Jak sprzedawać na WordPress i WooCommerce?

Jak sprzedawać na WordPress i WooCommerce?

Darmowy i popularny system CMS WordPress już od kilkunastu lat używany jest przez miliony użytkowników, blogerów, czy przedsiębiorców na całym świecie. Powstał w 2003 roku i na początku był znany jedynie jako platforma blogowa, z czasem jednak rozwijany zyskał nowe funkcjonalności oraz rzeszę wiernych fanów. Dziś ma spory udział procentowy w stronach internetowych, na jakie można natrafić w Internecie. Od dobrych kilku lat można się spotkać również ze sklepami internetowymi, korzystającymi z silnika systemu WordPress oraz e-commercowej wtyczki WooCommerce, która umożliwia zwykłej stronie wdrożyć możliwość prowadzenia handlu elektronicznego w jej obrębie.

Słów kilka o wtyczce WooCommerce

Wtyczka, która odpowiada za e-commerce, czyli WooCommerce jest zupełnie darmowa i pierwsza jej wersja powstała w 2011 roku. Kilka lat później, bo w 2014 roku najnowsza wówczas wersja wtyczki zanotowała aż 4 miliony pobrań i instalacji. Obecnie korzystają z niej małe sklepy internetowe, średnie, jak i również te duże, posiadające w ofercie kilkadziesiąt, a nawet kilkaset produktów. Wtyczkę tę można zainstalować na każdej stronie, korzystającej z WordPressa i od początku do końca skonfigurować swój własny sklep internetowy, wprowadzając po kolei kategorie produktowe, produkty, wraz z parametrami i ich szczegółowymi opisami, galeriami. Prowadzenie sklepu w WooCommerce jest bezpłatne, lecz niektóre, rozbudowane opcje, jak chociażby wtyczki wspierające, czy raportujące sprzedaż mogą być dostępne po wykupieniu.

Jak założyć sklep WordPress?

Żeby poprawnie założyć, a w zasadzie dać początek dla sklepu internetowego potrzebne są dwa kroki. Instalacja systemu WordPress, a następnie pobranie wtyczki WooCommerce. Nie oznacza to jednak, że od teraz sklep będzie już działał i sprzedawał, gdyż jak wiadomo, potrzebna jest jego konfiguracja.

Najpierw jednak warto stworzyć fundament dla sklepu, czyli zbudować poprawnie stronę internetową. Podstawą będzie tu strona główna, podstrony z kategoriami i produktami, ale również takie podstrony jak "O nas", przybliżające doświadczenie i okoliczności powstania firmy, czy "Kontakt" informujący, jak skontaktować się z daną firmą. Gdy już tylko zarys strony będzie gotowy i będzie zachęcał wchodzącego na stronę główną użytkownika, można przejść do oferty sklepu, czyli stworzenia i ułożenia kategorii oraz wprowadzenia produktów.

Czytaj także o: https://siriuspro.pl/wordpress-sklep-internetowy-woocommerce

Wprowadzanie produktów do sklepu

Podobnie, jak i wprowadzanie podstawowych zmian w WordPress, tak i wprowadzanie produktów w sklepie WooCommerce nie jest trudne i skomplikowane. Poprzez widoczną w panelu administratorskim po lewej stronie zakładkę "Produkty" kolejno najpierw należy utworzyć kategorie produktowe, jak i również opcjonalnie tagi, czy atrybuty. Po przygotowaniu poprawnej struktury kategorii można już przejść do wprowadzania produktów na stronę sklepu. Odbywa się to za pomocą tej samej zakładki za pomocą opcji "Dodaj nowy". Wprowadzany produkt należy przede wszystkim zatytułować, przypisać do odpowiedniej kategorii oraz dodać inne przydatne dla potencjalnego klienta informacje takie jak zdjęcie produktu, opis, specyfikacja techniczna (wymiary, waga, kolor itd.), aktualny stan magazynowy, czy czas wysyłki. WooCommerce umożliwia wprowadzanie atrybutów, które są szczególnie przydatne w przypadku niektórych branż, takich jak chociażby obuwnicza, która oferuje przykładowo jeden model buta w różnych rozmiarach, czy opcjach kolorystycznych. Uzupełnienie kategorii i produktów to jeden z najważniejszych kroków, wpływający później na komfort użytkowania strony, a nawet sprzedaż. Trafiający na stronę Internauta musi przede wszystkim z łatwością poruszać się po nawigacji i znaleźć interesującego go produkt.

Konfiguracja sklepu

Gdy strona zaczyna się prezentować dobrze, a oferta wypełniona jest produktami, można przejść do kolejnego, finałowego etapu, czyli ustawienia niezbędnych do funkcjonowania sklepu rzeczy. Przede wszystkim należy skonfigurować opcje płatności i udostępnić najlepiej te opcje, które są często przez użytkowników stosowane, czyli szybkie płatności, portfele elektroniczne, karta płatności itd. Żeby jednak wszystko się udało, trzeba jednak skontaktować się z operatorami popularnych bramek płatności i pozyskać specjalne klucze potrzebne do konfiguracji. W późniejszym kroku czas na konfigurację wysyłek i dodanie dostawców, którzy będą obsługiwali przyszłe przesyłki do klientów. Należy również uzupełnić ważne dane takie jak adres firmy, NIP, czy nr konta bankowego do przelewu. Oprócz tego trzeba również opracować indywidualny dla sklepu regulamin oraz politykę prywatności z poszanowaniem rozporządzenia RODO, które weszło w życie w 2018 roku.

Optymalizacja SEO i marketing internetowy

Ważnym argumentem, przemawiającym na korzyść sklepu internetowego w WordPress jest przyjazność pod kątem pozycjonowania i SEO. Zarówno strony, jak i sklepy internetowe w oparciu o silnik tego systemu są łatwe w optymalizacji i dostosowaniu do wymagań, jakie stawia przed właścicielem strony wyszukiwarka. Nie będzie, więc większego problemu, aby ustawić wzbogacony o frazy kluczowe meta tytuł, czy meta opis, a także dodać treść tekstową dla poszczególnych produktów, a także ustawić inne parametry techniczne takie jak plik z mapą strony (sitemap), czy plik robots.txt.

Pozycjonując stronę lub też nie, zawsze warto śledzić jej wyniki oraz wyniki sprzedaży za pomocą różnych narzędzi analitycznych. Najbardziej popularnymi są oczywiście oferowane przez cyfrowego giganta - Google Search Console i Google Analytics. Pozwalają one sprawdzić m.in. poprzez jakie kanały dostają się na stronę użytkownicy, jakie podstrony są najczęściej wyświetlane, jakie produkty najchętniej kupowane i jaką skuteczność ma strona. Aby monitorować na bieżąco statystyki i wyniki strony internetowej należy zarejestrować stronę w usłudze, a następnie umieścić w kodzie strony odpowiedni skrypt analityczny.

WooCommerce vs. inne oprogramowania e-commerce

Sklep zbudowany w oparciu o system WordPress daje realną możliwość prowadzenia sprzedaży elektronicznej w zupełności za darmo, będąc tym samym twardym konkurentem dla innych platform e-commerce, które dostępne są jedynie za opłatą. Biorąc pod uwagę inne płatne systemy dla sklepów internetowych, dedykowana dla systemu WordPress wtyczka e-commerce (WooCommerce) wydaje się być idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z handlem elektronicznym i liczą każdą złotówkę. Jak wiadomo, każdy prowadzący działalność gospodarczą, a więc również właściciel sklepu co miesiąc ponosi już liczne koszty, związane z prowadzeniem działalności, podatkami, utrzymaniem pracowników oraz marketingiem firmy. W tym przypadku nie musi się martwić też kosztami związanymi z utrzymaniem sklepu internetowego w Internecie, a płatne oprogramowania e-commerce potrafią być już wystarczającym, dodatkowym ciężarem dla przedsiębiorcy.

Na korzyść przemawiają również inne kwestie takie jak chociażby wyjątkowo duża społeczność, która niekiedy jest również wsparciem. Popularność tego CMS'a sprawia, że na każdym kroku w Internecie można spotkać się z cennymi wskazówkami, grupami wsparcia, czy forami internetowymi, poświęconymi WordPressowi. Daje to duże szanse, dla właścicieli stron, którzy chcą utrzymać i zajmować się swoją witryną internetową sami, bez potrzeby specjalistów. Tysiące różnych wtyczek, zarówno w wersjach bezpłatnych, jak i płatnych to tysiące rozmaitych możliwości i funkcjonalności, jakie można wdrożyć w obrębie własnej strony, tak, by ją ulepszyć.

Sprawdź także: https://siriuspro.pl/koszt-pozycjonowania-sklepu-internetowego

Data publikacji: 2020-12-30, ostatnia zmiana: 2020-12-30

ZOBACZ OGŁOSZENIA

Baner reklamowy w centrum miasta wynajmę
200,00 zł
Inowrocław
(woj. kujawsko-pomorskie)
Pozyskam klientów do mikroprzedsiębiorstw
1 843,77 zł
Lublin
(woj. lubelskie)
Akcje Górnicze kupie
1,00 zł
Ruda Śląska
(woj. śląskie)
Marketing dla małych firm
1 843,77 zł
Piszczac
(woj. lubelskie)
Ulotki dwustronne w 24H - wydruk 1000 szt. Papier: kreda 130g - KOLOR
124,99 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Ekologiczne torby z nadrukiem - na zamówienie - hurt
1,00 zł
Rzeszów
(woj. podkarpackie)
Dzielnicowy Portal Informacyjny Warszawy - City Media
123,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Sprzedaż w Internecie z każdym rokiem w górę
Jak wyglądał pierwszy handel internetowy? Co się zmieniło na przestrzeni czasu i jakie są najnowsze trendy i możliwości sprzedaży w internecie? Przedstawiamy zarys historii e-commerce, podpowiadamy, w...
Data publikacji: 2020-10-02
Sprzedaż w internecie w liczbach, kiedyś a dzisiaj, jak zmieniała się sprzedaż przez ostatnie 20 lat?
Liczne badania pokazują, że 80% decyzji zakupowych podejmujemy właśnie w internecie. Jesteśmy bardziej świadomi swoich potrzeb i oczekujemy jedynie doradztwa w kwestii wyboru produktów czy usług. A ja...
Data publikacji: 2020-09-27
Skuteczna promocja w Internecie - jak to zrobić?
Z pewnością wielu z Was posiada swoje konta na Instagramie, Facebooku i YouTube. Chęć pokazania się innym oraz dotarcie do dużej ilości odbiorców to obecnie priorytet, dla twórców działających w media...
Data publikacji: 2020-09-01
Wdrażasz nowy produkt? Producent opakowań Cię o to zapyta
Wdrażanie opakowań z tworzyw sztucznych, folii, papieru czy szkła to proces angażujący wiele działów w firmie, a nawet najwyższego szczebla decydentów. Na uwadze trzeba mieć nie tylko koszty opakowań,...
Data publikacji: 2020-08-04