Tworzenie treści zwłaszcza w dzisiejszych czasach dzięki szerokim możliwościom, niezliczonym źródłom, którymi można się inspirować wydaje się, że nie powinno sprawiać problemów. Każdy doświadczony autor odpowiadający w swojej firmie za aktualności, rozwijanie bloga, bądź redagowanie materiałów prasowych wie jednak, z jakimi wyzwaniami wiąże się praca na tym stanowisku. W artykule znajdziesz przydatne informacje pomoce przy tworzeniu treści do wykorzystania między innymi na stronach internetowych.
Już podczas zastanawiania się, w jaki sposób treść powinna wyglądać, co chcemy zawrzeć w tekście oraz jak obszerny powinien być artykuł, aby wyczerpał dany temat niezbędne jest ustalenie jego celu. Każdy tekst ma jakieś przeznaczenie, które powinno nam, jako autorom, przyświecać przy każdym zdaniu, które stworzymy. Odwiecznym dylematem, a na pewno od momenu, kiedy świadomość roli pozycjonowana stron internetowych zaczęła się rozwijać, jest to, czy napisać tekst przemyślany, ciekawy i rozwiązujący problemu czytelników czy też większą część czasu poświęcić na wybranie słów kluczowych. Nie bez znaczenia są także narzędzia, z których można skorzystać tworząc dowolny tekst. Pomagają one w znalezieniu nie tylko inspiracji na tematy, ale także podpowiadają gotowe nagłówki, słowa kluczowe oraz problemy, które warto poruszyć.
Wybór słów kluczowych i ich research często zajmuje więcej czasu niż napisanie samego artykułu. Teksty na zamówienie powinny spełniać swoje zadanie, a więc warto zadbać o ich formę. Nagłówki, formatowanie tekstu, odpowiednia stylistyka oraz anchory na kluczowe dla nas frazy kluczowe. To wszystko składa się na tekst idealny, który zarówno będzie stanowił wartość merytoryczną dla użytkownika, a jednocześnie będzie systematycznie budował ruch organiczny, czyli pochodzący z wyszukiwarki internetowej. W tekstach na zamówienie najczęściej pojawia się zestaw starannie dobranych słów kluczowych, które pozwalają wskazać robotom wyszukiwarek istotne frazy. Portfolio narzędzi oferowanych przez agencje internetowe oraz specjalistów z zakresu pozycjonowania i kampanii w internecie jest całkiem pokaźne. Dzięki wyszukanemu oprogramowaniu z łatwością znajdziemy gotowy tytuł tekstu, frazy kluczowe oraz podpowiedzi odnośnie samej konstrukcji tekstu. Pisanie artykułów dzięki takiemu przygotowaniu staje się pracą, która przede wszystkim jest usystematyzowana i niesie za sobą wiele możliwości na budowanie ruchu na dowolnie wybrane frazy kluczowe.
Pisanie tekstów na zlecenie najczęściej zlecane jest przez pracowników odpowiadających za marketing czy też bezpośrednio przez właścicieli firm agencjom zewnętrznym, bądź też freelancerom specjalizującym się w tej dziedzinie. Tekst zgodny z SEO jest starannie przemyślanym produktem, który znajdzie swoje miejsce na portalach tematycznych, powiązanych z branżą klienta. Dlatego niezbędne jest umiejętne połączenie kreatywności, przedstawienia rozwiązania problemu oraz technikaliów SEO, aby móc stworzyć artykuł interesujący zleceniodawcę.
Bardzo wielu właścicieli stron internetowych poszukuje autorów na portalach społecznościowych, czy różnego rodzaju stronach z ofertami. Tymczasem poszukiwanie osoby do współpracy tzw copywritera w takich miejscach wiąże się niestety czasem i z wieloma godzinami przeglądania otrzymanych ofert czy umawiania się na teksty próbne. W najgorszym przypadku może się okazać, że poszukiwania nie przyniosły żadnego skutku i dobrego copywritera wciąż brakuje.
Autorzy tekstów pisanych pod SEO bardzo często pracują jako freelancerzy. Także dla nich poszukiwanie zleceń na własną rękę bywa męczące i trudne. Aby ułatwić zadanie i dla copywriterów, i dla właścicieli stron, którzy potrzebują merytorycznych artykułów zgodnych z zasadami pozycjonowania, powstają portale zrzeszające autorów jak Arkana Treści. Zasada działania jest prosta - wystarczy stworzyć zamówienie na tekst, możliwie najprecyzyjniej określić, co ma się w nim znaleźć, a później po prostu czekać, aż jeden z autorów je zarezerwuje i w ciągu kilku godzin prześle gotowe efekty swojej pracy. Koniec z przeszukiwaniem portali społecznościowych, czy wystawianiem płatnych ogłoszeń.
Aby tekst napisany przez copywritera spełniał wszystkie wymagania zleceniodawcy, w zamówieniu powinny pojawić się dokładnie opisane wytyczne. Ważne jest, aby były one napisane konkretnie, ale jednocześnie przekazywały możliwie jak najwięcej informacji. Autorzy najczęściej mówią o dwóch kwestiach, które powinny zostać wyjaśnione na tym etapie zamówienia.
1. Tekst zgodny z SEO wymaga podania ustalonych wcześniej słów kluczowych, anchorów, czy wymaganych nagłówków. Dziś już naprawdę rzadko się zdarza, aby na stronach internetowych zamieszczane były treści nieprzygotowane pod pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Informacje odnośnie wymagań SEO powinny zostać podane już na samym początku zlecenia w konkretny sposób tak, aby copywriter nie miał żadnych wątpliwości co do fraz kluczowych, czy zawartych w tekście linków.
2. Pisanie artykułów o wartości merytorycznej to zadanie każdego copywritera pracującego na łamach portalu. Nikogo jednak nie dziwi fakt, że autor może mieć inny pomysł na treść artykułu, niż ktoś, kto zleca jego napisanie. Aby uniknąć wszelkich nieporozumień, a jednocześnie dać copywriterowi miejsce na wykorzystanie własnej wiedzy, doświadczenia i kreatywności, poza wytycznymi odnośnie SEO warto dołączyć do zamówienia także informacje na temat tego, o czym powinien opowiadać artykuł.
Dobrze działający portal zrzeszający autorów musi posiadać pewne reguły ułatwiające codzienną pracę. Ułatwieniem dla copywriterów z pewnością jest określenie przez zleceniodawcę swoich wymagań, czy ustalenie oferowanej stawki. Inaczej wygląda sprawa, gdy spojrzy się na nią od strony osoby zamawiającej teksty. Czego ona może potrzebować, aby zamówienia nie sprawiały problemów, a otrzymywane teksty były dokładnie tym, czego się potrzebuje?
· Określony czas pracy to prosta wiadomość dla partnera, kiedy może on otrzymać gotowe artykuły. Sprawnie działający portal powinien znaleźć złoty środek pomiędzy szybkim efektem dla zleceniodawcy a swobodą pracy autorów.
· Czasem potrzebne są poprawki, ponieważ żaden copywriter nie jest nieomylny, a bywa i tak, że pomiędzy nim a zlecającym dojdzie do zwykłego nieporozumienia. Poprawki nie wpływają na ocenę copywritera, a dają pełną swobodę kontaktu z autorem odnośnie gotowego dzieła.
· Live czat z autorem to sposób na uniknięcie przeciągających się poprawek tekstu i zwykłą rozmowę na temat tego, co ma się w nim znaleźć. Czat działa dokładnie tak, jak każdy komunikator na portalu społecznościowym.
Data publikacji: 2020-07-03, ostatnia zmiana: 2020-07-03