Tiktok Ads to coraz bardziej rozpoznawalna forma publikowania reklamy. Tworzenie reklam Tiktok to proces, który może wydawać się prosty. Nie jest to oczywiście prawda, z wielu względów. Dotarcie do konkretnych użytkowników Tiktoka, może okazać się trudniejsze niż na takiej platformie jak Facebook. Jednakże, zanim cokolwiek wpłynie na niezdecydowanie się na umieszczenie kampanii reklamowej na Tiktoku, warto poznać szczegóły tego, jak działa reklamowanie na tej platformie. Tiktok Ads oferuje dwie możliwości stworzenia reklamy. Kampanie reklamowe Tiktok cechuje bardzo duża elastyczność działań. Dlaczego? Ze względu na to, że dzięki tej platformie Twoja marka nie tylko ma możliwość reklamowania produktów czy też usług. Tiktok to aplikacja, która zdecydowanie zbliża firmy z ich potencjalnymi klientami, więc rozgraniczenie między klient - firma zmniejsza się, szczególnie w przypadku kreowania wyzwań do użytkowników kampanii.
W aplikacji Tiktok ten model jest podobny do innych aplikacji (Facebook, Google itd). Ceny zatem będą zależeć jedynie od tego, jak duży jest rynek konkurencyjny w danej branży, co za tym idzie - jeżeli Twoja marka zamierza się reklamować w dziedzinie, która jest oblegana w aplikacji Tiktok, ceny będą wyższe. Konto aukcyjne umożliwia umieszczenie reklamy wideo, których długość musi się zmieścić między 5 a 60 sekund - reklamy Tiktok Ads w tym przypadku pojawiać się będzie w zakładce "Dla Ciebie" użytkownika aplikacji. W przypadku tego modelu bardzo ważne jest, poprawne ustawienie kwestii dotyczących targetowania. Grupa docelowa, której zostanie wyświetlona reklama, ujrzy ją dopiero w trakcie przeglądania wyżej wymienionej zakładki. Ten zabieg działa podobnie do reklam na platformie YouTube, które pokazują się trakcie oglądania filmu, lecz w przypadku TikToka można je pominąć od razu.
W przypadku tej opcji reklam Tiktok ceny są ustalane odgórnie przez aplikację i jest najpopularniejszy, a zarazem najbardziej widoczny. Tutaj podejście może być bardzo różne. Czasami topowe marki stosują wideo, którego celem jest zaproszenie użytkowników aplikacji do wyzwania, które trwa 6 dni - np. marka X tworzy film z taneczną choreografią i "wyzywa" innych do nagrania własnych wideo. Właśnie za pomocą tego rodzaju reklamy, istnieje możliwość stworzenia oryginalnej interakcji z użytkownikami. Pomysły mogą być różne = np. kup nasz produkt i zatańcz z nim do muzyki, która została przedstawiona w reklamie, najlepsze filmy nagrodzimy drobnymi akcesoriami od naszej marki. Reasumując, rzecz w tym, aby pobudzać klientów do pewnych działań, które pozwolą przekonać się o tym, że sprzedawany produkt warty ich uwagi. Drugi format reklamy z modelu rezerwacyjnego umożliwia wyświetlanie reklamy zaraz po uruchomieniu użytkownikom aplikacji Tiktok.
Tiktok advertising może bardzo pozytywnie wpłynąć na rozpoznawalność marki. Dlaczego? Poniżej przedstawimy kilka istotnych zalet reklamowania marki na Tiktoku:
Na tym etapie kreowania własnych reklam na Tiktoku można ustalić grupę docelową. Jednakże nie jest to tak skuteczne, jak w przypadku innych aplikacji. Dlaczego? Instalując Tiktoka na urządzeniach iOS, użytkownik ma możliwość zablokowania pobierania przez aplikację informacji o jego "ruchach" w sieci. Zatem czynnik dotarcia do konkretnych użytkowników zdecydowanie się zmniejsza. Oczywiście w przypadku np. Facebooka użytkownik również może to zrobić, lecz nie wyświetla się to jako komunikat od razu, po zainstalowaniu tylko jest ukryte w wyrażanych zgodach. Targetowanie jest mimo wszystko możliwe za pomocą innych danych (wiek, płeć, lokalizacja itd) i nowoczesnych rozwiązań wprowadzonych przez Tiktoka - Custom Audience i Looklike Audience.
Tiktok Ads manager to również narzędzie, które ułatwia w pełni poruszanie się w aplikacji klientom biznesowym. Manager zbiera informacje dotyczące:
Najważniejszym aspektem jest oryginalności i "wstrzelenie się" w trendy, które regularnie zmieniają się w aplikacji. Jeżeli Twoja marka ma stać się popularna, pomysł na film-reklamę musi być trafiony i interesujący. Drugą kwestią, która jest ważna to popularność tworzenia reklam przez duże marki na Tiktoku. Ten rodzaj marketingu nie jest zbyt popularny wśród dużych firm, ponieważ nakłady finansowe są duże, a do tego dochodzi kwestia wspomniana powyżej. Jednakże reklamę wideo Tiktok może (przy sukcesie) zobaczyć nawet kilka milionów użytkowników. Warto więc spróbować, póki ten rynek nie jest tak bardzo oblegany, a sukces może okazać się kluczem do rozwoju Twojej marki.
Koszty reklam na Tiktoku uzależnione są od kilku czynników, przy czym ważne jest, jaki model został wybrany do reklamowania marki. Model aukcyjny pobiera opłatę od:
W drugim modelu, tak jak wcześniej wspomnieliśmy sytuacja jest zależna od wybranego formatu reklamy, modelu rezerwacyjnego.
Data publikacji: 2022-11-30, ostatnia zmiana: 2022-12-02