Jak sprzedawać na portalu Sprzedawacz.pl z zyskiem? Marża, narzut i porady dla handlujących


Od wystawienia pierwszych ogłoszeń do regularnego handlowania w sieci droga bywa krótka. Gdy sprzedaż w Internecie staje się sposobem na życie, pora poznać triki pozwalające na maksymalizację zysków. Warto też dowiedzieć się, z kim współpracować, by ułatwić sobie prowadzenie działalności gospodarczej w sieci.

Czym jest marża?

Marżą określa się różnicę między kosztami zakupu lub wyprodukowania danej rzeczy a ceną, za którą została ona sprzedana. Jest to jeden z dwóch (oprócz narzutu) sposobów określania swojego zysku.

Na pozór obliczanie marży wydaje się proste. Wystarczy odjąć wyższą wartość, czyli cenę od niższej kwoty, a więc tej, po której produkt został nabyty w hurtowni albo od kosztów materiałów potrzebnych do jego wytworzenia.

W większości przypadków trzeba uwzględnić jeszcze kilka części składowych marży. Należą do nich koszty:

  • dystrybucji, czyli opłaty za usługi firm kurierskich;
  • magazynowania;
  • podatków.

W przypadku osób, których biznes zdążył się już rozwinąć, po stronie wydatków niekiedy trzeba jeszcze uwzględnić kwoty na wynagrodzenie pracowników i wynajem powierzchni biurowo-magazynowej. Do tego dochodzą sumy wydawane na reklamy np. kampanie Google Ads.

Marża a narzut. Na czym polega różnica?

Dużo łatwiej wylicza się narzut. W tym przypadku liczy się tylko cena zakupu i sprzedaży. Różnice między tą wartością a marżą warto wyjaśnić poprzez porównanie.

Obliczanie marży

Ze względu na wiele zmiennych wyliczenie marży najlepiej pokazać na dwóch przykładach. Poza najprostszym dobrze jest poznać wariant nieco bardziej skomplikowany.

  • Hurtowa cena produktu: 70 zł
  • Detaliczna cena produktu: 100 zł


W takim układzie wystarczy odjąć cenę detaliczną od hurtowej. Marża wynosi więc 30 zł, co jest równoznaczne z zyskiem na poziomie 30%.

Mało kto może w tak prosty sposób obliczyć marżę. Na ogół należy uwzględnić kilka dodatkowych wydatków.

  • Hurtowa cena produktu: 70 zł
  • Koszt magazynowania jednej sztuki: 5 zł
  • Suma, którą klient zapłaci za dostawę: 10 zł
  • Detaliczna cena produktu: 100 zł


W tej sytuacji do ceny detalicznej dolicza się kwotę dostawy. Od sumy odejmuje się cenę hurtową i koszt magazynowania. W rezultacie powstaje bardziej rozbudowany, ale nadal prosty wzór matematyczny.

(100 zł + 10 zł) - (70 zł + 5 zł) = 110 zł - 75 zł

110 zł - 75 zł = 35 zł

35 / 110 = 0,31…

0,31 x 100% = ok. 31%

Przy tej transakcji zysk nieznacznie wzrósł. Stało się tak dlatego, że po stronie kosztów pojawiła się tylko jedna, do tego niewielka wartość. W rzeczywistości zawsze będzie ich więcej, choćby z powodu obłożenia wszystkich dóbr podatkami. Obarczenie klienta kosztem dostawy niewiele zmienia na korzyść sprzedawcy.

Obliczanie narzutu

Marża wymaga uwzględnienia ceny brutto, a narzut – netto. Z tego powodu procentowy zysk jest inny.

  • Hurtowa cena produktu: 70 zł
  • Zysk ze sprzedaży: 30 zł (cena detaliczna to 100 zł)

30 zł / 70 zł x 100% = ok. 42%

O zysku sprzedawcy decyduje więc hurtownia. Jeśli podniesie ona ceny produktów, wartość narzutu spadnie. W takich momentach pozostaje zwiększyć cenę brutto. Gdy to możliwe, najlepiej ustalić automatyczne podnoszenie narzutu po podwyższeniu cen przez hurtownię.

W jaki sposób ustalić marżę i narzut?

Obliczenia to jedno, a potrzeby firmy to drugie. Jak ustalić wysokość cen, żeby biznes był jednocześnie dochodowy i konkurencyjny? Trzeba wykonać analizę konkurencji, poznać oczekiwania klientów i po prostu próbować. Nie zawsze pierwszy pomysł okaże się najlepszy.

Liczbę błędów da się ograniczyć dzięki pomocy osób, które zjadły zęby na handlu internetowym. Na stronie internetowej https://blog.sky-shop.pl/jak-obliczyc-marze-i-narzut-kalkulator/ oraz w innych artykułach na blogu platformy e-commerce Sky-Shop znajdują się rady ułatwiające stawianie pierwszych kroków i późniejsze prowadzenie biznesu w sieci.

Co jeszcze ułatwi sprzedaż z zyskiem?

Porady dostępne na blogu Sky-Shop ułatwią zyskowne handlowanie na Sprzedawaczu.pl. Na tym jednak nie warto poprzestawać. Dla osób, które oferują produkty i usługi, dobrym wyborem będzie założenie własnej strony internetowej. W jej uruchomieniu ponownie pomoże Sky-Shop.

Podstawowa oferta Sky-Shop

Sky-Shop to przedsiębiorstwo oferujące narzędzia umożliwiające szybkie uruchomienie własnej witryny. Osoby zarabiające w sieci mają do wyboru wiele szablonów stron, dostęp do porównywarek cen i opinii, a także darmowej telefonicznej oraz e-mailowej pomocy konsultantów.

Dodatkowe możliwości, które daje Sky-Shop

W wyższych planach abonamentowych przedsiębiorcy dostają wiele dodatkowych funkcji. Sprzedaż tysięcy produktów miesięcznie, możliwość regulowania transakcji w różnych walutach oraz opcja handlu na portalach aukcyjnych i serwisach typu marketplace znacznie zwiększają szanse na osiąganie sukcesów w e-commerce.

Ofertą Sky-Shop warto zainteresować się także ze względu na dropshipping. W tym modelu logistycznym towar jest składowany tylko w hurtowni i stamtąd wysyłany do klienta. Tym samym przedsiębiorca może zwiększyć swoją marżę i narzut. Oprócz tego zyskuje opcję automatycznego podwyższania narzutu po zmianie cen przez hurtownię.

Do kogo skierowana jest oferta Sky-Shop?

Co ważne, oferta Sky-Shop jest skierowana zarówno do osób zaczynających działalność w handlu internetowym, jak i weteranów tego rynku. Platforma proponuje usługę przeniesienia firmowej witryny wraz z jej dotychczasowym szablonem i funkcjonalnością. W ten sposób sprzedawca nic nie traci, a jeszcze może zyskać nowe możliwości dostępne w ramach abonamentów.

Handel w internecie jest prostszy niż się wydaje

Do założenia internetowego biznesu nie trzeba specjalistycznej wiedzy. Porady specjalistów ze Sky-Shop oraz oferta tej platformy pozwolą szybko zacząć sprzedaż. Co więcej, obsługa witryny jest tania. Jakby tego było mało, klienci często mają okazje skorzystać z darmowego dwutygodniowego okresu próbnego i niezwykle atrakcyjnych upustów.

Wiesz już jak obliczyć marżę i narzut? Szukasz platformy, która pozwoli Ci rozwinąć działalność poza serwisem Sprzedawacz? Wejdź na sky-shop.pl i sprawdź, ile zyskasz na założeniu albo przeniesieniu witryny właśnie tam. Od sukcesu w e-commerce dzieli Cię naprawdę niewiele!



Data publikacji: 2024-07-21, ostatnia zmiana: 2024-07-21

ZOBACZ OGŁOSZENIA

Ofertówka A4 L twarda biała 10 sztuk Biurfol
18,14 zł
Szczecin
(woj. zachodniopomorskie)
Ofertówka A6 L Biurfol
21,68 zł
Mysłowice
(woj. śląskie)
Szablony na Kubki - Personalizowane Projekty psd Dla Dzieci, Walentynki
50,00 zł
Zielona Góra
(woj. lubuskie)
Czy potrzebujesz wirtualnego biura?
129,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Ofertówka A5 L twarda zawieszka 25 sztuk Biurfol
24,34 zł
Grudziądz
(woj. kujawsko-pomorskie)
Szablony Kalendarzy PSD - Stwórz Wyjątkowy Kalendarz Wzory A3
70,00 zł
Lublin
(woj. lubelskie)
Ofertówka A4 L twarda czarna 10 sztuk Biurfol
18,14 zł
Kielce
(woj. świętokrzyskie)
Sklep Pszczelarski Hurtownia Pszczelarska Wicerej
100,00 zł
Jaśliska
(woj. podkarpackie)
Ofertówka A5 U twarda przeźroczysta gruba 25 sztuk Biurfol
23,23 zł
Włocławek
(woj. kujawsko-pomorskie)
Galeria-Usług Sprawdź w czym możemy Ci pomóc
1,00 zł
Tarnów
(woj. małopolskie)
Wektoryzacja logo grafik zmiana jpg bitmapa rastrowa na wektor
50,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Ofertówka A4 L twarda czerwona 10 sztuk Biurfol
18,14 zł
Szczecinek
(woj. zachodniopomorskie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Reklama LED: Nowoczesne rozwiązanie dla Twojego biznesu
Reklama LED stała się jednym z najbardziej efektywnych sposobów promowania biznesu w dzisiejszym świecie. W dobie cyfryzacji i wszechobecnej technologii, tradycyjne formy reklamy ustępują miejsca dyna...
Data publikacji: 2024-07-06
Jak efektywnie zwiększyć szybkość i wydajność sklepu na Magento 2
W dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce, gdzie konkurencja jest zacięta, a oczekiwania konsumentów wzrastają, optymalizacja technologiczna staje się niezbędnym elementem sukcesu. Magento 2, bę...
Data publikacji: 2024-05-14
Pozycjonowanie sklepu internetowego a możliwości agencji ecommerce
Promocja, pozycjonowanie i w ogóle prowadzenie sklepu internetowego to obecnie nieproste zadanie. Przede wszystkim przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów wymaga coraz większych nakładów energii,...
Data publikacji: 2024-04-26
Twoja firma na mapach. Jak wizytówka na Google Maps może wzmacniać biznes?
W dzisiejszym cyfrowym świecie, być widocznym dla potencjalnych klientów online jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Jednym z najpopularniejszych sposobów, aby zapewnić widoczność i zwiększyć poten...
Data publikacji: 2024-01-12