Skuteczna reklama online nie musi pociągać za sobą bardzo wysokich wydatków. Co wybrać dla małej firmy, która chce zaistnieć w sieci?
Internet daje każdej firmie wyrównane szanse na to, aby dotrzeć do klientów. Tutaj każdy przedsiębiorca może założyć swoją stronę internetową i może korzystać także z szerokiej gamy metod promocji, aby zwiększyć swój zasięg. Reklama internetowa nie jest przy tym dużym kosztem, co powoduje, że na inwestycje w tym zakresie decydują się nawet mniejsze firmy.
Jaka reklama w internecie będzie najlepszą propozycją dla firmy, która nie dysponuje dużym budżetem na akcje marketingowe?
Jest to jedna z najczęściej zamawianych reklam w internecie, która również ma bardzo atrakcyjne ceny. Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych, co w skrócie określane jest jako SEO (od ang. search engine optimization), to metoda reklamy w wyszukiwarkach internetowych, najczęściej w Google.
SEO to kompleksowe działania, które koncentrują się na wypromowaniu adresu strony internetowej należącej do firmy. Gdy będzie on znajdował się na wysokiej pozycji na liście wyszukiwania, wtedy będzie natychmiast lepiej widoczny, co także przełoży się na większe zainteresowanie daną stroną i wyższą liczbę odwiedzin.
Reklama ta dzielona jest na działania prowadzone na stronie – to optymalizacja, a także poza nią – to pozycjonowanie. Jest skuteczna i przystępna cenowo, niemniej jednak należy korzystać z niej systematycznie, by strona mogła utrzymać się na atrakcyjnej pozycji.
To kolejna metoda reklamy internetowej, która wykorzystuje wyszukiwarkę internetową. Linki sponsorowane są oferowane głównie przez Google jako reklama Google Ads (dawniej AdWords).
Linki sponsorowane to reklama w internecie polegająca na zaprezentowaniu na stronie wyszukiwarki sponsorowanych linków prowadzących do promowanej strony. Są one powiązane ze słowami wpisywanymi do wyszukiwarki, dlatego też prezentują tylko te reklamy, które mogą zainteresować potencjalnego klienta.
Rozliczenia w przypadku kampanii linków sponsorowanych prowadzone są za kliknięcie, a nie za wyświetlenie reklamy. Zaawansowane metody budżetowania kampanii pozwalają na dopasowanie jej także do potrzeb mniejszych firm.
Kolejna skuteczna reklama internetowa dla małych firm to reklama w mediach społecznościowych – social media marketing.
Dzisiaj to popularna metoda promocji wybierana zarówno przez małe, jak również największe firmy na świecie. Wykorzystuje potencjał popularnych mediów społecznościowych – Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat to tylko kilka z nich.
Taka reklama w internecie może polegać na założeniu strony w danym medium i prowadzeniu jej przez systematyczne publikowanie wpisów i angażowanie fanów. To działania, które można prowadzić bezpłatnie. Do dyspozycji są również płatne formy reklamy w mediach społecznościowych, na przykład Facebook Ads. Płatne formy reklamy pozwalają na precyzyjne dotarcie do określonej grupy docelowej.
Tania i skuteczna reklama w internecie to także e-mail marketing, czyli przesyłanie reklamowych wiadomości e-mail bezpośrednio do odbiorców.
Tego rodzaju metoda kojarzona jest często ze spamem, ale zamówione wiadomości, na przykład w formie newsletterów, pozwalają na uzyskanie bardzo dobrych efektów. Są one rekomendowane głównie dla sklepów internetowych – pozwalają na informowanie o nowościach, promocjach, przesyłanie kuponów rabatowych.
Artykuł powstał we współpracy z Agencją Reklamową Online Group z Krakowa.
Data publikacji: 2020-04-25, ostatnia zmiana: 2020-04-22