Jak zacząć sprzedawać w internecie, własny sklep internetowy?

Jak zacząć sprzedawać w internecie, własny sklep internetowy?

Założenie sklepu internetowego wbrew pozorom wcale nie jest trudne, dziś może sobie na to pozwolić niemalże każdy. A jak się za to zabrać? Jak zacząć sprzedawać w internecie i jak najprościej otworzyć własny e-sklep?

Jaki CMS dla sklepu internetowego?

CMS, czyli System Zarządzania Treścią to skuteczny i jeden z najprostszych sposobów na założenie sklepu internetowego bez znajomości programowania. Decydując się na tę opcję, będziesz mógł szybko i bez większych problemów dodawać nowe towary, zdjęcia produktów, opisy i grafiki. Shopify to przykład jednego z CMS sklepów internetowych, który jest prosty w obsłudze, bezpieczny i kompatybilny z aplikacjami społecznościowymi. Ponadto uznawany jest za najpopularniejszą sklepową platformę abonamentową na świecie. A jaki inny CMS dla sklepu internetowego możesz wybrać? W sieci znajdziesz również PrestaShop, Shoper, WooCommerce i wiele innych.

Wybór odpowiedniego CMS-u jest istotny z jeszcze jednego powodu. Pozwoli ci on łatwo zoptymalizować stronę, dzięki czemu będzie nie tylko przyjazna dla twoich potencjalnych klientów, ale również dla wyszukiwarki. Dobry CMS zwyczajnie ułatwi ci pozycjonowanie, co jest niezwykle istotne, jeśli chcesz, aby twój e-sklep był widoczny w sieci. Przy wyborze odpowiedniego systemu zarządzania treścią nie zawsze warto kierować się ceną, czasem lepiej dopłacić, a zainwestować w CMS dający znacznie więcej możliwości.

Wygląd sklepu internetowego

Ten punkt również wiąże się z wyborem odpowiedniego CMS-u… Jeśli chcesz sprzedawać w sieci, musisz zadbać o odpowiedni wygląd swojego e-sklepu. Pamiętaj, że klienci kupują oczami, dlatego jeśli chcesz odnieść sukces w branży e-commerce, musisz zadbać o ładne, przejrzyste zdjęcia produktów, a także szablon spójny z wizerunkiem twojej marki. Możesz zająć się tym samodzielnie (o ile się na tym znasz), zlecić zadania grafikom lub wybrać najłatwiejszą opcję, czyli współpracę z agencją, która nie tylko założy twój sklep online, ale właśnie zadba o jego stronę graficzną. W kwestii wyglądu nie bez znacznie pozostaje również odpowiednia nawigacja, która ułatwi twoim klientom poruszanie się po sklepie internetowym. Tacy eksperci dobrze znają zasady UX/UI, więc stworzą dla ciebie e-sklep, który będzie nie tylko ładny, ale również użyteczny.

Jednak bez względu na to, czy zdecydujesz się na pomoc agencji, czy sam będziesz dbał o wizualną stronę swojego sklepu internetowego, musisz pamiętać o kilku podstawowych kwestiach w tym temacie. Po pierwsze, aby klient chętnie korzystał z twojego e-sklepu jego obsługa nie może mu sprawiać problemów. Powinien być on przejrzysty, intuicyjny, posiadać znany użytkownikom układ strony i prostą nawigację (menu, stopka strony). Jeśli nie wiesz jak się za to zabrać, przejrzyj inne znane ci sklepy online i zwróć uwagę na to, gdzie rozmieszczone są na nich poszczególne elementy. Sprawdź, co znajduje się na takich e-sklepach i wyciągnij z tych obserwacji stosowne wnioski. Nie zapomnij również zwrócić uwagę na dostępne sposoby płatności, jeśli porównasz kilka znanych e-sklepów, łatwiej będzie wybrać ci taką opcję, z której najchętniej korzystają klienci.

Kolejnym istotnym elementem, który wpływa na wygląd e-sklepu, a tym samym zachęca użytkowników do korzystania z jego usług są zdjęcia. Jak już powiedzieliśmy, klienci kupują głównie oczami, dlatego charakterystyce tego elementu strony poświęcimy nieco więcej uwagi.

Zdjęcia produktów w e-sklepie

Nie będziemy tutaj tłumaczyć, jak zrobić odpowiednie tło czy oświetlenie, ale skupimy się na tym, na co ty, jako właściciel e-sklepu, musisz zwrócić uwagę, robiąc zdjęcia samodzielnie lub zlecając to zadanie profesjonalnego fotografowi. Przede wszystkim zdjęcia na stronie twojego sklepu internetowego muszą być prawdziwe, czyli to, jak dany produkt prezentuje się na zdjęciu nie może wiele odbiegać od tego, jak wygląda on w rzeczywistości. W przeciwnym razie „nabierzesz” kilku klientów, ale oni już nigdy nie wrócą, a na dodatek mogą tylko i wyłącznie zaszkodzić reputacji twojego sklepu. W dzisiejszych czasach największą rolę odgrywa marketing poleceń, dlatego należy dbać o klienta, tym bardziej że konkurencja w sieci jest naprawdę ogromna.

W sklepie internetowym to bez wątpienia zdjęcia sprzedają, dlatego fotografując swoje produkty, warto pokazać je w szerszym kontekście. Co to oznacza? Jeśli sprzedajesz biżuterię lub ubrania, nie rób zdjęć na wieszakach, a zaprezentuj swoje produkty na modelu/modelce. Pokazuj produkty w użyciu. Dzięki temu potencjalnym klientom łatwiej będzie podjąć decyzję o zakupie. Pamiętaj również, aby pod żadnym pozorem nie korzystać z cudzych zdjęć… To zawsze się źle kończy.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Od stworzenia sklepu internetowego do realnej sprzedaży niestety jest długa droga. Konkurencja w e-handlu jest ogromna, dlatego, jeśli chcesz, aby klienci trafili do twojego sklepu internetowego, musisz najpierw zadbać o jego widoczność w sieci. W tym celu warto zainwestować w pozycjonowanie. Najlepiej zlecić to doświadczonej agencji SEO, ponieważ niewłaściwe pozycjonowanie może skończyć się nałożeniem filtra od Google. Jednak, jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie, pamiętaj, że niezwykle istotny jest dobór odpowiednich fraz kluczowych i optymalizacja strony. Dobrze, jeśli w twoim sklepie internetowym działa blog, w którym będziesz publikować praktyczne poradniki, bogate we wspomniane wyżej frazy i linkowania wewnętrzne do kategorii czy podkategorii produktów. Pozycjonowanie sklepu internetowego to obszerny temat, którego nie jesteśmy w stanie tutaj w pełni omówić, ale postaramy się po krótce wytłumaczyć, na co na pewno musisz zwrócić uwagę, aby twój e-sklep był widoczny w wyszukiwarce.

Po pierwsze, optymalizacja strony, czyli intuicyjna nawigacja, o której już wspominaliśmy, a także responsywność, czyli dostosowanie jej m.in. do urządzeń mobilnych (uwierz, że większość klientów dokonuje zakupów online bezpośrednio z telefonu). Bardzo istotny jest także meta-title i meta-description, czyli tytuł i opis twojego e-sklepu, który będzie się wyświetlał w wyszukiwarce i tym samym zachęcał do wejścia na stronę. Nie bez znaczenia pozostaje również rozmiar zdjęć, o których pisaliśmy wcześniej, a także ALT, czyli ich opis.

Wizytówka Google dla sklepu internetowego

Jeśli oprócz sklepu internetowego prowadzisz również ten stacjonarny lub przynajmniej posiadasz punkt odbioru osobistego, powinieneś pomyśleć o wizytówce Google Moja Firma, tym bardziej że jest ona całkowicie darmowa. Dzięki niej będziesz mógł skutecznie przyciągnąć zainteresowanie potencjalnych klientów z twojej okolicy. Wizytówka Google wyświetli najważniejsze informacje o twoim sklepie, takie jak adres czy numer kontaktowy, a także opinie klientów. Będziesz mógł tam również podać aktualne godziny otwarcia twojego punktu. Zalet tego rozwiązania jest naprawdę wiele, wizytówka zapewni ci także dostęp do statystyk, dzięki, którym będziesz mógł sprawdzać, ile osób ją wyświetliło.

Pamiętaj również o uzupełnieniu zdjęć w wizytówce Google, nie tylko tych prezentujących poszczególne produkty, ale również budynek twojego sklepu stacjonarnego.


Data publikacji: 2020-10-29, ostatnia zmiana: 2020-10-29

ZOBACZ OGŁOSZENIA

Microsoft Access 2019 MOLP EDU
149,90 zł
Tarnowskie Góry
(woj. śląskie)
Microsoft Office 365 Personal 32/64 ML
189,00 zł
Dąbrowa Górnicza
(woj. śląskie)
NordVPN VPN Service - subskrypcja na 6 miesięcy
129,90 zł
Rzeszów
(woj. podkarpackie)
Microsoft Office 365 Enterprise E5 Subskrypcja 1 rok
1 843,77 zł
Łomża
(woj. podlaskie)
Microsoft 365 Personal All Lang - licencja na rok ESD
299,00 zł
Gdańsk
(woj. pomorskie)
Microsoft 365 Personal PL - licencja na rok
299,00 zł
Świeradów-Zdrój
(woj. dolnośląskie)
Platforma internetowa handlu hurtowego B2B
1,00 zł
Lublin
(woj. lubelskie)
Microsoft 365 Family PL - licencja na rok
399,00 zł
Jastrzębie-Zdrój
(woj. śląskie)
Microsoft 365 Business Standard - licencja na rok
679,00 zł
Mikołów
(woj. śląskie)
Czas na aktualizację oprogramowania Asseco WAPRO ERP
214,00 zł
Lublin
(woj. lubelskie)
Program: Subiekt GT  - 3 stanowiska
567,00 zł
Wrocław
(woj. dolnośląskie)
Microsoft Office 2019 Home & Business PL
1 199,00 zł
Ciechanów
(woj. mazowieckie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Konwerter Unicable - co daje i jak go podłączyć?
Kompletny zestaw satelitarny dobrej jakości jest absolutną podstawą komfortowego odbioru telewizji cyfrowej. W jego skład wchodzi kilka elementów, a jednym z nich jest konwerter satelitarny. Jest on n...
Data publikacji: 2021-06-01
Słuchawki - na co zwrócić uwagę przy ich wyborze
Zakup słuchawek wiążę się często z koniecznością podjęcia trudnej decyzji, przy której kierujemy się szerokim zestawem kryteriów. Obecnie na rynku znajdziemy niemal niezliczoną ilość modeli o niewielk...
Data publikacji: 2021-05-28
Oczyszczacz powietrza na alergię?
Średnio aż 30 proc. osób zamieszkujących kraje wysoko rozwinięte jest dotkniętych różnego rodzaju alergiami – w Polsce dotyczy to nawet 40 proc. społeczeństwa. Na alergiczny nieżyt nosa może chorować...
Data publikacji: 2021-05-13
Baseus i Wozinsky - co łączy obie marki?
Akcesoria GSM są rozwiązaniami, które ułatwiają nam życie na co dzień. Dzięki uchwytom na telefon możesz wygodnie i bezpiecznie korzystać ze smartfona w aucie, a ładowarki indukcyjne umożliwiają bezpr...
Data publikacji: 2021-05-11

Zgłoś uwagi

Stale pracujemy nad wydajnością i wygodą korzystania ze Sprzedawacza. Jeżeli zauważyłeś błąd lub masz pomysł na nowe funkcjonalności - daj nam znać i przyczyń się do ulepszenia serwisu!

*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez SoftNinjas Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, w celu świadczenia usług w ramach serwisu Sprzedawacz.pl - zgodnie z polityką prywatności.
* Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję Regulamin serwisu Sprzedawacz.pl.
Wyślij