Zakup używanych aut w sieci dla jednych jest wygodnym rozwiązaniem, a dla drugich – zbyt ryzykownym pomysłem. Jeżeli chcesz mieć pewność, że decydujesz się na bezpieczne zakupy w Internecie, poszukaj opinii o firmie, która sprzedaje pojazdy z drugiej ręki. Jakie recenzje okażą się najbardziej pomocne?
Zanim zaczniesz szukać opinii innych, przyjrzyj się opisowi pojazdu. O ile używane cztery kółka, które chcesz kupić w stacjonarnym komisie samochodowym, możesz obejrzeć, a nawet skorzystać z jazdy próbnej, o tyle zakupy w Internecie najczęściej opierają się na zdjęciach, filmach i rzetelnym opisie czterech kółek.
Zacznij od sprawdzenia historii pojazdu. Możesz zweryfikować najważniejsze informacje o używanym samochodzie bezpłatnie na stronie internetowej https://historiapojazdu.gov.pl/, która jest raportem z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Sprzedawca musi przekazać Ci jednak kilka danych o aucie, które musisz wprowadzić do systemu, aby poznać jego historię. Mowa o numerze rejestracyjnym, numerze VIN i dacie pierwszej rejestracji. Wszystkie łatwo znaleźć w dowodzie rejestracyjnym.
Coraz więcej internetowych komisów samochodowych dokładnie prezentuje sprzedawane pojazdy. Auto, nawet jeśli jest używane, to i tak spory wydatek. Poza kwestiami finansowymi ważne jest też, czy nowe cztery kółka będą bezpieczne dla Ciebie i Twoich najbliższych. Im więcej zdjęć i filmików, tym lepiej. Zwracaj uwagę na detale, np. stopień zużycia drążka zmiany biegów i kierownicy. Poproś również o zdjęcia zrobione pod maską i fotografie podwozia. Ciekawym wyróżnikiem komisów samochodowych online są także zdjęcia z widokiem wnętrza 360°.
Jeżeli zdjęcia i raport na temat pojazdu, które Cię zainteresował, utwierdził Cię w przekonaniu, że oglądany samochód z drugiej ręki jest warty uwagi, sprawdź opinie o firmie w co najmniej dwóch źródłach. Im więcej ocen poznasz, tym większą będziesz mieć pewność, że czeka Cię udany zakup dobrego, sprawnego samochodu używanego.
Internet to doskonałe źródło opinii o firmach, które są komisami samochodowymi online. Oceny jej klientów znajdziesz w kilku podstawowych źródłach. Należy do nich przede wszystkim wizytówka w Google. Wpisz nazwę firmy w pole wyszukiwania Google, a po chwili na stronie z wynikami w lewym górnym rogu pojawi się wizytówka wybranego komisu internetowego. Poza informacjami kontaktowymi, godzinami otwarcia i zdjęciami zobaczysz średnią z ocen innych internautów, która została wyrażona w postaci maksymalnie pięciu gwiazdek. Po kliknięciu aktywnych słów „X opinii z Google” wyszukiwarka przekieruje Cię do opinii o firmie wyrażonych słowami.
Skorzystaj z serwisów, które zostały stworzone po to, aby internauci mogli dzielić się z innymi swoimi spostrzeżeniami. Mowa o https://www.gowork.pl/, w którym można zrecenzować przedsiębiorstwo i jako pracodawcę, i jako sprzedawcę. W sieci warto zajrzeć jeszcze na portal Opineo.pl, który założono z myślą o ocenianiu sklepów internetowych.
Jeżeli potrzebujesz więcej opinii, zanim zdecydujesz się na zmianę czterech kółek, poproś o pomoc znajomych lub innych internautów. Zapytaj o polecane komisy samochodowe online. Możesz wykorzystać do tego motoryzacyjne fora internetowe albo grupy tematyczne mediach społecznościowych. Zajrzyj również na motoblogi – być może w jednym z wpisów autor pochyla się nad interesującym Cię tematem.
Data publikacji: 2022-01-17, ostatnia zmiana: 2022-05-18