC
Zwykle umowę kupna sprzedaży stosujemy tylko przy zakupie samochodu lub motocykla. Warto jednak o niej pomyśleć, również, gdy kupujemy sprzęt o wartości kilkuset lub kilku tysięcy złotych i zależy nam...
Data publikacji: 2024-01-05
Wybieramy najlepszy miernik pola elektromagnetycznego na własny użytek
Miernik pola elektromagnetycznego to jedno z tych urządzeń, które w dzisiejszych czasach pozwala nam w sposób precyzyjny kontrolować to zjawisko w najbliższym otoczeniu. Urządzenie to, wykorzystywane...
Data publikacji: 2024-01-05
Czym kierować się przy wyborze odpowiednich słuchawek bezprzewodowych do biegania
Słuchawki bezprzewodowe stały się integralną częścią naszego życia, oferując wygodę i swobodę ruchu. Jednakże, gdy chodzi o wybór słuchawek dedykowanych bieganiu, istnieje kilka istotnych aspektów, kt...
Data publikacji: 2023-10-18