Chociaż swego czasu reklamówki były uznawane za symbol rozwoju technologicznego, przez ostatnie lata wiele się zmieniło. Wraz ze wzrostem świadomości ekologicznej, ludzie zaczęli zwracać większą uwagę na to, w jaki sposób mogą walczyć z zanieczyszczeniem środowiska, jednocześnie nie zmuszając się do większych wyrzeczeń. Na pierwszy front poszedł więc plastik i tworzone z niego produkty jednorazowe - zapełniające wysypiska i gromadzące się na masową skalę w morzach i oceanach. W miejscu popularnych dotychczas foliówek pojawiła się równie wygodna, ale bezpieczniejsza dla środowiska alternatywa - torby papierowe.
Wszędzie tam, gdzie produkt, potrzebne jest również opakowanie. Torby papierowe nie tylko ułatwiają przenoszenie zakupów, ale odpowiednio spersonalizowane, stanowią również element marketingowy. Przedsiębiorcy wybierający wersje z nadrukiem, zdają sobie sprawę z tego, że umieszczone na nich informacje są przenoszone w przestrzeni publicznej i dostrzegane przez potencjalnych klientów, którzy mogą podświadomie zapamiętać nazwę firmy czy logo. Kiedy w przyszłości staną przed potrzebą znalezienia danego produktu, z większym prawdopodobieństwem pomyślą w pierwszej kolejności o markach, z którymi już się zetknęli.
Torby papierowe z nadrukiem są często znacznie droższe niż ich tradycyjna, gładka forma. Średnie ceny sięgają nawet kilku złotych za sztukę, a zakup staje się opłacalny dopiero przy zamówieniu masowym. Oznaczanie opakowań nie musi być jednak drogie. Poza gotowymi nadrukami, na rynku można znaleźć również stemple oraz pieczątki z logo umożliwiające samodzielną personalizację niewielkim kosztem. Takie produkty mogą być wykorzystywane wielokrotnie, a jedynym kosztem z jakim się wiążą, jest okresowe uzupełnianie zapasów tuszu.
Znakowanie opakowań przy pomocy takich rozwiązań jest szczególnie przydatne dla małych i średnich firm, chociaż może być z powodzeniem wykorzystywane wszędzie tam, gdzie sprzedawany jest produkt fizyczny. W kontekście aktualnych wydarzeń, warto jednak zwrócić uwagę przede wszystkim na branżę gastronomiczną, która w związku z trwającą epidemią, została zmuszona do znacznego zwiększenia sprzedaży jedzenia na wynos. Produkty lądujące wcześniej prosto na talerzu, teraz muszą być dostarczone bezpośrednio do klienta, a co za tym idzie - zapakowane.
W takim przypadku stempel, czy pieczątka z logo może okazać się niezastąpioną opcją, umożliwiając tanie i efektywne oznaczanie opakowań. Dodatkową zaletą jest fakt, że gładkie torby papierowe cechują się dużo większą dostępnością i czasem realizacji niż wersje z gotowymi nadrukami, które trzeba zamawiać z wyprzedzeniem. Posiadając własne narzędzia do personalizacji, restauratorzy mogą znacznie skrócić czas oczekiwania, nabywając opakowania na bieżąco, wedle aktualnego zapotrzebowania.
W podobnej sytuacji znalazły się również salony kosmetyczne i mniejsze drogerie, działające dotychczas głównie stacjonarnie - to właśnie takie punkty zostały w dużej mierze zmuszone do rozpoczęcia sprzedaży przez internet. Również dla nich znakowanie opakowań jest ciekawym narzędziem marketingowym, pozwalającym dostarczyć informacje o firmie bezpośrednio do domów klientów, zapadając im w pamięć na dłużej. Chociaż zarówno stemple, jak i pieczątki nadają się do oznaczania różnych rodzajów opakowań, warto wziąć pod uwagę, że kosmetyki cechują się często niewielkimi rozmiarami, dla których pieczątka z logo będzie całkowicie wystarczalna.
Stemple i pieczątki z logo można szybko i łatwo zamówić przez internet. Chociaż na rynku można znaleźć kilku producentów zajmujących się dystrybucją rozwiązań tego typu, na wyróżnienie zasługuje firma Stempleks, oferująca jakościowe produkty, w przystępnych cenach. Wystarczy wybrać odpowiedni produkt i wprowadzić własną treść. Na tej podstawie zostanie wygenerowany wzór, odpowiedni dla indywidualnego tekstu (chociaż istnieje również możliwość ręcznego zaprojektowania szablonu). Później wystarczy złożyć zamówienie i czekać na dostawę.
Takie rozwiązanie jest przydatne w każdych warunkach, warto jednak zastanowić się nad nim szczególnie teraz - rozpoczynając sprzedaż internetową, czy dostarczając samodzielnie produkty na wynos, jak w przypadku restauracji i barów. Stempleks zdaje sobie z tego sprawę, więc starając się wspierać małych przedsiębiorców, firma przygotowała gotowe zestawy produktowe, a także promocyjną ofertę pieczątek tabelarycznych, w ramach której wprowadzono rabaty na niektóre produkty.
Data publikacji: 2020-06-16, ostatnia zmiana: 2020-06-16