Ile trzeba zainwestować w sklep internetowy?

Ile trzeba zainwestować w sklep internetowy?

Sklep internetowy to poważna inwestycja. Według DataReportal internautów przyciąga do zakupów online m.in. darmowa dostawa, szybkie płatności czy promocje. Planujesz założenie e-sklepu? Z naszego poradnika dowiesz się, jakie elementy wpływają na koszt jego założenia. Ile kosztuje utrzymanie sklepu online? Sprawdź!

Domena, hosting i bezpieczeństwo e-sklepu a koszty

Wybór nazwy sklepu internetowego to podstawa. Dlatego warto zainwestować w odpowiednią domenę. Jest równie ważna co atrakcyjna lokalizacja sklepu stacjonarnego. Składa się z nazwy i rozszerzenia. Dobrze, aby była w miarę krótka i chwytliwa. W ten sposób klienci łatwiej ją zapamiętają i chętniej skorzystają z oferty sklepu internetowego. Wyróżnić można rozszerzenia domen: narodowe (np. .pl), funkcjonalne (np. .edu), regionalne (np. .waw.pl) czy globalne (np. .com).

Na cenę domeny wpływa jej nazwa i końcówka. Najdroższe są angielskie adresy z rozszerzeniem .com. Podobnie jest z końcówką .pl, która w Polsce jest kosztowna. Alternatywą mogą być tańsze odpowiedniki domen takie jak .com.pl czy .eu.

Natomiast hosting to usługa, dzięki której przechowuje się sklep internetowy. Z reguły usługę hostingową w cenie zapewniają specjaliści zajmujący się tworzeniem e-sklepów. Do wyboru są takie rodzaje hostingu jak:

  • współdzielony,
  • VPS,
  • dedykowany,
  • w chmurze.

Najlepiej porównaj kilka opcji i zdecyduj się na najlepsze rozwiązanie.

Certyfikat SSL jest ważny. Gwarantuje on bezpieczeństwo transakcji oraz wiarygodność sprzedawcy. Dodatkowo wpływa na pozycję Twojego sklepu WWW w wyszukiwarce Google. Umożliwia też integrację z mediami społecznościowymi. Certyfikat SSL pozwala szyfrować połączenia między komputerami i chronić przesyłane dane. Sprawdź, jakie metody płatności wybrać dla sklepu online: https://wenet.pl/blog/zalozyc-e-sklep-bramke-platnicza-wybrac/.

Koszt sklepu internetowego a technologia

Jeśli chodzi o technologię, to możesz wybierać spośród następujących rozwiązań:

  • Open Source – darmowa opcja,
  • SaaS – oprogramowanie jako usługa w chmurze,
  • platformą e-commerce opartą na licencji,
  • oprogramowaniem dedykowanym.

Korzystne cenowo są pierwsze 2 opcje. Jeśli wybierzesz rozwiązanie SaaS, to nie masz jednak witryny na własność. Więcej zapłacisz za oprogramowanie, które bazuje na licencji czy dedykowane. W przypadku Open Source możliwość ta jest polecana firmom, dla których budżet nie ma znaczenia w chęci zdobycia przewagi nad konkurencją. W przypadku SaaS opcja ta jest przeznaczona dla przedsiębiorców, którym zależy na tym, aby sklep internetowy odpowiadał indywidualnym potrzebom czy oczekiwaniom. Dlatego więc cena budowy sklepu WWW jest zależna od wybranej platformy e-commerce. Na koszt wpływa również rozbudowanie e-sklepu. Chcesz wiedzieć, ile Cię to wyniesie? Skorzystaj z darmowej wyceny. Sprawdź ofertę WeNet: https://wenet.pl/.

Projekt graficzny a cena e-sklepu

Pamiętaj, że grafiki w sklepie internetowym są ważne. Dlatego warto jak najatrakcyjniej pokazać produkt, którego potencjalny klient nie może dotknąć, ale może być zachęcony jego zdjęciem. Oprócz projektu graficznego istotny jest UX, a więc User Experience. Jest to pełny zakres doświadczeń, jakim internauta podlega w trakcie przebywania i korzystania z interaktywnego e-sklepu. Web design i atrakcyjny projekt graficzny powinien być dostosowany do potrzeb użytkowników.

Sklep WWW a metody wysyłki

Kolejnym elementem, który należy wliczyć w koszty, jest wybranie dostawcy. Do wyboru masz Paczkomaty, Pocztę Polską czy różne firmy kurierskie. Przesyłki najlepiej nadawaj z panelu administracyjnego. Dobrze jest pomyśleć o bramce płatności i zastosować integrację firm kurierskich.

Koszt sklepu online a atrakcyjne treści

Aby odnieść sukces w Internecie ze swoim e-sklepem, należy zadbać o atrakcyjne informacje na temat produktów. W przypadku braku dysponowania zdjęciami od producentów towarów, które sprzedajesz, wymagana jest profesjonalna sesja. Nie są to duże koszty. Warto przy tym pomyśleć o fotografii 360 stopni (pokazanie produktu w 3 wymiarach). W tym celu warto zapoznać się z portfolio specjalistów. Natomiast cena opisów produktów jest większa. Powinny przy tym być unikalne, przejrzyste, konkretne czy zoptymalizowane pod kątem SEO. Dobrze, aby odpowiadały na pytania klientów. Najprościej zlecić ich napisanie copywriterom.

Co się składa na koszt utrzymania sklepu WWW?

Zakładanie sklepu internetowego to wieloetapowy proces. Powstanie e-sklepu to jednak dopiero początek. Następnie trzeba go prowadzić i administrować. Dodawanie nowych treści np. opisów produktów czy rozszerzanie funkcjonalności to pozostałe koszty. Mogą być miesięczne i roczne.

Co wpływa na wysokość ceny utworzenia sklepu WWW? Wnioski

W zależności od wybranej platformy e-commerce cena będzie różna. Poza tym istotne są m.in.:

  • domena i hosting,
  • certyfikat SSL,
  • projekt graficzny.

W zależności od ilości produktów sklep internetowy może być prosty lub rozbudowany. Oddzielny budżet warto przeznaczyć na zapewnienie różnych metod płatności i wysyłki. Liczą się także teksty i opisy na stronie, zdjęcia produktów oraz regulamin sklepu internetowego, RODO czy polityka prywatności.

Kolejny istotny element to pozycjonowanie. Dodatkowe działania pozwolą na uzyskanie lepszych wyników w wyszukiwarce Google. Dobra pozycja przekłada się na liczbę potencjalnych klientów.

Jak się okazuje, średnia cena e-sklepu na polskim rynku wykonana przez specjalistów jest różna w zależności od oferty. Wszystko zależy przy tym od projektu. Zastanawiasz się, ile możesz zarobić na e-sklepie? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Wpływa na to wiele czynników np. produkty, marża czy forma sprzedaży.

Chcesz zmniejszyć opłaty związane z wdrożeniem sklepu internetowego? Potrzebujesz zaoszczędzić czas? Zdecyduj się na pakiet, jaki oferuje WeNet. Sprawdź ofertę: https://wenet.pl/oferta/sklepy-internetowe. Doradcy internetowi podchodzą indywidualnie do każdego klienta i dopasowują skuteczne rozwiązania do potrzeb i oczekiwań przedsiębiorstw z różnych branż. Zaletą współpracy ze specjalistami jest uzyskanie na własność sklepu online PrestaShop. Będzie skonfigurowany tak, aby był funkcjonalny i atrakcyjny dla Twoich odbiorców.

Ile trzeba zainwestować w sklep internetowy?

Data publikacji: 2023-05-12, ostatnia zmiana: 2023-05-16

ZOBACZ OGŁOSZENIA

Ofertówka A4 L twarda niebieska 10 sztuk Biurfol
18,14 zł
Poznań
(woj. wielkopolskie)
Ofertówka A5 L twarda zawieszka 25 sztuk Biurfol
24,34 zł
Grudziądz
(woj. kujawsko-pomorskie)
Ofertówka A4 L twarda zawieszka 25 sztuk Biurfol
34,02 zł
Olsztyn
(woj. warmińsko-mazurskie)
Ofertówka A4 Esselte matowa przeźroczysta 100 sztuk 54852
59,36 zł
Chocianowice
(woj. opolskie)
Ofertówka A4 L twarda biała 10 sztuk Biurfol
18,14 zł
Szczecin
(woj. zachodniopomorskie)
Ulotki dwustronne w 24H - wydruk 1000 szt. Papier: kreda 130g - KOLOR
124,99 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)
Szablony na Kubki - Personalizowane Projekty psd Dla Dzieci, Walentynki
50,00 zł
Zielona Góra
(woj. lubuskie)
Ofertówka A5 L Biurfol otwierana z dwóch stron 0,15mic
22,32 zł
Bydgoszcz
(woj. kujawsko-pomorskie)
Ofertówka A6 L Biurfol
21,68 zł
Mysłowice
(woj. śląskie)
Ofertówka A4 U twarda przeźroczysta 25 sztuk Biurfol
43,76 zł
Konin
(woj. wielkopolskie)
Komunijne Kliparty PNG - Ożyw radosne chwile Komunii z naszym Zestawem Komunijny
40,00 zł
Szczecin
(woj. zachodniopomorskie)
Czy potrzebujesz wirtualnego biura?
129,00 zł
Warszawa
(woj. mazowieckie)

ZOBACZ POWIĄZANE ARTYKUŁY NA BLOGU

Jak sprzedawać na portalu Sprzedawacz.pl z zyskiem? Marża, narzut i porady dla handlujących
Od wystawienia pierwszych ogłoszeń do regularnego handlowania w sieci droga bywa krótka. Gdy sprzedaż w Internecie staje się sposobem na życie, pora poznać triki pozwalające na maksymalizację zysków....
Data publikacji: 2024-07-21
Reklama LED: Nowoczesne rozwiązanie dla Twojego biznesu
Reklama LED stała się jednym z najbardziej efektywnych sposobów promowania biznesu w dzisiejszym świecie. W dobie cyfryzacji i wszechobecnej technologii, tradycyjne formy reklamy ustępują miejsca dyna...
Data publikacji: 2024-07-06
Jak efektywnie zwiększyć szybkość i wydajność sklepu na Magento 2
W dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce, gdzie konkurencja jest zacięta, a oczekiwania konsumentów wzrastają, optymalizacja technologiczna staje się niezbędnym elementem sukcesu. Magento 2, bę...
Data publikacji: 2024-05-14
Pozycjonowanie sklepu internetowego a możliwości agencji ecommerce
Promocja, pozycjonowanie i w ogóle prowadzenie sklepu internetowego to obecnie nieproste zadanie. Przede wszystkim przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów wymaga coraz większych nakładów energii,...
Data publikacji: 2024-04-26