Reklama internetowa dla małej firmy. Co sprawdzi się najlepiej?

Reklama internetowa dla małej firmy. Co sprawdzi się najlepiej?

Skuteczna reklama online nie musi pociągać za sobą bardzo wysokich wydatków. Co wybrać dla małej firmy, która chce zaistnieć w sieci?

Internet daje każdej firmie wyrównane szanse na to, aby dotrzeć do klientów. Tutaj każdy przedsiębiorca może założyć swoją stronę internetową i może korzystać także z szerokiej gamy metod promocji, aby zwiększyć swój zasięg. Reklama internetowa nie jest przy tym dużym kosztem, co powoduje, że na inwestycje w tym zakresie decydują się nawet mniejsze firmy.

Jaka reklama w internecie będzie najlepszą propozycją dla firmy, która nie dysponuje dużym budżetem na akcje marketingowe?

Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych

Jest to jedna z najczęściej zamawianych reklam w internecie, która również ma bardzo atrakcyjne ceny. Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych, co w skrócie określane jest jako SEO (od ang. search engine optimization), to metoda reklamy w wyszukiwarkach internetowych, najczęściej w Google.

SEO to kompleksowe działania, które koncentrują się na wypromowaniu adresu strony internetowej należącej do firmy. Gdy będzie on znajdował się na wysokiej pozycji na liście wyszukiwania, wtedy będzie natychmiast lepiej widoczny, co także przełoży się na większe zainteresowanie daną stroną i wyższą liczbę odwiedzin.

Reklama ta dzielona jest na działania prowadzone na stronie – to optymalizacja, a także poza nią – to pozycjonowanie. Jest skuteczna i przystępna cenowo, niemniej jednak należy korzystać z niej systematycznie, by strona mogła utrzymać się na atrakcyjnej pozycji.

Linki sponsorowane

To kolejna metoda reklamy internetowej, która wykorzystuje wyszukiwarkę internetową. Linki sponsorowane są oferowane głównie przez Google jako reklama Google Ads (dawniej AdWords).

Linki sponsorowane to reklama w internecie polegająca na zaprezentowaniu na stronie wyszukiwarki sponsorowanych linków prowadzących do promowanej strony. Są one powiązane ze słowami wpisywanymi do wyszukiwarki, dlatego też prezentują tylko te reklamy, które mogą zainteresować potencjalnego klienta.

Rozliczenia w przypadku kampanii linków sponsorowanych prowadzone są za kliknięcie, a nie za wyświetlenie reklamy. Zaawansowane metody budżetowania kampanii pozwalają na dopasowanie jej także do potrzeb mniejszych firm.


Marketing w mediach społecznościowych

Kolejna skuteczna reklama internetowa dla małych firm to reklama w mediach społecznościowych – social media marketing.

Dzisiaj to popularna metoda promocji wybierana zarówno przez małe, jak również największe firmy na świecie. Wykorzystuje potencjał popularnych mediów społecznościowych – Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat to tylko kilka z nich.

Taka reklama w internecie może polegać na założeniu strony w danym medium i prowadzeniu jej przez systematyczne publikowanie wpisów i angażowanie fanów. To działania, które można prowadzić bezpłatnie. Do dyspozycji są również płatne formy reklamy w mediach społecznościowych, na przykład Facebook Ads. Płatne formy reklamy pozwalają na precyzyjne dotarcie do określonej grupy docelowej.

E-mail marketing

Tania i skuteczna reklama w internecie to także e-mail marketing, czyli przesyłanie reklamowych wiadomości e-mail bezpośrednio do odbiorców.

Tego rodzaju metoda kojarzona jest często ze spamem, ale zamówione wiadomości, na przykład w formie newsletterów, pozwalają na uzyskanie bardzo dobrych efektów. Są one rekomendowane głównie dla sklepów internetowych – pozwalają na informowanie o nowościach, promocjach, przesyłanie kuponów rabatowych.


Artykuł powstał we współpracy z Agencją Reklamową Online Group z Krakowa.


Data publikacji: 2020-04-25, ostatnia zmiana: 2020-04-22

ZOBACZ OGŁOSZENIA

Marketing dla małych firm
1 843,77 zł
Piszczac
(woj. lubelskie)
Ulotki dwustronne w 24H - wydruk 1000 szt. Papier: kreda 130g - KOLOR
124,99 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Strona Internetowa - strony www, wizytówki online, sklepy, SEO, pozycjonowanie
499,00 zł
Białystok
(woj. podlaskie)
Pozyskam klientów do mikroprzedsiębiorstw
1 843,77 zł
Lublin
(woj. lubelskie)
Strona internetowa sklep online szybkie realizacje FV23%
500,00 zł
Kraków
(woj. małopolskie)
80g.pl - ładna strona internetowa już od 1zł / dzień
364,00 zł
Tarnowskie Góry
(woj. śląskie)
888 58 5555 złoty numer Heyah
899,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Baner reklamowy w centrum miasta wynajmę
200,00 zł
Inowrocław
(woj. kujawsko-pomorskie)
Baner reklamowy w centrum miasta
1,00 zł
Inowrocław
(woj. kujawsko-pomorskie)
Akcje Górnicze kupie
1,00 zł
Ruda Śląska
(woj. śląskie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Sprzedaż w Internecie z każdym rokiem w górę
Jak wyglądał pierwszy handel internetowy? Co się zmieniło na przestrzeni czasu i jakie są najnowsze trendy i możliwości sprzedaży w internecie? Przedstawiamy zarys historii e-commerce, podpowiadamy, w...
Data publikacji: 2020-10-02
Sprzedaż w internecie w liczbach, kiedyś a dzisiaj, jak zmieniała się sprzedaż przez ostatnie 20 lat?
Liczne badania pokazują, że 80% decyzji zakupowych podejmujemy właśnie w internecie. Jesteśmy bardziej świadomi swoich potrzeb i oczekujemy jedynie doradztwa w kwestii wyboru produktów czy usług. A ja...
Data publikacji: 2020-09-27
Skuteczna promocja w Internecie - jak to zrobić?
Z pewnością wielu z Was posiada swoje konta na Instagramie, Facebooku i YouTube. Chęć pokazania się innym oraz dotarcie do dużej ilości odbiorców to obecnie priorytet, dla twórców działających w media...
Data publikacji: 2020-09-01
Wdrażasz nowy produkt? Producent opakowań Cię o to zapyta
Wdrażanie opakowań z tworzyw sztucznych, folii, papieru czy szkła to proces angażujący wiele działów w firmie, a nawet najwyższego szczebla decydentów. Na uwadze trzeba mieć nie tylko koszty opakowań,...
Data publikacji: 2020-08-04