Promocja, pozycjonowanie i w ogóle prowadzenie sklepu internetowego to obecnie nieproste zadanie. Przede wszystkim przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów wymaga coraz większych nakładów energii, pracy i pomysłowości. Dzisiaj o użytkownika, który mógłby stać się potencjalnym klientem, naprawdę trzeba walczyć. W tej walce pomóc może agencja e-commerce.
Sklepy internetowe oparte na rozwiązaniach Open Source, jak i SaaS wymagają ogromu pracy. Niezależnie od tego, czy masz już wieloletnie doświadczenie w branży ecommerce czy też dopiero stawiasz w niej swoje pierwsze kroki, musisz zaakceptować fakt, że czasy, kiedy klienci właściwie sami trafiali na twoją witrynę, dawno się kończyły. Dzisiaj rywalizacja w branży e-commerce jest absolutnie ogromna i wymaga regularnej pracy nad pozycjonowaniem sklepu, odpowiednim prowadzenie content marketingu, łączenia działań marketingowych i sprzedażowych, generowania leadów i zarządzania nimi, wykorzystania możliwości marketing automation i podejmowania się jeszcze wielu innych zadań.
Wielu właścicieli nie ma czasu na tak dogłębną analizę marketingową, często brakuje im odpowiedniego zespołu lub też po prostu odczuwają potrzebę świeżego, zdystansowanego spojrzenia z zewnątrz. Niezależnie od tego, z pomocą może przyjść dobra agencja ecommerce, która
Modeli współpracy przy sklepie internetowym z agencją e-commerce jest wiele. Bardzo wiele zależy od twoich oczekiwań, specyfiki branży, produktu/usługi, rynku, pozycji na nim i wielu innych zmiennych. Ważne, aby na samym początku wypracować model współpracy, który autentycznie będzie ci odpowiadać, spełniać potrzeby, mieścić się w budżecie.
Bardzo często popełnianym przy promocji i pozycjonowaniu sklepu internetowego (szczególnie gdy motorem zmian są spadające słupki sprzedaży) błędem jest pokładanie największych nadziei w działaniach doraźnych. Oczywiście dobre kampanie reklamowe, współpraca z influencerami — to może przynieść dobre wyniki, pod warunkiem jednak, że połączone zostanie z bardziej długofalową strategią. Jednorazowe, chwilowe akcje nie prowadzą najczęściej do skutecznego i stałego zwiększenia ruchu na stronie. Tutaj strategię marketingową rozbudować trzeba o dobry content marketing, kampanię mailingową, socialmediową, odpowiednie landing page zbierające ruch ze strony i sprzyjające generowaniu leadów. Dobra agencja e-commerce jest w stanie w znacznym stopniu pomóc ci zaprojektować takie działania szyte na miarę twoich potrzeb, oczekiwań, wyzwań. Może także część lub większość zadań od ciebie po prostu przejąć, jeśli nie dysponujesz zespołem, który np. byłby w stanie zrealizować szeroko zakrojoną kampanię contentową.
Pomoc profesjonalistów przydaje się zawsze. Oczywiście nie zawsze mamy na nią czas, nie zawsze dysponujemy środkami na spore wydatki marketingowe. Warto jednak zauważyć, że czasami już samo doradztwo ze strony specjalistów z branży jest w stanie wiele zmienić w strategii promowania i pozycjonowania sklepu. Z takiej pomocy warto zawsze skorzystać na etapie budowy strony, bo można lepiej skonstruować langing page, od razu uwzględnić miejsca na content, formularze, zbieranie ruchu, stymulowanie zainteresowania odbiorcy. Pamiętać jednak trzeba, że to zawsze jest praca na żywym organizmie, co oznacza, że warto regularnie robić audyt, pracować nad optymalizacją i weryfikować strategię pozycjonowania.
Data publikacji: 2024-04-26, ostatnia zmiana: 2024-04-26